fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: מנהריה בדרך לשבור שיא גינס עולמי

מאיר ברוכי מנהריה שבר בשבוע שעבר שיא ארצי עם צמחו "חוטמית הזיפנית" וכרגע מתקרב לשבור את שיא גינס העולמי שלא נשבר מזה 40 שנה
מאיר ברוכי | צילום: טליה בן אלישע
מאיר ברוכי | צילום: טליה בן אלישע

מנהריה בדרך לשבור שיא גינס עולמי

בשנה שעברה שבר אליהו מלול ממגדל העמק שיא ארצי כאשר הצמח "חוטמית הזיפנית" שגדל אצלו בגינה הגיע לגובה 4.55 מטרים, מאיר ברוכי מנהריה, אשר נחשף לנתון בעיתון שם לו למטרה לשבור את השיא הארצי וכך היה.

בשבוע עבר עבר השיא מאליהו מלול ממגדל העמק לאליהו ברוכי מנהריה, אביו של מאיר, שהצמח הגדל בגינתו הגיע לגובה של 5.75 מטרים וממשיך לגדול, דבר המקרב אותו לשבור את שיא גינס שלא נשבר מאז 1978 כאשר נמצאה חוטמית בגובה 5.97 מטרים.

מאיר ברוכי (65) גרוש פלוס ילד היה במשך 20 שנה ימאי וכיום את עיקר זמנו מקדיש להתנדבויות מגוונות למען הקהילה בעמותות רבות בנהריה בניהן: עמותת נדב התומכת בחיילים בודדים, עמותת שלו התומכת באנשים עם מגבלות שונות, בוועד למען החייל, האגודה למלחמה בסרטן, בבתי ספר לחינוך מיוחד ועוד.

 

 

מאיר הקים בגינה של הוריו גן בוטני הכולל צמחים ופרחים, עצי פרי ועצי ירק אותם נוהג לטפח על בסיס יומי ומשקיע בטיפול המתאים לכל צמח.

אך הצמח המיוחד ביותר עבור מאיר הוא "חוטמית הזיפנית" שלקח כפרויקט לשבור באמצעותו את השיא של גינס שלא נשבר, כאמור, מזה 40 שנה.

הזיפנית הוא פרח בר נפוץ בארץ המגיע בדרך כלל לגובה ממוצע של 3 מטרים, מהרגע ששותלים את הצמח הוא גודל בכל יום בין שניים לארבעה סנטימטרים ולקראת זקנה חצי סנטימטר בלבד.

הצמח מוציא בכל פעם טרמיל ועוד טרמיל עד אשר מגיע לגובה מסוים בו מוציא מהטרמיל פרח מה שמסמל כי אינו יגדל עוד.

למאיר קרה דבר מדהים כאשר יצא הפרח וחשב שזה סוף הגדילה של הצמח, אך למרבה ההפתעה יצא אחריו טרמיל נוסף מה שסימן את המשך הגדילה של הצמח ואת התקווה לשבירת השיא העולמי.

מה סוד הטיפוח שלך?

ברוכי: "אני משקה את הצמח בכל יום. אך אני חושב שהדבר החשוב ביותר הוא שאני שתלתי את הצמח בתוך עץ לימון וידוע כי צמחים שואפים להגיע הכי קרוב לשמש. מכיוון שעץ הלימון גבוה, הצמח נמצא בתחרות איתו וזה נותן לו את המרץ, בנוסף, הצמח נמצא בצל כך שהאדמה שלו תמיד לחה וגזעו העבה לא מתייבש".

 

מאיר ברוכי והצמח | צילום: טליה בן אלישע
מאיר ברוכי והצמח | צילום: טליה בן אלישע

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות