fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ממשיכים לקדם את התוכנית להגנה על נהריה משיטפונות

עד כה הוקמו שניים מבין שלושת המאגרים שמרכיבים את התוכנית הממשלתית לאיגום המים מגב ההר שיחד עם העבודות הרבות שמבצעת העירייה בתחומי העיר לאורך השנה עתידות להגן על העיר נהריה משיטפונות. "בנוסף לתוכנית הממשלתית שמתקדמת בשטח, השקענו ועודנו משקיעים משאבים רבים כדי להבטיח עד כמה שניתן את צמצום הפגיעה בעיר ובתשתיות", ציין ראש עיריית נהריה, רונן מרלי
מאגר יחיעם | צילום: רשות הניקוז גליל מערבי

יישום תוכנית ההגנה על נהריה מפני שיטפונות במסגרת החלטת הממשלה 4822 נמצא בעיצומו. למאגר יחיעם שהחל לפעול כבר אשתקד נוסף סכר אשרת שיחד מווסתים את מי הגשמים שמגיעים מגב ההר לשני פתרונות איגום שנבנו על-ידי משרד החקלאות ורשות ניקוז נחלים גליל מערבי.

כזכור, השלב הראשון בתוכנית הממשלתית היתה הקמת מאגר יחיעם שמטרתו לקלוט את המים הזורמים בחלקו המזרחי של נחל הגעתון. במסגרת עבודות התשתית באזור יחיעם, נבנה סכר על הנחל ונפרצה תעלה בדופן המחצבה, כך שמי הגשמים יוסטו אל מתחם מחצבת יחיעם. חלק מהמים מווסתים אל הנחל ומאפשרים זרימות בסיס שיבטיחו שמירה על ערכי הטבע. בשלב זה יכול המאגר לקלוט כמות של כ-300 אלף קוב ועם השלמתו יוכל לקלוט 1.2 מיליון קוב מי גשמים.

סכר אשרת | צילום: רשות הניקוז גליל מערבי

המרכיב השני במסגרת התוכנית הוא הקמת סכר אשרת שמטרתו לווסת את המים מנחל אשרת לתוך מאגר ייעודי בנפח של כ-500 אלף קוב. וויסות המים למאגרים שתמנע הגעה של כמויות גבוהות לתחומי העיר ותאפשר למערכת הניקוז העירונית להתמודד עם הגשמים שיורדים בתחומי העיר תבוצע על ידי רשות הניקוז בהתאם להערכות מצב משותפות של גורמי המקצוע שמתקיימות בהתאם לצורך. המרכיב השלישי להשלמת התוכנית נמצא כבר בשלבי תכנון ויכלול מאגר נוסף סמוך לקיבוץ עברון שיסייע גם הוא בהשלמת המעטפת הכללית להגנה על העיר.

בנוסף לכך, לאורך כל השנה מבצעת העירייה עבודות נרחבות ומגוונות להחלפה, חידוש ושדרוג תשתיות ברחבי העיר, חלקן בנות עשרות שנים כדי להתאים אותן להתפתחות שחווה העיר ולתנאי האקלים המשתנים. זאת בנוסף לעבודות הנמצאות ממש בשלבים אחרונים להנחת מובל נחל גולה (סער) בחלקה הצפוני של העיר, במטרה להסיט את מי הגשמים המגיעים מהנחל אל הים באמצעות פרויקט הנדסי רחב ממדים בהובלת משרד הבינוי והשיכון.

עבודות בתחומי העיר נהריה | צילום: עיריית נהריה

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: "מדובר על נושא חשוב ומרכזי שהצבנו בראש סדר העדיפויות לטיפול במסגרת התוכניות השנתיות. בנוסף לתוכנית הממשלתית שמתקדמת בשטח, השקענו ועודנו משקיעים משאבים רבים כדי להבטיח עד כמה שניתן את צמצום הפגיעה בעיר ובתשתיות. אני מברך על פעולות הממשלה בתחום ועל שיתוף הפעולה עם כלל הגורמים ובטוח שמכלול הפעולות יחדיו יביאו למניעת השיטפונות הבאים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות