fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבצע התרמת דם בצה"ל רגע לפני ההתגייסות בעורף למאבק בקורונה

הצבא יסייע ככל שיידרש בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה במרחב האזרחי תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות
מפקד וסגן מפקד חטיבה 300 תורמים דם. צילום: דובר צה"ל
מפקד וסגן מפקד חטיבה 300 תורמים דם. צילום: דובר צה"ל

ביום ראשון הקרוב, יצטרפו חיילי צה"ל למאמץ צמצום התפשטות נגיף הקורונה בישראל. רגע לפני, במסגרת מבצע התרמות הדם בצה״ל, התגייסו היום חיילי ומפקדי חטיבה 300 ותרמו יחד מספר רב של מנות דם.

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, בוצע בצה"ל מבצע התרמות דם: ״ההתגייסות של המשרתים הייתה גבוהה מאוד״ אומרת קצינת הרפואה של חטיבה 300, סרן שירלי בלאו ״הצלחנו לעמוד ביעדים שהצבנו מראש, ואף לעקוף אותם. ביחד עם מבצע התרמות נוסף שקיימנו בתחילת החודש, הגענו לתרומה כוללת של כמעט 70 מנות דם".

במסגרת ההתרמות, הגיע גם מפקד החטיבה, אל״מ רועי לוי, לתרום דם: ״בנוסף להגנה על הגבול, אנחנו כחטיבה חשים מחויבות רבה לקחת חלק גם במאמצים לאומיים שכאלו. לאזרחים שנמצאים בבית החולים, אאחל החלמה מהירה. יש לכם על מי לסמוך".

בתוך כך, בהתאם להערכת המצב, ובהמשך לבקשת משטרת ישראל ובאישור הממשלה, צה"ל נערך להקצאת כ-500 חיילים לסיוע למשטרת ישראל במשימותיה לאור הנחיות הממשלה ומשרד הבריאות לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החל מיום ראשון הקרוב, 29 במרץ 2020.

החיילים, מבסיסי הכשרות הלוחמה ויחידות השדה, יחולקו למחוזות משטרתיים כאשר לכל מחוז תוקצה פלוגה אחת.
החיילים יחברו לשוטרים ובצוותים אחודים יסייעו במשימות סיור, בידוד שטחים ואבטחתם, חסימות צירים ועוד, ויעברו הכשרה למשימתם והכנה לפעולה במרחב האזרחי.

מדובר צה"ל נמסר כי הצבא יסייע ככל שיידרש בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה במרחב האזרחי תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.

 

קראו עוד בחדשות צפון 1 גליל מערבי והסביבה!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות