fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשנה אחרי מבצע ״שומר חומות״: נחנכה נקודת משטרה בעכו העתיקה

במעמד השר לבטחון פנים, עומר בר לב, ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי וצמרת המשטרה נחנכה היום (א') נקודת המשטרה בנמל בעכו העתיקה. נקודת המשטרה הושקה במסגרת מיזם "עיר בטוחה" כשנה לאחר מבצע "שומר חומות", והוא כולל תגבור כוחות המשטרה באופן משמעותי בעיר העתיקה והפעלת מערך טכנולוגי חדשני במרחב העירוני.
נקודת משטרה חדשה בעכו | צילום: דוברות עיריית עכו
נקודת משטרה חדשה בעכו | צילום: דוברות עיריית עכו

בטקס היום, ראשון, השתתפו בין השאר סגני ראש העיר זאב נוימן ואדהם ג'מל, מנכ"ל העירייה יניב אשור, מפקד תחנת עכו, סנ"צ ניר ג'מבר ומנכ"ל החברה לפיתוח עכו העתיקה יובל פורת.

במהלך הטקס אמר ראש העיר עכו, שמעון לנקרי: "הבטחון האישי קודם לחינוך, לתרבות ולעבודה חברתית. אסור שיקרה מצב במדינת ישראל שמישהו יפחד להסתובב ברחובות. אני רואה את מיזם 'עיר בטוחה' כמשהו דרמטי, גם אם הוא יוצא לדרך לאחר האירועים הקשים. אני חושב שב"ה זה יוכיח את עצמו ויראה בדיוק מהי הפלטפורמה הנכונה להביא למשילות ובטחון של אזרחים ותושבים במדינת ישראל".

עוד אמר לנקרי: "תמיד שיבחנו את עבודת המשטרה. יש לנו משטרה אחת שצריך לגבות אותה, להפיק לקחים ולשנות. אסור לתת יד לרמיסת המשטרה כי בסוף זה פוגע בנו. תמיד פעלנו עם המשטרה יחד בכוח אחד וכך יהיה גם בעתיד עם האמצעים הטכנולוגיים".

במשרד לבטחון פנים מקווים שבאמצעות המיזם תוחזר לתושבי העיר תחושת הביטחון האישי שנפגעה לאור האירועים האחרונים במבצע.

כזכור בתקופת "שומר החומות" סבלה העיר עכו משורה של התפרעויות והפרעות סדר. התפרעויות אלו גרמו לנזק רב ופגיעה בביטחונם של תושבי העיר, גורמי האכיפה ורכוש.

מיד לאחר אירועי פרוץ פרעות מבצע "שומר חומות" ביקש ראש העיר לתגבר את העיר בכוחות שיטור ובאמצעים טכנולוגיים, ואכן בקשה זו נענתה על ידי המפכ"ל והשר לבטחון פנים.

במסגרת מיזם עיר בטוחה יוצבו סנסורים ומצלמות לצורך איתור, מניעה ותחקור אירועים במרחב הציבורי. האמצעים הטכנולוגיים יחוברו למרכזי השליטה המחוזיים של משטרת ישראל ויסייעו לה במאבק בפשיעה החמורה ובכלל.

המיזם יוצא בהמשך להחלטת ממשלה אשר נקבע בה בין היתר, כי לשם הגברת הנוכחות ברחוב הערבי, יופעל מודל עיר בטוחה על-ידי משטרת ישראל בערים מעורבות המופעל על-פי תפיסת השיטור המשלבת מערכים טכנולוגיים מתקדמים בהתאם למתווה תכנית הרשות לביטחון קהילתי של המשרד לביטחון הפנים בשליטה רצופה עם מענה טקטי מבצעי משלים.

בשנה החולפת הובילו המשרד לביטחון הפנים בשיתוף משטרת ישראל, עיריית עכו והרשות לביטחון קהילתי עבודת מטה רחבה שכללה איסוף נתונים, מיפוי נתוני ואזורי הפשיעה, מיפוי נקודות חמות ומיפוי פערים טכנולוגיים, מיפוי משאבים נדרשים מבחינת תקציב וכח אדם ותרגומם של אלה לכדי תכנית עבודה אופרטיבית. במסגרת התוכנית, הוקמה נקודת משטרת חדשה בעיר העתיקה, הכוללת שוטרים נוספים, אשר תהווה נקודת יציאה לפעילות שגרה ותגובה לאירועים.

הפרויקט בכללותו משלב כאמור יכולות ואמצעים טכנולוגיים אל מול מרכז שליטה מחוזי משודרג המפעיל בזמן אמת כוחות תגובה מהירים וניידים. כל זאת על מנת לשפר משמעותית את הביטחון לתושבי הערים ולמבקרים בהן.

מפכ"ל המשטרה אמר, כי תפקידם הוא להפוך את האזור ההסטורי היפה הזה לבטוח יותר לתושבים ולמבקרים הרבים. "למשטרת ישראל יש משימות רבות בכל כך הרבה תחומים: מיגור הפשיעה, סיכול טרור, אכיפת תנועה מאבק במשפחות הפשע ועו", הוסיף המפכ"ל, "המצריך מאיתנו היערכות מיטבית".

נקודת משטרה חדשה בעכו | צילום: דוברות עיריית עכו
נקודת משטרה חדשה בעכו | צילום: דוברות עיריית עכו

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות