fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כלבת הפיטבול ששברה את המיתוס

מאורו צימר אימץ כלבת פיטבול אותה הציל מהתעללות. הוא מתנדב בעמותת "נהריה אוהבת חיות" וסיפורו האישי הוא עדות לכך "שהבעיה היא לא בסוג הכלב אלא באדם שמגדל אותו"
מאורו ופוקונדו יחד עם הכלבה| באדיבות מאורו
מאורו ופוקונדו יחד עם הכלבה| באדיבות מאורו

כלבת הפיטבול ששברה את המיתוס

"אנחנו הפה של בעלי החיים שאינם יכולים לדבר, לא משנה לנו מין הכלב או המראה, אנחנו נהיה שם עבור כל כלב שצריך אותנו"

עמותת "נהריה אוהבת חיות" נוסדה לפני 12 שנים והיא פועלת בכל נהריה והגליל המערבי. מטרתה להציל כמה שיותר כלבים וחתולים הנמצאים במצב של הזנחה, התעללות או נטישה.

מדי שנה מצילה העמותה כ-300 בעלי חיים ובסוף תהליך השיקום הארוך, שכולל חיסון ומימון ניתוחים במידת הצורך, מוסרת העמותה את בעלי החיים לאימוץ.

העמותה מנוהלת בהתנדבות וכוללת 50 בני נוער מגיל 13 ומעלה, שמסייעים בתחזוקה של המקום, נסיעות להבאת הכלבים וכמובן, הענקת חום ואהבה, משחק ויציאה לטיולים.

מאורו צימר (23), אחד המתנדבים בעמותה, נסע ביום שגרתי לאסוף כלבה מסוג פיטבול שדווח שעברה התעללות וננטשה. ברגע הראשון שפגש אותה הבין שלמרות שיש לו כלב נוסף בבית, את הכלבה הזאת הוא מוכרח לאמץ בעצמו. הכלבה שהבינה שמאורו הגיע על מנת להגיש לה סיוע, שיתפה איתו פעולה, למרות שהייתה במצב שברירי עקב החוויה הטראומתית שעברה.

למאורו אח תאום, פקונדו צימר, המאובחן בניוון שרירים ומחלות רקע נוספות ובשל כך מרותק לכיסא גלגלים ותנועתו מוגבלת. פקונדו אמנם אוהב בעלי חיים אך ההגבלה הפיזית מונעת ממנו לחוות אותם.

כלבת הפיטבול, לאה, יודעת להרעיף אהבה

מהרגע הראשון שלאה, כך קראו לכלבה, הגיעה לביתם, היא לא ויתרה על אינטראקציה מלאה עם פקודנו. לאה מצאה שיטה שבה היא מקפצת על השולחן בכדי להיות בגובה של פקונדו ומלקקת אותו בעדינות.

בזכות הרצון העז לחיבור שהראתה לאה לפקונדו נוצר בין השניים חיבור מיוחד, פקונדו אחראי על האכלת לאה והיא בתמורה משעשעת אותו ומרעיפה עליו אהבה.

מאורו: "הסטיגמה הרווחת על פיטבולים היא שהם תוקפנים ומסוכנים לבני אדם, דבר הנובע מכך שמגדלים אותם למטרות שמירה ותקיפה ולכן אנשים רבים נרתעים מהם. הקשר בין לאה, לבין אחי עוצמתי ומשקף בדיוק את האופי האמיתי של הפיטבול, מהרגע שהגיעה אלינו ונחשפה לחום ואהבה החזירה לנו יותר, אפילו עם החתול שלנו לאה מסתדרת היטב".

 

 

איריס שלב, מייסדת העמותה: "אנחנו הפה של בעלי החיים שאינם יכולים לדבר, לא משנה לנו מין הכלב או המראה, אנחנו נהיה שם עבור כל כלב שצריך אותנו. לאה היא דוגמה נהדרת לכך שהכלבים חשים הכל בדיוק כמו בני האדם. בנוסף. לאה מנפצת את התפיסה המוטעית בקרב אנשים רבים על כלבי פיטבול בכך שבהתנהגותה עם פקונדו ניתן לראות עד כמה עדינה ומכילה יכולה להיות, הבעיה היא לא בסוג הכלב אלא בסוג האדם שמגדל אותו".

 

נהריה אוהבת חיות| באדיבות איריס
נהריה אוהבת חיות| באדיבות איריס

 

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו בתגובות

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות