fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יחידת ר"ם 2 נהריה: מטפלים בחייל, מלווים אותו ואת משפחתו יחד עם צוותי המרכז הרפואי לגליל

יחידת ר"ם 2 נהריה | צילומים: רוני אלברט

מאז תחילת המלחמה נמצאת במרכז הרפואי לגליל יחידת ר"ם 2 נהריה בחירום, שתפקידה לטפל בחיילים ובבני משפחותיהם מרגע הגעתם לבית החולים, בתקופת האישפוז וגם לאחר השיחרור.

"היחידה מורכבת ברובה מאנשי מילואים וכוללת צוות רב מקצועי אשר מעניק תמיכה רחבה עבור החיילים ובני משפחותיהם בכלל ההיבטים", מספר רס"ן (מיל') גיא, מפקד ר"ם 2 בחירום ואיש חיל הרפואה מזה שנים רבות.

יחידת ר"ם 2 נהריה | צילומים: רוני אלברט

גיא מוסיף, כי מרגע שמתקבלת הודעה על הגעת חיילות וחיילים פצועים, הם מיד נערכים לקליטתם בשיתוף עם צוותי המרכז הרפואי. "אנו מלווים אותם בכל השרשרת הטיפולית הרפואית, לאורך שהותם בביה"ח וגם לאחר מכן, כשהם בביתם או במקרה שהועברו להמשך טיפול במרכז רפואי אחר".

אחד המקרים שהכי ריגשו אותו היה של חייל פצוע שהובא למרכז הרפואי בתחילת המלחמה. "הוא הגיע מחוסר הכרה, הוגדר כאלמוני והיה צורך לזהותו כדי שניתן יהיה לבשר להוריו. כדי לבצע זיהוי ודאי היה צורך בסיוע של שניים מחבריו ליחידה, שנפגעו באותו אירוע. הם נלקחו בכיסאות גלגלים למחלקה לטיפול נמרץ כללי, בסיוע הוריהם וצוות ביה"ח, כדי לזהות את חברם לצוות. התהליך היה מאתגר ומרגש. למחרת שיתפנו את הוריו בתהליך הזיהוי, דבר שגרם להתרגשות גדולה מצידם והוקרת תודה על הסיוע והטיפול".

יחידת ר"ם 2 נהריה | צילומים: רוני אלברט

גיא מוסיף, כי הוא חש גאווה גדולה להיות חלק מחיל הרפואה ולפקד על היחידה. "יש לי צוות מדהים שהגיע לכאן כבר מהיום הראשון של המלחמה, חלקו נמצא ביחידה יותר מעשר שנים. יחד אנו עושים את הדבר החשוב ביותר, שזה לטפל ביקר לנו מכל".

כמו כן הדגיש את שיתוף הפעולה עם המרכז הרפואי והחיבוק המקצועי והחם שמקבלת היחידה מהצוותים הרפואיים.

היחידה אף משתמשת במערכות טכנולוגיות מתקדמות בהובלת אגף מערכות מידע של המרכז הרפואי, המשקפות בזמן אמת את מצב כלל החיילים בביה"ח ומאפשרת שליטה ובקרה ברמה גבוהה, תוך שיפור הטיפול והמעקב אחר החיילים.

סגן מנהל המרכז הרפואי, ד"ר צבי שלג, הודה לר"ם 2 בחירום, העושה לדבריו עבודת קודש חשובה עם החיילים ובני משפחותיהם, והוסיף כי בניית ממשקי עבודה ופלטפורמה שהמרכז הרפואי מייצר בשגרה, קל וחומר במצב חירום (בין השאר גם עבור ר"ם 2), נועדה לפתור אתגרים בזמן אמת במצבי חירום.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות