fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום הרופאה והרופא לשנת 2021 צוין במרכז הרפואי לגליל

מנהל המרכז הרפואי לגליל נהריה, פרופ' מסעד ברהום, לרופאות ולרופאים: "אתם מסמלים את הרוח האנושית שתנצח את הקורונה"
מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום | צילום: תומס סולינסקי
מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום | צילום: תומס סולינסקי

לרגל יום הרופאה והרופא 2021, המצוין היום, בירך מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' ברהום, את העובדים, ובמיוחד את הרופאות והרופאים, עליהם אמר כי הם מסמלים בצורה היפה ביותר את הרוח האנושית, שתנצח את נגיף קורונה.

הדברים שכתב פרופ' ברהום באגרת לעובדים: "מכובדיי הרופאות והרופאים, ניכר כי יום הרופא מודל 2021 שונה מיום הרופא אותו הכרנו כולנו בעשורים האחרונים. מגיפת הקורונה שבה וחידדה מחדש מהי משמעותה של רפואה, מהי משמעותו של צוות רפואי ובוודאי מהי חשיבותו של המקצוע הרפואי כמוביל, מעצב ומנהיג התמודדות רפואית כדוגמת המגיפה עימה אנו מתמודדים מזה כשנה.

"אלא שהמציאות אינה רק מציאות של מגיפה. יום-יום, שעה-שעה, אתם מתמודדים – כל אחת ואחד מכם – עם מגוון אדיר של מצוקות רפואיות, אשר מחייבות אתכם להיות חדים, עירניים, מקצועיים ומעל הכל – מלאי חמלה ואנושיות, כפי שמתחייב ממי שמטפל ביקר מכל – האדם.

"אל מול האתגרים הללו, יש אינספור קשיים. הצורך ללמוד באופן רציף ועדכני, ההתמודדות עם אי הוודאות, העומס, הקשיים הלוגיסטיים וכן הצורך לאזן, ולו במעט, בין חיים מקצועיים וחיי משפחה, הם מעמודי התווך של המורכבות של מי שבחר בעיסוק הרפואי, ואני מניח שאין אף אחת או אחד מביניכם הקוראים את דבריי כעת ואינם מכירים או יודעים במה מדובר.

"את הקשיים הללו לא ניתן לנצח בכסף ובתקנים, בהנחיות או בתקנות. יש רק דרך אחת לעשות זאת, והיא הרוח. אני רואה את הרוח הפועמת בכולכם. זו רוח של אהבת אדם, של חמלה, של צניעות, ובעיקר – רוח של אנשים, כל אחד כפרט ויחד כקבוצה שמאוד גאה בעשייתה.

"גם אם קשה – רוחכם לא נשברת. גם אם מעייף – רוחכם נושבת בעוצמה. גם אם מסובך – רוחכם מגיעה עד לאחרון המטופלים. גם אם לא תמיד נוח – רוח המחויבות שלכם אינה נפגמת. ביום הרופאה והרופא, אני מבקש לברך אתכם, להודות לכם ולחבק אתכם – מראשון הרופאים, שזה עתה נכנסו בשערינו, ועד לאחרון הפרופסורים הנכבדים. אתם הכוח המניע ואתם אלו המחזירים לאדם ברגעיו הקשים את כבודו, מצב רוחו, אמונתו ואת חיוכו.

"אני מאוד גאה בכם. המשיכו כך".

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות