fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טקס הנצחה מרגש לאחר 42 שנים לרצח הטראגי בנהריה

הוסר היום לוט משלט הנצחה לזכרם של דני, ענת ויעל הרן ז"ל והשוטר - סמ"ר אליהו שחר ז"ל, שנרצחו באירוע טרור במהלכו חדרה חוליית מחבלים של הארגון לשחרור פלסטין, מלבנון לחופי העיר נהריה.
טקס הנצחה | צילום: דוברות עיריית נהריה
טקס הנצחה | צילום: דוברות עיריית נהריה

בטקס צנוע ומרגש מאוד, 42 שנים אחרי אחד האירועים הטראגיים שחוותה העיר נהריה, הוסר היום (יום ב') לוט משלט הנצחה לזכרם של דני, ענת ויעל הרן ז"ל והשוטר – סמ"ר אליהו שחר ז"ל, שנרצחו באירוע טרור ב-22.4.1979 במהלכו חדרה חוליית מחבלים של הארגון לשחרור פלסטין, מלבנון לחופי העיר נהריה. בין ארבעת חברי החולייה היה גם סמיר קונטאר.

סמדר הרן: "במהלך פרויקט הקמתה של הטיילת הצפונית בנהריה, התגלה המקום בו נחתה סירת מחבלים על החוף, התגלה הנתיב בו עברו והוצעדו אהוביי אל מותם האכזר. עינינו רואות את שראו עיניהם, אז לפני 42 שנה. שאון הים והרוח באוזניהם, צבעו של הים המחוויר עם שחר, הפתוח אל הרקיע מול עיניהם… מקום זה יהדהד תמיד את הזיכרון של הלילה, היום, השעה, הדקות והשנייה המדויקת, בטרם עצמו עיניהם לעד. מפגש נדיר ומרגש של כמיהה אישית עזה שלי וחזון רב מעוף של ראש העיר, רונן מרלי, הביאו לנקודת הזמן הזו, בה אנו עומדים ומציינים את מקומו ומיקומו של הזיכרון שלי, שלנו, של תושבי העיר והצפון, של מחירו של הטרור וכוחם של החיים".

 

טקס הנצחה | צילום: דוברות עיריית נהריה
טקס הנצחה | צילום: דוברות עיריית נהריה

שמחה שחר, אחותו של השוטר אליהו שחר: "אנו מאוד נרגשים להיות כאן היום, מודים ומעריכים את המחווה של העירייה ושל ראש העיר להנצחת יקירנו אליהו ושל בני משפחת הרן. אנחנו בוחרים להנציח כאן במקום הזה את המשכיות החיים".

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: ״אני מתרגש שהגענו לרגע הזה בו סוף סוף העיר נהריה מנציחה אירוע כל כך משמעותי בעברה, כך שכל ילד וילדה שגדלים בעיר יכירו את ההיסטוריה של נהריה. זכרם של הנרצחים יישאר איתנו תמיד".

בימים אלה מובילה עיריית נהריה בראשותו של ראש העיר רונן מרלי, פרויקט עירוני שנועד להנציח אירועים ואישים משמעותיים מעברה של העיר נהריה.

 

טקס הנצחה | צילום: דוברות עיריית נהריה
טקס הנצחה | צילום: דוברות עיריית נהריה

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות