fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשד: 2 תושבי הצפון ניסו לסחוט כספים ממעצב שיער בנהריה בטענה שתקף מינית תושבת העיר

שני החשודים, תושבי מעלות (26 ו-29), נעצרו כאשר הגיעו לעיר נהריה כדי לאסוף את הכסף ממעצב השיער, בטענה שתקף לכאורה, לקוחה שלו תושבת נהריה (38). לידיעה המלאה בכתבה...
מעצב שיער | ספר נשים וגברים | צילום: pexels

משטרת נהריה מנהלת בימים האחרונים, חקירה שבמרכזה חשד לסחיטת מעצב שיער מאחד הכפרים הסמוכים לנהריה.

במסגרת החקירה נעצרו בסופ"ש האחרון, שני חשודים תושבי מעלות: נריה ישראל בן דוד יוסף (26) ורזיאל אהרון ביטון (29). בהמשך היום נעצרה גם א', תושבת נהריה (38). במשטרה אומרים כי בפרשה מעורבים אנשים נוספים אשר טרם אותרו ועדיין דרושים לחקירה.

לטענת המתלונן (מעצב השיער), אלמונים יצרו אתו קשר ודרשו ממנו להיפגש בביתה של החשודה. בפגישה שהתקיימה בשבת האחרונה, הם דרשו ממנו מאות אלפי שקלים, ואת הסכום הראשוני הוא התבקש להביא שעה לאחר מכן למקום מפגש בעיר נהריה.

בשלב הזה המתלונן יצר קשר עם המשטרה, שפתחה בחקירה מהירה. המתלונן הגיע למקום המפגש שנקבע, שם היה אמור להעביר כסף לסוחטים האלמונים. מי שהגיעו למפגש אתו היו החשודים; נריה ישראל בן דוד יוסף ורזיאל אהרון ביטון, שנעצרו על ידי שוטרים שארבו בקרבת מקום. החשודים טענו בחקירותיהם כי נשלחו על ידי אדם אחר לאסוף את הכסף, ולא ידעו מה הרקע.

בהמשך היום נעצרה גם החשודה א'. תוך כדי חקירתה היא טענה שדווקא היא הקורבן בסיפור הזה. לטענתה, ראשית הפרשה בתחילת החודש, אז לכאורה הותקפה מינית על ידי המתלונן, מעצב השיער הקבוע שלה. באותו היום הוא הגיע לביתה כדי לטפל בשיערה, ותוך כדי הטיפול הם שוחחו. היא טענה שבשלב מסוים הוא תקף אותה מינית, היא הצליחה להשתחרר ממנו, ברחה מביתה, יצרה קשר עם מכר שלה וסיפרה לו מה קרה.

על פי גרסת החשודה, יתכן שללא ידיעתה המכר שלה יצר קשר עם גורמים עבריינים שקשורים לעבריין מוכר מהצפון, ואלה החלו לסחוט את מעצב השיער.

החשודים הובאו למחרת מעצרם לבית משפט השלום בקריות, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם.

נציג המשטרה, עו"ד איאד מוראד, טען: "מדובר בתיק מאוד חמור ובו זמנית מאוד מורכב. תיק שעניינו סחיטה באיומים וקשירת קשר לפשע. חבורה של מספר אנשים שפעלו בצוותא חדא, חבורה מאוד מתוחכמת שהכינה ותכננה את האירוע היטב. בנוסף ניתן לומר כי המעשה נשא פרי כאשר עבר לשלב הביצוע, היישום, תודות לחקירה סמויה. לא אחשוף את אותן הפעולות שבסופו של יום הביאו את זהות החשודים, חלק מהמעורבים בפרשייה".

סנגורו של ביטון, עו"ד איסלאם סרוג'י מהסנגוריה הציבורית, אמר בדיון: "היחידה החוקרת ניהלה חקירה סמויה ולא בכדי ידוע ליחידה החוקרת זהותם של המעורבים בתיק, חלקם נעצרו וחלקם האחר לא. השאלה הנשאלת מדוע מתנהלת חקירה סמויה עוד בטרם הגלויה, היחידה החוקרת לא טורחת לעצור את מי שזהותם ידועה לה. מדובר בחשוד שנחקר ושיתף פעולה באופן מלא עם חוקריו. מדובר בחשוד שזועק שהוא חף מפשע".

מעצרו של ביטון הוארך עד 10 בינואר על ידי השופטת סימי פלג קימלוב. לגבי יוסף, סנגורו עו"ד בני הראל טען כי אין לו קשר לפרשה, אך גם מעצרו הוארך עד 10 בינואר.

גם החשודה הובאה לבית משפט, שם הוארך מעצרה ביומיים. למחרת המשטרה חקרה את מעצב השיער בעקבות תלונתה של החשודה, והוא שוחרר לאחר מכן

בדיון נוסף להארכת מעצרה של החשודה, שהתקיים אמש (שלישי), טענה הסנגורית שלה, עו"ד סנדי פרנץ אלקבץ: "חלק מהבקשה להאריך את מעצרה של החשודה נובע מהרצון שלא יהיה שיבוש מול החשודים האחרים, ניסו לאתר את החשודים ולא מצאו. להחזיק אותה כבת ערובה עד שהם ימצאו אם בכלל? אולי עוד חודשיים הם לא ימצאו? היא ללא עבר פלילי".

השופטת שרונה צור גינור החליטה לשחרר אותה למעצר בית בכפוף לערבויות כספיות. "החשדות מיוחסים לחשודה יחד עם חשודים אחרים בפרשה אשר טרם אותרו. באשר לקורבן, הרי כנגדו טוענת החשודה לניסיון אינוס והוא נחקר במשטרה אם כי לא נעצר. לחשודה אין עבר פלילי. בחנתי את תיק החקירה והעדויות אשר נגבו מהחשודה ולא מצאתי מקום להוסיף להחזיקה במעצר אלא לשחררה לחלופת מעצר", ציינה השופטת בהחלטתה.

עו"ד פרנץ אלקבץ מסרה בתגובה: "למרות התעקשות המשטרה להציג את פני הדברים כ'פרשה חמורה ומורכבת מאוד' אני שמחה שחרף התנגדות נחרצת של המשטרה, בית המשפט קיבל את טענותינו כי החשודה לא סחטה ושחרר אותה לביתה. כולי תקווה שהמשטרה תעשה עבודתה אודות תלונת החשודה וה'מתלונן' התוקף ייעצר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות