fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חידוש האנדרטה בגשר בן לזכרם של הלוחמים שנהרגו במארב מחבלים

אנדרטה גשר בן - נמצא בקטע שבין אבן מנחם לנטועה, והוקם לזכרם של לוחמים שנהרגו במקום במארב מחבלים. רוני פלד, מדריך טיולים וחבר בגמלאי מלמ״ש ויוסי דוידוביץ, יו"ר מועדון גמלאי מועדון גימלאי מלמ"ש החליטו לחדש את האנדרטה לכבודם של הנופלים.
חידוש האנדרטה בגשר בן | צילום: דודו מעין ורינה אורינוביץ

חידוש אנדרטת גשר בן – בקטע מעט נסתר של כביש הצפון הישן, בקטע שבין אבן מנחם לנטועה, באחד מעיקולי הכביש בנקודה בה הוא חוצה את נחל שרך, נמצאת האנדרטה לזכרם של שני לוחמי צה"ל, סגן דרור ברגמן ורב"ט אלי מיטלמן, שנהרגו במקום במארב מחבלים בשנת 1972.

כח מג"ב שיצא לחלצם נתקל אף הוא במארב בו מצא מותו ממ"ש סעדי סאלח. שנה אחר כך, בשלהי מלחמת יום הכיפורים, שוב מארב מחבלים לכח של מג"ב, בו נהרג סמ"ש אליהו חסן.

גשר בן – במקור לזכרו של בן דונקלמן, מהבולטים במתנדבי מח"ל שהגיעו להילחם במלחמת העצמאות, שהיה מפקדה השני של חטיבה 7.

חידוש האנדרטה בגשר בן | צילום: דודו מעין ורינה אורינוביץ

רוני פלד, מדריך טיולים וחבר בגמלאי מלמ״ש (מרכז ללימודי משטרה), עבר במקום עם קבוצת מטיילים וראה את המצב העגום במקום: דגלים קרועים, עשבייה גבוהה, שילוט דהוי באנדרטה ועוד.

והעלה את הרעיון, לקראת יום הזכרון, לחדש פני האנדרטה ולתת כבוד לנופלים. יוסי דוידוביץ, יו"ר מועדון גמלאי מועדון גימלאי מלמ"ש החליט לקדם את הנושא.

היום (ב׳) צוות של גמלאי מלמ"ש, עם אורחים נוספים, הגיעו לאנדרטה למבצע ניקיון, צביעה והחלפת הדגלים הקרועים. אחר כך נערך טקס במקום: יוסי נשא דברים בשם המועדון, Yoel Sadeh קרא יזכור, אמר קדיש ואל מלא רחמים.

חידוש האנדרטה בגשר בן | צילום: דודו מעין ורינה אורינוביץ

על הקמת הטקס ניצח מאיר עלמני. ״תודה לכל מי שתרם והשתתף ותודה לנושאי הדגלים: יהושע פרץ (אבא של רוני)- עם דגל מג"ב, בנדה משה בן דוד – עם דגל ישראל, פיצ'י – עם דגל סיירת אגוז, פיצ'י – יחיעם קאופמן שהיה מ"פ בעת ההתקלות וסיפר במקום את ארועי אותו יום.״

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות