fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חול המועד בנהריה: סדנאות היסטוריות חווייתיות לכל המשפחה

עיריית נהריה מזמינה אתכם למסע 1400 שנה אחורה, בו תכירו את ריצפת הפסיפס המסתורית ותיהנו מסדנאות לכל המשפחה.
רצפת הפסיפס | צילום: עיריית נהריה
רצפת הפסיפס | צילום: עיריית נהריה

חול המועד פסח הוא הזמן המתאים ביותר לצלול לסיפורים קדומים ומיתולוגים. לכן, יזמה עיריית נהריה בשיתוף רשות העתיקות 'הקפסולה הביזנטית' פעילות באווירה מצרית לכל המשפחה.

הפעילות מותנת ברישום מראש, וכוללת סיור באתר ארכיאולוגי, משחק סנת קדום (הנמצא בקברו של תות אנח אמון) והכנת ערכת משחק אישית.

בימים אלו מתקיימות עבודות שימור ברצפת פסיפס בנהריה. במסגרת השקת האתר המחודש לציבור, יזמה מחלקת התרבות את 'הקפסולה הביזנטית' – סיורים ופעילות באתר הייחודי. רשות העתיקות החלה בפרויקט שימור בשרידי כנסייה עתיקה בגבעת כצנלסון בנהריה מהתקופה הביזנטית. כנסייה זו נחפרה כבר בשנות ה-70 והיא בעלת אחת מרצפות הפסיפס היפות בארץ.

עם השנים מצב האתר הידרדר ונסגר למשך עשרות שנים ונסתר מעין הציבור. בשיתוף עם עיריית נהריה ועם קבוצת מורי דרך מקומיים המלווים את סיפור האתר הביזנטי שנים רבות, הוחלט לפני מספר חודשים לשפץ את המבנה בתוכו היא נמצאת ולהכשירו לביקורי קהל.

כיום, 1400 שנה לאחר הרס הכנסייה בשריפה עזה, מתקיימות באתר עבודות שימור על ידי רשות העתיקות תוך סיוע משמעותי של קבוצת מתנדבים הכוללות מורי דרך מקומיים המנצלים את תקופת הקורונה לקידום האתר בו הם רואים מנוף לפיתוח תיירותי באזור.

בחול המועד פסח האתר יהיה פתוח ויוצגו בו ממצאים ארכיאולוגיים ייחודיים מהתקופה, בהדרכה תוכלו לשמוע על סיפורו וייחודו של המקום וליהנות מן הסדנאות.

סיורים יתקיימו בימים: שני עד חמישי 29.3-01.4 בין השעות: 9:00 -15:00.

לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן!

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות