fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדש בעיר: מרכז משלים למשפחה

נפתח השבוע באופן חגיגי ורשמי בית חם למען משפחות שבהן ילדים עם צרכים מיוחדים שפעמים רבות נדחקים לצד בשל תשומת הלב שהילד דורש.
ראש העיר, רונן מרלי חונך את המרכז המשלים למשפחה | צילום: טליה בן אלישע
ראש העיר, רונן מרלי חונך את המרכז המשלים למשפחה | צילום: טליה בן אלישע

ביום שלישי השבוע נפתח באופן חגיגי ורשמי בית חם לרווחת משפחות שבהן ילדים עם צרכים מיוחדים. המרכז הוקם למען משפחות בהן ילד עד גיל 25 עם צרכים מיוחדים והמטרה היא מתן דגש על חיזוק ההורים, האחים, האחיות, הסבים והסבתות במשפחה, שפעמים רבות נדחקים לצד בשל תשומת הלב שהילד דורש.

המרכז יתחיל לפעול בהיקף פעילות של שלוש פעמים בשבוע והשאיפה היא להרחיב לימים נוספים. בימים אלה יספק המרכז פעילויות פנאי והעשרה לילד ולמשפחתו, על מנת ליצור מעטפת מחבקת התומכת במשפחה, וכן, מספקת את כל המידע, הזכויות ועוד.

אל המרכז נרשמו עד כה כ-120 משפחות ועיריית נהריה מזמינה את כל המשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים להירשם ולקחת חלק ללא תשלום.

אריאלה ולד, אמא של אור (6) על הרצף האוטיסטי: "אנחנו פשוט בעננים מהמיזם המרגש הזה. זו הפעם הראשונה שמסתכלים גם על טובת כלל המשפחה. במהלך החודש האחרון הגענו לפה מדי יום לארגן ולסדר ובשבוע האחרון התחילו גם פעילויות כמו מתופפים ובעלי חיים. הילדים פשוט באופוריה. זה כולל את מאיה, הבת שלי, ואחים נוספים לילדים בעלי מוגבלויות, שהרבה פעמים נוטים לזוז הצידה כי לרב המשפחה עסוקה בילד אחד ואפילו כהורים לא תמיד יש לנו זמן לעצמנו.

"הקימו לנו בית חם ועוטף שנותן גם לנו כהורים פסק זמן כאשר הילדים משחקים ואנחנו יכולים לשתות קפה ולחלוק התמודדויות משותפות שאנו עוברים בהתנהלות היום יומית. בנוסף, יש הרבה הורים שנמצאים בכלל בהכחשה לכך שהילד שלהם בעל מוגבלות, זה לא קל לקבל בשורה כזאת וזה מאוד חשוב שיהיה מישהו שמבין אותך ויוכל לתמוך בך.

"זאת באמת יוזמה מבורכת של ראש העיר שמרגע כניסתו לתפקיד נמצא בקשר הדוק אתנו ופועל רבות למען האוכלוסייה המיוחדת הזאת".

 

הסרת הלוט. ההורים נרגשים | צילום: טליה בן אלישע
הסרת הלוט. ההורים נרגשים | צילום: טליה בן אלישע

 

רונן מרלי, ראש עיריית נהריה: "אני גאה להיות ראש עיריית נהריה ביום הזה, זה אחד מהימים המרגשים ביותר וזה אירוע שאי אפשר לעבור לידו ככה, זה אירוע מחונן וחשוב מאוד.

חיכינו להגיע ליום שנוכל להגיד שיש לנו מרכז משלים למשפחות ואני בטוח שבכל יום המרכז רק יתעצם ויתמלא בתוכן, ונוכל לתת מענה למשפחות וכמובן לילדים המדהימים האלה. אני רוצה לומר משהו על העיר נהריה ולכל מה שקשור לחינוך המשלים, אנחנו עוסקים רבות באיך לשפר את איכות החיים של הילדים המקסימים האלה ואין לי ספק שזאת רק ההתחלה. אנחנו נמשיך לפעול למענכם ולרווחתכם.

אז תודה לכל מי שתמך ונתן יד בעשייה החשובה הזאת, ולכל מי שהגיע וכמובן להורים היקרים, שמעורבים לאורך כל הדרך".

באירוע הפתיחה נכחו: ליאור הוכמן מנכל כתר שוק ישראל שתורם למרכז, אתי קיסוס מנהלת מחוז חיפה והצפון במשרד העבודה והרווחה, אירית בוסידן מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים, רימה אלון עובדת סוציאלית קהילתית, שתנהל את המקום ועוד רבים שעסקו במלאכה.

 

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות