fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדש בכללית: יעוץ הנקה אישי

כללית מפעילה ברחבי הגליל המערבי רשת יועצות הנקה מוסמכות שנותנות יעוץ אישי למניקות ללא עלות
האחות מאי לין צחורי בייעוץ הנקה אישי בטיפת חלב של כללית בקניון נהריה | צילום: דוברות כללית
האחות מאי לין צחורי בייעוץ הנקה אישי בטיפת חלב של כללית בקניון נהריה | צילום: דוברות כללית

הנקה היא תהליך טבעי ולכן לכאורה ניתן לבצעה באופן ספונטני, ללא ליווי מקצועי. בפועל, מסבירה אלישבע כהן ארזי, מרכזת רפואה מונעת בסיעוד בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי ויועצת הנקה מוסמכת, מדובר במשימה שעשויה להיות מאתגרת והראיה היא שבעוד כ-86% מהנשים ההרות ולמעלה מ-90% מקרב האוכלוסיה החרדית חושבות טרם הלידה שיניקו את תינוקן, לאחר הלידה צונח שיעור המיניקות בלעדית בעשרות אחוזים.

רבות גם משלבות הזנה בבקבוק עם הזנה בהנקה ולמעלה משליש מסיימות את ההנקה בתוך 3 חודשים. מפתיע גם לגלות שגם בעידן המידע והאינטרנט פחות ממחצית נחשפו למידע רלבנטי שיסייע להן.

הסיבה לכך, מספרים בכללית, הנקה מעוררת לא מעט שאלות וקשיים: האם תינוק מקבל די חלב ועולה כראוי במשקל, בעיות באופן בו נצמד התינוק לפטמה לשם יניקה שנגרמות בשל מבנה אנטומי של השד או ממצא של פצעים ודלקות, גודש יתר, כאבי גב כתוצאה מתנוחת הנקה שגויה, עייפות רבה של האם, שאלות באשר לשמירת צורת השד בעתיד ועוד ועוד.

מטבע הדברים, השאלות רבות יותר בקרב נשים לאחר לידה ראשונה ולאחר לידה בניתוח קיסרי אשר סובלות גם מכאבי הניתוח ולעיתים קרובות מהפרדה זמנית מהתינוק.

בעוד בעבר מסבירות אחיות כללית, לוותה היולדת בדרך כלל על ידי המשפחה המורחבת וכך קיבלה עצות ותמיכה מנהשים המנוסו בסביבתה, הרי שכיום, בעידן החיים במסגרת המשפחה הגרעינית המצומצמת, לעיתים במגורים מרוחקים מבנות משפחה וחברות מקורות תמיכה ומידע אלה לא נגישים ובתרבות שלנו מעדיפים לקבל ייעוץ מומחה.

בכללית נערכות מזה שנים רבות סדנאות הדרכה להנקה, בעיקר לקראת הלידה. אולם, איתרנו צורך של נשים לקבל יעוץ אישי על ידי אחות שעברה הכשרה ייעודית בייעוץ הנקה. לשם כך, פתחנו לאחרונה שירות ייעוץ כזה שפועל במרפאות כללית בכרמיאל חבצלת ומרכז, בטיפת החלב של כללית בקניון נהריה ובמרכז לבריאות האישה בעכו. כל אישה המבוטחת בכללית שנמצאת לקראת לידה או לאחריה יכולה לתאם פגישה לייעוץ אישי, שניתן ללא תשלום ומבוסס על מפגשים לפי הצורך.

חשוב לנו לעודד הנקה ולתמוך ככל האפשר במי שבוחרת להיניק את תינוקה, כי ברור ומוכח מדעית שזו התזונה הטובה ביותר לתינוק לעתידו הבריאותי המיידי וגם כבוגר, כי הוכח שחיסון תורם לחוסנו של היונק, עובדה שחשיבותה גוברת בימים אלה של מגפת הקורונה. ההנקה מסייעת גם גם לחוסנו הנפשי של התינוק, בשל הקשר המיוחד ומגע עור בעור אם – תינוק, שחל בתהליך ההנקה. על כך, יש להוסיף את היתרונות הבריאותיים למיניקה עצמה בהפחתת סיכונים לסוגי סרטן, התכווצות הרחם לאחר הלידה ושריפת קלוריות. נוכח חשיבות השירות והתגובות הנלהבות של האימהות הטריות, מתכוונת כללית להרחיב את השירות לאיזורים נוספים במחוז.

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות