fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השלטון המקומי הודיע: ביום חמישי הקרוב נשבית את המשק!

השלטון המקומי הודיע בישיבת חירום שנערכה הבוקר (ב') לקראת אישור תקציב המדינה: ביום חמישי הקרוב נשבית את המשק. משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: "התעקשתי שיוכנס במלואו הסעיף של הקצאת הכספים לתוכנית מגן הצפון ולא נוכל לוותר על כך!".
אספת חירום כללית של השלטון המקומי | צילום: חורחה נובומינסקי

באספת חירום כללית של השלטון המקומי שהתקיימה הבוקר עם כ-80 ראשי רשויות, הוחלט על שורת דרישות למשרד האוצר ולראש הממשלה הנוגעות לתקצוב משמעותי של מערכת החינוך המקומית וביטול קרן הארנונה.

ההחלטה התקבלה בעקבות הכוונה לפגוע בתקציבי הרשויות ובסמכויות שלהן. הרשויות המקומיות דורשות הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות, השלמת מחסור כיתות לימוד, וביטול קרן הארנונה וסעיפים קריטיים נוספים.

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס קיבל את אישור האסיפה להכריז על שביתה כללית ביום חמישי הקרוב. ביבס: "השלטון המקומי מאוחד ונחוש. אחרי חודשים של סחבת וחוסר מוכנות להקשיב אי אפשר לעבור על הנושאים האלו לסדר היום, לכן אנו נוקטים בצעדי פעולה".

אספת חירום כללית של השלטון המקומי | צילום: דוברות מטה אשר

שי חג׳ג׳, יו״ר מרכז השלטון האזורי:״כזרוע הביצועית של הממשלה- עלינו לקבל כלים כדי להעניק שירותים לתושבינו. למועצות האזוריות יש נושאים ייחודיים כגון: ניהול יישובים גדולים, שיקום תשתיות ביישוב הותיק, עדכון תעריף פר קפיטה בחינוך הרגיל, ובחינוך המיוחד (התעריף לא עודכן מ 2012), קידום עבודה מועדפת בחינוך על מנת להתמודד עם משבר כוח האדם בחינוך לגיל הרך ובנושא החקלאות אנו קוראים לבטל את הרפורמה בחקלאות ולהתכנס לרפורמה חדשה ומוסכמת."

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: " לא יעלה על הדעת ששוב ושוב ידחקו מחוק ההסדרים ומהתקציב את תכנית מגן הצפון! תכנית זו כבר היתה על פי החלטת הממשלה, הפעלת תכנית החומש ושאושרה לבניית ממדים להגנה על תושבי הצפון בסך של 500 מלש"ח בשנה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות