fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשורה חשובה לנהגים: כביש 859 נפתח באופן רשמי

כביש 859 נפתח היום (שלישי) לתנועה ויחבר בין כביש 4 סמוך לצומת רגבה לכביש 70 סמוך לצומת כליל. ראש העיר נהריה, רונן מרלי יחד עם ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ', קיימו נסיעת מבחן לאורך תוואי הכביש בהצלחה!
כביש 859 | צילום: נתיבי ישראל

לאחר כשנתיים של עבודות אינטנסיביות, נפתח היום, שלישי, באופן רשמי לציבור כביש 859. בפרויקט הושקעו כ-400 מיליון שקלים ומי שהובילו אותו הם משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל.

כביש 859 | צילום: נתיבי ישראל

הכביש החדש באורך כ-5.5 ק"מ, המחבר בין כביש 4 בסמוך ליציאה הדרומית של העיר נהריה ומגיע עד כביש 70 במזרח, סמוך אל מושב עמקה, יאפשר גישה מהירה יותר ונוחה יותר לבאים מכיוון חיפה והקריות, כמו גם לכיוון ההפוך לאזור הגליל המערבי וכביש הצפון, ובכך ישפיע על האזור כולו.

הכביש הוא דו-מסלולי ודו-נתיבי לכל אורכו, כולל שני גשרים- האחד לחיבור הישוב נס-עמים ומטמנת עברון, והשני למעבר כלים חקלאיים. במסגרת הפרויקט הוסדרו הכניסות לישובים מזרעה, רגבה ושבי-ציון, נסללו שבילי אופניים רחבים באורך 4 ק"מ, נפרצו דרכים חקלאיות חדשות, נבנו מעברים אקולוגיים, הוקמו מערכות תאורה מתקדמות, כמו גם קירות אקוסטיים להגנה מפני רעש בישובים הסמוכים.

ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ' עם ראש עיריית נהריה רונן מרלי | צילום: מדף הפייסבוק של המועצה האזורית מטה אשר

"זהו יום חג לתושבי נהריה, יישובי מטה אשר ולתושבי הגליל המערבי. הכביש החדש ישרת את כל תושבי האזור וישפר את שטף התנועה שהתרכזה בעיקר על כביש 4. יישר כוח למשרד התחבורה ולנתיבי ישראל על השלמת הפרויקט ולאשכול גליל מערבי שסייע ודחף לאורך כל הדרך כדי להשלים את הקמתו של הכביש". ציין ראש העיר, רונן מרלי שקיים נסיעת מבחן לאורך תוואי הכביש יחד עם ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ' שבירך אף הוא על השלמת הפרויקט התחברותי המשמעותי. "זו בשורה גדולה וחשובה לכל תושבי הגליל ואנחנו נמשיך לפעול יחד לקידום תשתיות התחבורה באזור כולל כביש 4 וכביש 70".

ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל: "גאים לשרת את תושבי הצפון בהובלת מהפכת תשתיות התחבורה אשר מצילה חיי אדם וכזו המספק איכות חיים. העבודה עוד מרובה וביטחוני כי נמשיך ליישמה בשטח."

מסלול כביש 859 שנפתח | צילום: ארכיון, מתוך האתר של עיריית נהריה
לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות