fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקץ לפקקים? העבודות בכביש 859 עוקף נהריה מתקדמות בקצב מואץ

הקמת הכביש החדש שנועד לפתור את בעיית העומס מהיציאה של נהריה לכיוון דרום, המקשר בין כביש 4 לכביש 70, צפויה להסתיים בשנת 2021. פרויקט ייחודי של נתיבי ישראל שעלותו נאמדת מעל ל- 400 מיליון שקלים. החקלאים של שבי ציון טוענים: "הכביש יסכן אותנו"
כביש 859 החדש | צילום: באדיבות נתיבי ישראל
כביש 859 החדש | צילום: באדיבות נתיבי ישראל

כביש רוחב 859 החדש: פרויקט הקמת הכביש בו משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל משקיעים מאות מיליוני שקלים. תחילת ההקמה החלה בשנת 2018 וצפויה להסתיים בשנת 2021.

הכביש נסלל דרומית לנהריה ויחבר בין כביש 4 מערב, באזור רגבה ומזרעה, ועד צומת עמקה בכביש 70 מזרח. אורכו יהיה כשישה קילומטרים וייסללו בו ארבעה נתיבים.

במסגרת הפרויקט ישוקם ויורחב כביש 70, לשני נתיבים באורך של קילומטר וחצי.

הכביש המתוכנן צפוי לשחרר את עומסי התנועה הכבדים מהיציאה של נהריה לכיוון דרום ולהקל על העומסים בעיר. נדרש מנתיבי ישראל לייצר איזון בין אלפי נוסעי הרכב הפרטי לבין עשרות החקלאים ושבילי האופניים בצדי הכביש.

עבודות בכביש 859 המתוכנן | צילום: באדיבות נתיבי ישראל
עבודות בכביש 859 המתוכנן | צילום: באדיבות נתיבי ישראל

בעקבות הקמת הכביש החדש, באגודה החקלאית של שבי ציון לא נרשמה התלהבות גדולה.

לדבריו של מנהל תפעול האגודה, רן מצר: "עם השלמת הכביש ושינוי הכניסה והיציאה לשבי ציון תיווצר בעיה של מעבר כלים חקלאיים מצד אחד של מטע האבוקדו לצדו השני. המעבר מתבצע כיום בחציית כביש פשוטה.

"הקמת הכביש החדש תימנע יכולת המעבר וכדי לעבור מחלקו הצפוני של המטע נדרש יהיה לצאת לדרך חקלאית צמודה שתיסלל, ולעלות על נתיב היציאה עד לשער הכניסה למטע הדרומי. זאת ועוד – הכלים החקלאיים, הארוכים והאיטיים ידרשו לנוע מהשער הדרומי ולעלות על כביש 4 הסואן והמהיר ולהשתלב בתנועה ורק אז לפנות לכיוון הכניסה של שבי ציון. זהו מצב מסוכן ומסורבל.

"כל הניסיונות להסביר לגורמים המעורבים, חברת נתיבי ישראל וחברת "אפשטיין" המנהלת את הפרויקט נכשלו. והיעדר הנימוקים לסירוב לשנות את המתכונת שהוצעה על ידנו, זועקים לשמיים. אילוצי החקלאים שמעבדים את הקרקעות באזור לא מעניינים אף אחד מהגופים המובילים את הפרויקט".

מצטרף לדבריו של מצר, מהנדס המועצה של מטה אשר, ליאור לוי: "המעבר המתוכנן לכלים החקלאיים לאחר סיום הכביש הוא מפותל, מסוכן והוא יהווה סכנה גם למשתמשים בגשר. לצערנו הרב המגעים עם נתיבי ישראל העלו חרס."

באגודה החקלאית של שבי ציון לא מתלהבים מהכביש החדש | צילום: מירב שדה, צפון 1
באגודה החקלאית של שבי ציון לא מתלהבים מהכביש החדש | צילום: מירב שדה, צפון 1

בהמשך לפנייתנו לסגן מנהל אגף הפרויקטים בנתיבי ישראל, המהנדס יצחקי טישלר, מסביר כי, נתיבי ישראל יתנו דגש על צרכי החקלאים באזור ומתוכננים מעברים נוחים לחקלאים.

נתיבי ישראל טוענים כי רק לאחר שהושלם שלב התכנון התקבלה פניה מאגודת החקלאים על הפרויקט החדש וכי לא ניתן להיענות לבקשתם.

נתיבי ישראל: "גורמי המקצוע ההנדסיים בחברה עושים לילות כימים למען תושבי האזור והבאים בשעריו.  אחת הדוגמאות לכך הוא פרויקט הקמת כביש 859, בו משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל משקיעים מאות מיליוני שקלים.

"כבכל פרויקט נדרש לייצר איזון בין צורכי משתמשי הדרך השונים, בהם מאות אלפי נוסעי הרכב הפרטי מחד, ועשרות החקלאים מנגד.

"לטובת החקלאים הוקמו בפרויקט זה בלבד שני גשרים חקלאיים ייעודיים שעלותן נאמדת בעשרות מיליוני שקלים. בשלב מאוחר מאוד בפרויקט, הרבה אחרי שהושלם שלב התכנון, התקבלה פניה בנושא זה מאנשי המושב אשר העלו בקשה חדשה שלא הועלתה בעבר.

"מהנדסי החברה בחנו את הבקשה בנפש חפצה, לטובתה הוקדשו פגישות פנימיות רבות של גורמי המקצוע בחברה ופגישות עם נציגי המושב. בתום הליך הבחינה הוחלט ע"י הגורמים המוסמכים כי במצב הקיים לא ניתן בטיחותית להיענות לבקשה. ההחלטה הועברה באופן פורמאלי לנציג המושב."

 

מסלול כביש 859 שיפתח בשנת 2021 | צילום: ארכיון, מתוך האתר של עיריית נהריה
מסלול כביש 859 שיפתח בשנת 2021 | צילום: ארכיון, מתוך האתר של עיריית נהריה

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות