fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העירייה פיזרה פחים כתומים והתושבים מתלוננים

התושבים נרתמו ליוזמה של עיריית נהריה למחזור הפסולת, אך מתלוננים כי הפחים הכתומים הפזורים ברחובות העיר לא מפונים בתדירות מספקת
הפחים מלאים | צילום: רותי דייטש
הפחים מלאים | צילום: רותי דייטש

תושבי נהריה נרתמו ליוזמה של מיון הפסולת אל פחים כתומים, אך הם טוענים כי אמנם הם את חלקם ומחויבותם ממלאים ומשקיעים זמן ומאמץ רב במיון המחזור, אך פינוי הפחים מתבצע לעתים רחוקות, דבר הגורם להצטברות פסולת ברחוב ומקשה על הצלחת היוזמה החשובה.

עיריית נהריה חילקה שקיות רב פעמיות יחד עם חוברות המסבירות את חשיבות המחזור וכיצד לעשות זאת, להעלאת המודעות בקרב התושבים למיזם הפחים הכתומים הפזורים ברחבי העיר.

התושבים נרתמו למיזם ומתחנת המיון של תאגיד המחזור תמיר בעפולה מסרו כי הכמויות שנמסרו מהעיר נהריה ואיכות המיון של התושבים גבוהה ומרשימה.

בזכות נכונות התושבים  פחים כתומים ברחבי העיר מתמלאים בתדירות גבוהה עד כדי מצב שהרחובות מתמלאים בפסולת מכיוון שאין מקום בתוך הפח הכתום, אז התושבים נאלצים להניח לצידו. בנוסף, חוששים תושבים שהדבר יביא לכך שאנשים יתייאשו, יפסיקו למחזר וישובו לזרוק הכל בפח.

רותי דייטש, תושבת נהריה: "אכן שמו לנו פח ליד הבית ושקיות ליד הדלת ואני מאוד רציתי לשתף פעולה. בבית התחלנו למיין את כל הפסולת אך בכל פעם שאני הולכת לרוקן את השקית הפח מלא והפסולת נשפכת למדרכה, זה ממש נהיה זיהום סביבתי.

התייאשתי מלשמור את השקיות בגינה עד שיפנו את הפח, היום פשוט לקחתי אותם וזרקתי בפח הרגיל, לצערי.

אציין כי ראיתי שהציבור שם לעתים גם בקבוקי פלסטיק, למרות שמיועד להם מקום אחר, אבל זאת עדיין לא סיבה, העירייה צריכה למצוא פתרון. זה לא הגיוני שכל הרחוב מטונף".

 

הפחים מלאים | צילום: רותי דייטש
הפחים הכתומים מלאים | צילום: רותי דייטש

 

"זה לא הגיוני שכל הרחוב מטונף"

חן כהן, תושבת נהריה: "זו יוזמה מאוד יפה ומבורכת של העירייה רק חבל שהיא לא מטופלת עד הסוף. מעל חודש הפח ברחוב שלנו ובכלל הפחים בכל רחבי העיר מלאים עד אפס מקום.

אנשים החלו לשים את הפסולת ליד הפח הכתום ולא בתוכו, כי פשוט אין מקום וזה רק מלכלך יותר. אנחנו ממש מיואשים, מה שיקרה בסוף זה שאנשים יחזרו לזרוק הכל לפח הרגיל וזה ממש חבל.

הילדים שלי עברו הדרכה בגן על חשיבות המחזור וגם אנחנו קיבלנו חוברת הדרכה מהעירייה, כך שכל הבית שותף ומאוד רצינו לקחת חלק.

הילדה שלי בת 4 בלבד ומאוד מקפידה ודואגת שנמיין את הפסולת כמו שצריך, מיד כשהיא מסיימת מעדן מבקשת ממני לשטוף אותו כדי לעשות את העבודה כהלכתה.

זה לא ייתכן שהגענו למצב שאנו נוסעים זמן ממושך ברכב לחיפוש אחר פח פנוי ברחבי העיר כדי שנוכל להניח בו את הפסולת הממוינת".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "השלמנו במהלך חודש יולי פריסת פחים כתומים בכל רחבי העיר ובהדרגה החל פינוי מוסדר שלהם. לאחר תקופת הרצה, תגברנו את סבבי הפינוי, כך שיתאימו לצרכים בשטח. אנו שמחים על שיתוף הפעולה של התושבים בתהליכי המחזור השונים בעיר".

 

שקיות שהעירייה חילקה | צילום: עיריית נהריה
שקיות שהעירייה חילקה | צילום: עיריית נהריה

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות