fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המרכז הרפואי נהריה: חולת קורונה מונשמת ילדה בניתוח קיסרי דחוף

האשה, בת 33 מג'דיידה-מכר, מוגדרת כעת במצב קשה ויציב. התינוק הועבר במצב טוב למחלקת הפגיה. מנהל המרכז הרפואי, פרופ' ברהום: "בעקבות הגל הרביעי של הקורונה, יש בימים האחרונים עומס כבד בחדר המיון ובמחלקות הפנימיות"
מחלקת הקורונה כתר ד' | צילום: רוני אלברט
מחלקת הקורונה כתר ד' | צילום: רוני אלברט

חולת קורונה בת 33, תושבת ג'דיידה מכר, המאושפזת במרכז הרפואי לגליל כשהיא מונשמת, ילדה את תינוקה בניתוח קיסרי דחוף, בעת שהיתה בשבוע ה-34 להיריונה. האשה הוחזרה למחלקת כתר מונשמים (טיפול נמרץ קורונה), כשהיא עדיין מונשמת, ואילו התינוק, שמצבו מוגדר טוב, הועבר למתחם מבודד במחלקת הפגיה, עד שיעבור שתי בדיקות קורונה שליליות.

רופאת הנשים ד"ר אנשראח סגייר-שאנן: "היולדת, שלא היתה מחוסנת נגד קורונה ואינה סובלת ממחלות רקע, הובאה לביה"ח עם קשיי נשימה, שיעול ופגיעה ריאתית. היא קיבלה טיפול תרופתי עקב הידבקותה בקורונה, עפ"י הפרוטוקול של טיפול בחולות קורונה שהינן בהיריון. תוך פרק זמן קצר חלה הידרדרות משמעותית במצבה. על כן הוחלט על ניתוח קיסרי דחוף, לאחר שהורדמה והונשמה עקב חוסר יציבות נשימתית. התינוק נולד במשקל 2.430 ק"ג ומצבו טוב, ואילו האישה מוגדרת במצב קשה ויציב".
השבוע חלה עלייה במספר הנפטרים במחלקות הקורונה. ביום ראשון נקבע מותה של בת 84, תושבת נהריה (לא היתה מחוסנת). כעבור יממה נקבע מותם של אשה נוספת בת 84, אף היא תושבת נהריה (היתה מחוסנת פעמיים), וגבר בן 87 מעכו (היה מחוסן שלוש פעמים), שניהם סבלו ממחלות רקע קשות.

בעקבות העלייה בתחלואה נפתחה לקראת סוף השבוע שעבר מחלקת הקורונה השלישית, כתר ד', הכוללת 32 מיטות. בתפקיד מנהל המחלקה משמש ד"ר בוריס סבירסקי והאחות האחראית היא שרית אייזנברג.
במחלקות הקורונה מאושפזים (נכון ליום שלישי) 45 חולים, מתוכם 33 במצב קשה (כולל 12 חולים במצב קריטי, מונשמים ועל סף הנשמה), שמונה במצב בינוני וארבעה קל.

על רקע העלייה בתחלואה ובעקבות הנחיית משרד הבריאות, הוחלט השבוע במרכז הרפואי על הגבלת כניסת מבקרים לשערי ביה"ח. בין השאר נקבע, כי יאושר רק מבקר אחד ליום, ולא תתקיים החלפה לאותו היום אלא למחרת.
במחלקת היולדות מאושרים שני מלווים כפי שהיה נהוג בגל השלישי של הקורונה (ללא אפשרות להחליף מלווים באותו היום). בחדר המיון אושר מלווה אחד, שלא יעזוב את המטופל בכל משך שהותו, למעט אם ירצה לעזוב את שטח ביה"ח. ביחידות טיפול נמרץ אושרו שני מבקרים ביום, כמו במחלקות היולדות. ההנחיות בתוקף עד להודעה חדשה.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום: "גם השבוע הרגשנו עלייה בכמות המאושפזים במחלקות הקורונה. רוב החולים הם במצב קשה, כולל חמישה מונשמים, וביניהם היולדת. מה שקרה לאותה יולדת ממחיש עד כמה חשוב להתחסן נגד קורונה".
כמו כן הדגיש פרופ' ברהום: "מטופלים רבים, תושבי האזור, שמגיעים אלינו למיון הנשימתי בחשד שנדבקו בקורונה או כאלו שכבר חולים מאומתים, יוצרים עומס כבד על המיון בימים האחרונים. גם במחלקות הפנימיות (ששתיים מהן הפכו למחלקות קורונה), יש עומס כבד ביותר".

מחלקת הקורונה כתר ד' | צילום: רוני אלברט
מחלקת הקורונה כתר ד' | צילום: רוני אלברט

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות