fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלך לעולמו התעשיין הנהרייני מיכאל שטראוס

מיכאל שטראוס, בן 86 במותו, היה מבכירי התעשיינים בארץ. הוא גדל בנהריה, אהב את העיר ושמר על קשר עם חברי ילדותו. ב-1975, כשקיבל את מחלבות שטראוס לניהולו, הפך את החברה לאחת המובילות במשק הישראלי
מיכאל שטראוס ושמעון לנקרי בפסטיבל ערבסק | צילום קובי הרצשטרק
מיכאל שטראוס ושמעון לנקרי בפסטיבל ערבסק | צילום קובי הרצשטרק
איש העסקים מיכאל שטראוס הלך לעולמו, היום, שבת בן 86 במותו, היה מבכירי התעשיינים בישראל. נולד בגרמניה ב-1934, עלה לארץ עם משפחתו שהתיישבה בנהריה ב-1936 והקימה בעיר רפת של חולבות. מתנובת הפרות ייצרו גבינות, שמכרו לתושבי נהריה ולחיילים הבריטים באזור. בשלב מאוחר יותר מכרה המשפחה את הרפת והתמקדה בייצור גבינות תחת השם "מחלבות נהריה".

ב-1975 נפטר אבי המשפחה ריכרד שטראוס, והחברה עברה לניהולם של מיכאל שטראוס ואחותו רעיה. מיכאל שטראוס, שמונה ליו"ר החברה, פעל מרגע זה ואילך לפיתוח החברה בצעדי ענק, כשחברת דנונה העולמית רוכשת 20 אחוז ממניות מחלבות שטראוס.

ב-1997 הוביל שטראוס את רכישת השליטה בחברת עלית ומאחד את שתי החברות. רכישה זו היא תחילתה של הקמת אימפריית מזון בינלאומית.

עבודה לאלפי עובדים

במשך עשרות שנים סיפק שטראוס עבודה לאלפי עובדים ברובם בפריפריה הצפונית.

באמצע שנות ה-90, לאחר סכסוך עם עיריית נהריה על רקע רצונה של שטראוס להגדיל את שטח מפעלה בנהריה, קיבל שטראוס החלטה לבנות את המפעל החדש והמודרני באזור התעשייה בר לב והעביר את הייצור ואת העובדים מנהריה למפעל החדש. בטקס פתיחת המפעל החדש, הכריז שטראוס על פרישתו מתפקידו כיו"ר החברה ועל העברת השרביט לבתו, עופרה.

במשך השנים תמך שטראוס בקהילה בנהריה, עד שהתעמת עם ראש העירייה לשעבר ז'קי סבג,  אז העביר תמיכתו לעכו השכנה, שבה הקים קונסרבטוריון ותרם למיזמים חברתיים, תרבותיים וציבוריים רבים. גם כשהעביר פעילותו למרכז הארץ, השאיר שטראוס את ביתו בנהריה, לא שכח את חבריו והיה מגיע בתדירות גבוהה לבקר בעיר ולבלות עם חבריו.

שטראוס הוא אביהם של עופרה שטראוס המשמשת יו"ר שטראוס גרופ, עירית שטראוס והבן עדי שטראוס. סב ל-12 נכדים ול-2 נינים.

מיכאל שטראוס וחברו הטוב אילן אופנהיימר

מקבוצת שטראוס נמסר: "לאורך כל שנות פעילותו בחברה וביתר שאת לאחר פרישתו, עסק מיכאל שטראוס בעשייה ציבורית ובפעילות חברתית, בעיקר למען פיתוח הפריפריה בכלל והגליל והצפון, בו גדל וצמח, בפרט. הוא המשיך עד יומו האחרון לפעול בלהט ובמרץ רב לפיתוחה ולקידומה של העיר עכו, הסמוכה לעיר נהריה, שם החלה לפני כ-80 שנה לפעול קבוצת שטראוס.

"מיכאל שטראוס פעל לשיפור איכות החיים של תושביה, גייס אנשי עסקים להשקיע בעיר, דאג לפתיחה של מפעלים ולייצור מקומות תעסוקה לתושבי האזור וטיפח מוסדות תרבות, מוזיקה ושירותים נוספים לרווחת התושבים".

רונן מרלי נפרד משטראוס

הנהלת עיריית נהריה, חברי מועצת העיר ותושבי העיר נהריה, מרכינים ראש עם פטירתו של מיכאל שטראוס ומשתתפים בצערם של האחות רעיה, ילדיו, נכדיו והמשפחה המורחבת כולה.

מיכאל שטראוס היה מעמודי התווך של התעשייה בעיר נהריה, בה הקימו הוריו ב-1936 מפעל משפחתי למוצרי חלב ולימים הפך מיכאל לאחד מבוני ומובילי התעשייה במדינת ישראל כולה, היווה מודל לניהול מקצועי לצד נתינה רבה ותרומה משמעותית לחברה ולקהילה.

*ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: "מיכאל, מלח הארץ, אדם מדהים, ערכי, מקצועי ובעל לב רחב, תרם רבות למיזמים למען העיר נהריה, לגליל ולמדינת ישראל, שכל כך היתה יקרה לליבו. למשפחת שטראוס חיבור היסטורי ושורשי לעיר נהריה. מיכאל הוביל יחד עם אחותו רעיה שתיבדל לחיים ארוכים, את קונצרן שטראוס שהקימו הוריהם ריכרד והילדה כמפעל משפחתי והפך עם השנים לקונצרן בינלאומי חשוב ומשפיע. גם בשנים האחרונות המשיך לתרום ולקדם פרויקטים משמעותיים לקהילה שלנו. מיכאל ייחסר לי באופן אישי. יהי זכרו ברוך!".

שמעון לנקרי נפרד משטראוס

עיריית עכו מרכינה ראש עם פטירתו של אזרח הכבוד של העיר עכו, מיכאל שטראוס ז"ל
ראש עיריית עכו שמעון לנקרי ספד על האבדן ואמר: "מיכאל שטראוס שבנה במו ידיו את אחת מחברות המזון הגדולות והמובילות בארץ והיה לאחד מעמודי התווך של התעשייה בישראל, היה המלאך השומר והדואג של העיר עכו ב 20 השנים החולפות. כל מי שהכיר את מיכאל ב 20 השנים האחרונות ידע שאחרי הדאגה הבלתי נגמרת למשפחתו האישית, העיר עכו הייתה משאת נפשו. בנה יחד עם העירייה את הקונסרבטוריון העירוני ודאג למלגות לתלמידי העיר" .
עוד אמר לנקרי: "מיכאל ראה בשליחותו למען העיר ציונות ממדרגה ראשונה, עיר אשר יותר מכל משקפת את הפסיפס של החברה הישראלית, עיר אשר גווניה השונים הם בדיוק החזון אותו תמיד הוביל – אחווה שלום ורעות. מיכאל ייזכר בליבם של תושבי הגליל ככלל ותושבי העיר עכו בפרט כאדם אוהב בריות, אדם ישר בצורה קיצונית, בעל לב רחב ויותר מכל ולמרות כל שהשיג בחייו צנוע ועניו. את אשר דרש מאחרים, דרש מעצמו תחילה. על תרומתו לעיר עכו קיבל אזרחות כבוד".
לנקרי הוסיף: "תרומתו של מיכאל שטראוס לכלכלה ולצמיחה של התעשייה בישראל בוודאי עוד תלמד ותהווה השראה רבה לכל אנשי התעשייה והעסקים בישראל, אשר ילמדו על האיש שהחל לחלוב פרות בחצר בית הוריו בנהריה ובנה אימפריה בין לאומית של מזון על סוגיו השונים".
לנקרי: "מיכאל שטראוס עבורי ועבור תושבי הגליל והעיר עכו יזכר כאיש עם לב ענק, פילנטרופ מורה דרך וחבר יקר, אדם שכל כולו נתינה ואהבת האדם והארץ. אשרינו שזכינו להכירך מיכאל יקר, תחסר מאוד לכולנו!".

המרכז הרפואי לגליל נהריה

המרכז הרפואי לגליל בנהריה ומנהל המרכז, פרופ' מסעד ברהום, מרכינים ראש עם פטירתו של מיכאל שטראוס ז"ל, שנמנה על מייסדי עמותת הידידים של המרכז הרפואי ועמד בראשה.
בין השאר הוביל מיכאל ז"ל את הקמת מכון הלב במרכז הרפואי, שנקרא על שם הוריו, הילדה וריכארד שטראוס, וסייע רבות יחד עם שאר בני המשפחה בפיתוח המרכז הרפואי.
אחותו, רעיה, שהינה נשיאת עמותת הידידים, ממשיכה את מורשת המשפחה במרכז הרפואי לגליל בפעילות פילנתרופית חשובה ונרחבת.
אנו משתתפים בצער המשפחה.
יהי זכרו של מיכאל ברוך.

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות