fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גאווה מקומית: מנהלת אשכול גנים בנהריה נבחרה כפרזנטורית בקמפיין של עמותת אלו"ט

ליאת בן ארי אוהר – מנהלת אשכול גנים בנהריה של אלו"ט (האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם) ותושבת נס עמים, נבחרה כפרזנטורית בקמפיין של העמותה שיוצא לדרך בימים אלה. הקמפיין 'תו התקן של אלו"ט להצלחה שלך' – הוא מהלך חדש לגיוס עובדים לאור המחסור החמור באנשי מקצוע פרא-רפואיים.
ליאת בן ארי אוהר – מנהלת אשכול גנים בנהריה של אלו"ט | צילום: ליטל פורת
ליאת בן ארי אוהר – מנהלת אשכול גנים בנהריה של אלו"ט | צילום: ליטל פורת

אלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, יוצאת בימים אלה במהלך חדש לגיוס עובדים שיהיו חלק מצוותי מסגרות החינוך של העמותה.

מדי שנה, הגיוס נעשה קריטי יותר ויותר, על רקע המחסור החמור באנשי מקצוע לטיפול בילדים על הרצף האוטיסטי. הקמפיין הנוכחי מעמיד באור הזרקורים את אנשי המקצוע של אלו"ט הנמצאים בשטח ומספרים על העבודה שלהם. בין הפרזנטורים שנבחרו להוביל את הקמפיין נמצאת גם ליאת בן ארי אוהר, מנהלת אשכול גנים בנהריה של אלו"ט. ליאת למדה תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני בהתפתחות הילד.

אחרי הלימודים התחילה את דרכה במעונות יום וניהלה את מערך ההדרכה בצפון של מעונות היום הציבוריים של החברה למתנ"סים. ליאת מספרת על ההשתתפות בקמפיין והעבודה באלו"ט: "באתי לאלו"ט בגלל שחברה אמרה לי שאני חייבת לבוא לעבוד כאן. לא העזתי להגיש מועמדות לאלו"ט עד שלא הרגשתי שיש לי מספיק ניסיון וידע. התחלתי כרכזת טיפולים, ואז קודמתי לנהל את האשכול. זו הייתה אחת ההחלטות החכמות בחיים שלי, מקום שאני לא מפסיקה ללמוד בו ולהתפתח. אני לא יודעת מי לומד יותר – אנחנו או הילדים. יש באלו"ט גרעין של אנשים מאוד מקצועיים ותומכים. את אף פעם לא מרגישה לבד ואף פעם לא מפחדת לטעות בשל הליווי והתמיכה. היום אני מבינה מה ההבדל בלהסתכל על ילד כמטפלת ובין להסתכל על ילד כמטפלת מכל ההבטים והסביבות של הילד, ואיך זה מקפיץ אותי כמטפלת בקליניקה שלי ומאפשר לי להיות מטפלת טובה יותר."

במהלך הנוכחי 'תו התקן של אלו"ט להצלחה שלך', אלו"ט מגייסת אנשי ונשות מקצוע (קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק, מטפלים רגשיים ועוד) מתוך התובנה שאלו"ט יודעת להפוך מטפלים בתחום האוטיזם למקצוענים בתחום. המהלך כולל גם קמפיין שפונה לאנשי מקצוע צעירים וותיקים ומדגיש את ההכשרה והמעטפת המקצועית שמספקת העמותה לעובדיה ומסייעת להם בהפיכתם מאנשי טיפול למקצוענים בתחום האוטיזם, כך שעבודה באלו"ט היא סוג של תו תקן שיפתח עבורם דלתות עתידיות.

לקמפיין יעד גיוס של כ- 400 מועמדים למגוון תפקידים בגנים ובמעונות היום השיקומיים של העמותה בכל רחבי הארץ. הקמפיין בנוי מסדרה של סרטונים שבהם מספרים אנשי צוות ממגוון מקצועות הטיפול בגני ובמעונות אלו"ט ביניהם: מטפלים פרא רפואיים, גננות וסייעות. בכל סרטון המצולמים מספרים על תחילת דרכם באלו״ט, ההכשרה וההתמחות המקצועית שקיבלו בתחום האוטיזם ולאן הדרך הזו הובילה אותם מבחינה מקצועית.

"בתחרות על הטאלנטים במגזר השלישי בדגש על עובדים בתחום האוטיזם, אלו"ט בחרה להדגיש את הערך המוסף ויכולת ההשפעה שיש לה על העתיד המקצועי של העובדים שלה", אומרת אתי אלוני, מנהלת חטיבת החינוך בעמותה "ההכשרה באלו"ט מזמן הפכה לתן תקן מקצועי בעקבות הידע, הליווי, ההדרכה וההכשרה האיכותית שמקבלים אנשי ונשות הצוות. לעובדים באלו"ט יש תחושת שליחות ונתינה, שמושפעת רבות מכך שהעמותה כולה רתומה לשינוי מתמיד ונרחב, הן בחיים של אנשים עם אוטיזם ובני משפחותיהם בישראל, והן פנים ארגונית מבחינת מדיניות השכר והוספה של מלגות והטבות, שמשפרת משמעותית את הכדאיות של העבודה בארגון. אלו"ט משקיעה באופן חסר תקדים בהכשרה של הצוות המקצועי: ימי עיון, קורסים, הדרכות והשתלמות, כל ההכשרות איכותיות בצורה שאין כמוה"

אלו"ט האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, היא הגוף הוותיק והמוביל את תחום האוטיזם בישראל. העמותה מטפלת בילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי במאות מסגרות חינוכיות טיפוליות ברחבי הארץ ביניהם מעונות יום שיקומיים, גני תקשורת, מסגרות פנאי, מסגרות דיור ומרכזי לימוד ותעסוקה. בנוסף עוסקת העמותה בקידום זכויות א. נשים על הרצף האוטיסטי ובני משפחותיהם מול רשויות המדינה.

לצפייה בסרטון של ליאת בקמפיין:

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות