fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשורה אדירה לתושבי נהריה והסביבה: כביש 89 החדש נפתח לתנועה

כביש זה יקצר באופן משמעותי את הפקקים באזור וישמש כמעבר פתוח לאמבולנסים בדרכם למרכז הרפואי לגליל. הכביש מחבר בין צומת כברי (כביש 70) לכביש 4 (סמוך לרחוב מסריק) בצפון נהריה, אורכו כ-3.7 קילומטרים ועלותו כ- 257 מיליון שקלים. ובא לציון גואל
גוזרים את הסרט. כביש 89 | צילום: טליה בן אלישע
גוזרים את הסרט. כביש 89 | צילום: טליה בן אלישע

ביום רביעי השבוע נחנך באופן רשמי כביש 89 החדש לו חיכו בקוצר רוח תושבי נהריה והסביבה במעמד ראש עיריית נהריה רונן מרלי, סגני ראש העיר, מנהלת מחוז חיפה והצפון במשרד השיכון נירית מיכאלי, מנהל המרכז הרפואי לגליל פרופ’ מסעד ברהום ומפקדת תחנת משטרת נהריה סנ"צ מרי דניאלי.

כביש זה יקצר באופן משמעותי את זמן השהיה בפקקים, וחשוב מכל יאפשר לאמבולנסים ורכבי החירום להוביל בבטחה ובמהירות מטופלים למרכז הרפואי לגליל. אם עד כה נאלצו נהגי האמבולנסים להתעכב בהגעה לבית החולים בעקבות עומסי תנועה המזוהים עם הכביש הישן ועם עצירות מזדמנות שלא הייתה דרך לעקוף וכך התעכבה ההעברה של פצועים לטיפול רפואי מציל חיים, הרי שמהיום הדרך פתוחה וסלולה.

הפרויקט הוא פרויקט משותף למשרד התחבורה, משרד הבינוי והשיכון, חברת נתיבי ישראל ועיריית נהריה משנת 2017 בה נחתם הסכם הגג. כעת, לאחר שנה ושמונה חודשים של עבודה משותפת הגיע הפרויקט החשוב ומציל החיים לסיומו.

חלקו המזרחי, מכביש 70 עד לכניסה לשכונות החדשות של נהריה (אריאל שרון ויצחק שמיר) נבנה במימון משרד התחבורה על ידי נתיבי ישראל, חלקו המערבי מהשכונות החדשות לכביש 4, נבנה במימון וסיוע משרד הבינוי והשיכון.

הכביש מחבר בין צומת כברי (כביש 70) לכביש 4 (סמוך לרחוב מסריק) בצפון נהריה, אורכו כ-3.7 קילומטרים ועלותו כ- 257 מיליון שקלים. הכביש דו מסלולי ודו נתיבי עם תאורה והפרדה לכל אורכו ובצדו שביל לאופניים. כעת עובדים על הוספת רמזור, הצפוי להיות מוכן תוך כמה חודשים. בנוסף, כביש זה ישמש תשתית התחלתית לחיבור אל כביש 6 בעתיד.

 

שיתוף פעולה מניב תוצאות | צילום: טליה בן אלישע
שיתוף פעולה מניב תוצאות | צילום: טליה בן אלישע

 

ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל: "היום הוא יום גדול וחשוב מאוד לכל התושבים המקבלים טיפול במרכז הרפואי, סבלנו תקופה ארוכה בגלל העומס האדיר בכביש 89 אשר בכל פעם שהתרחשה אפילו תאונה קטנה הכביש היה נסגר לגמרי וההגעה לבית החולים הייתה בלתי אפשרית, לא היה לאמבולנס סיכוי לעבור.

אני זוכר יום בו משאית נתקעה בכביש והמעבר לבית החולים היה סגור, אנשים פשוט לא יכלו להגיע לחדר ניתוח ולקבל טיפול רפואי. אני מאושר בשביל התושבים והקהילה שכעת יוכלו לנסוע בכביש החדש ולהגיע לבית החולים בלי שום בעיה. זה ממש מציל חיים.

נאבקנו רבות יחד עם משרד הבריאות כנגד משרדי הממשלה על מנת שיפתחו לפחות שני מסלולים לכל כיוון. כבר הספקתי לנסוע בכביש 89 החדש בדרך לבית החולים ולהיתקל במקרה של תאונה ואכן הופתעתי לטובה שהצלחתי לעבור בקלות".

נירית מיכאלי, מנהלת מחוז חיפה והצפון במשרד הבינוי והשיכון: "זה יום חשוב ומרגש גם עבורי כמי שהתגוררה כאן באזור. הכביש החדש הוא ציר רוחב מרכזי, שמחבר בין נהריה ליישובי הגליל, זו כניסה ויציאה נוספת לעיר ובעתיד, יתחבר הציר לכביש 6 לצד הרחבת כביש 4. משרד הבינוי והשיכון נרתם לסייע בסלילת הקטע המחבר בין כביש 4 לשכונות שיאוכלסו ותושביהן יוכלו להתחבר בקלות לכבישי הגישה המרכזיים באזור. אני מודה לנתיבי ישראל ולמשרד התחבורה שחברו יחד עם משרד הבינוי והשיכון להשלים את הפרויקט החשוב מוקדם מלוח הזמנים שתוכנן מלכתחילה ומברכת את תושבי נהריה על הכביש החדש".

סנ"צ מרי דניאלי, מפקדת משטרת נהריה: "מבחינתנו ומבחינת נהריה והסביבה כולה הכביש הזה הוא שובר שוויון בהיבט אירועי החירום מכיוון שהוא מהווה דרך נוספת וחשובה להעביר פצועים לטיפול בבית החולים. אנחנו מודעים לזה שלוקח לאנשים זמן להתרגל להתנהלות בכביש חדש, ולכן בשבועות הראשונים נציב שוטרים שיפעלו בעיקר בהסברה לאזרחים כיצד להתנהל ופחות באכיפה, מבחינתנו הסברה זה לפני הכל".

רונן מרלי, ראש עיריית נהריה: "אחד מהרגעים החשובים שיש לעיר, זה לחנוך כביש חדש. תודה לנירית ולמשרד השיכון, תודה למשרד התחבורה ולנתיבי ישראל. אני מברך את מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, שהגישה כעת לביה"ח תהיה קלה יותר. הכביש הזה משרת לא רק את נהריה, אלא את כל יישובי הגליל המערבי. זה חלק ממערכת כבישים: 859 החדש ייחנך בסוף שנה הבאה דרומית לנהריה, אנחנו מקימים שני צמתים חדשים בכביש 4 אחד בכניסה לאזור התעשייה והשני בכניסה לשכונת אכזיב, הרחבת כביש 4 מנהריה לעכו לשלושה נתיבים לשני הכיוונים, כולל נתיב רב תפוסה ונתיב תחבורה ציבורית, זו מערכת כבישים שלמה ומרכזית. עיר חזקה צריכה תשתיות טובות ותעסוקה ותשתיות זה גם כבישים".

באירוע חניכת הכביש קצר, בהשתתפות ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, סגני רה”ע, מנהלת מחוז חיפה והצפון במשרד השיכון, נירית מיכאלי, מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ’ מסעד ברהום ומפקדת תחנת משטרת נהריה, סנ”צ מרי דניאלי.

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות