fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בניגוד להודעות הכוזבות: מסעדת פינגוין בנהריה לא נסגרת

בימים האחרונים רצות במדיות החברתיות הודעות כוזבות כאילו מסעדת פינגוין בנהריה נסגרת. הבעלים אמיר אופנהיימר: "פייק ניוז. לא סגרנו בזמנים הכי קשים וגם עכשיו לא"
מסעדת פנגוין בנהריה | צילום: באדיבות אמיר אופנהיימר
מסעדת פנגוין בנהריה | צילום: באדיבות אמיר אופנהיימר

בימים האחרונים רצות בווטסאפ וברשת החברתית הודעות כוזבות ושמועות כאילו מסעדת פינגוין בנהריה עומדת להיסגר עקב המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעה בעקבות משבר הקורונה. הבעלים אמיר אופנהיימר זועם ומכחיש בתוקף: פייק ניוז.

אופנהיימר אמר היום, ראשון, ל"צפון-1": "בשבוע שעבר התראיינתי לקשת 12 ודיברתי בין היתר על המצב הקשה של ענף המסעדנות ועל אי קבלת הפעימה השנייה, שמסעדנים רבים לא קיבלו אותה. הסברתי שמסעדה לא יכולה להתקיים כשיש לה ירידה בהכנסות של 40-30 אחוז, שזה המצב שלנו כרגע, אבל המדינה מעניקה את הפעימה רק לעסקים שמוכיחים 60 אחוז ירידה בהכנסות.

"מה המדינה עשתה? היא ניקתה את עצמה מלהכניס את היד לכיס ולעזור לאותם מסעדנים, גדולים או קטנים, כי רובם לא עומדים בתנאים לקבלת הפעימה.
"מסעדת פינגוין היא עסק שעובד כבר 80 שנה. הוא כבר עבר הכל. בהתנהלות כזאת, עם ירידה בלקוחות ובהכנסות, קשה מאוד להחזיק עסק כזה, כשהמדינה לא דואגת לנו ולעובדים שלנו. אמרתי בראיון שאם הייתי יודע שזה המצב, אולי היה לי שווה לסגור את העסק בתקופה הזאת, כי אנחנו מוציאים יותר ממה שאנחנו מכניסים".

אמיר אופנהיימר, הבעלים של מסעדת פנגוין בנהריה | צילום: פרטי
אמיר אופנהיימר, הבעלים של מסעדת פנגוין בנהריה | צילום: פרטי

 

אופנהיימר הוסיף: "המצב בפועל הוא שאנחנו נשארים פתוחים וממשיכים לעבוד כמו תמיד. בזמנים הכי קשים נשארנו פתוחים – קטיושות, שיטפונות, מלחמות, טרור. אנחנו תמיד היינו פה. הפעם היחידה שהמסעדה הזו נסגרה לכל כך הרבה זמן היא רק לאחרונה, במשבר הקורונה בצו של המדינה.

"אם יחליטו, בעקבות הגל השני, לסגור את העסקים בשנית, המדינה תהיה מחויבת לדאוג לעסקים שלא עבדו ובמיוחד לדאוג לעובדים שלנו, שהם הכי חשובים. אני כבר לא יכול להוציא אותם לחל"ת, אין אפשרות כזו. אם ניסגר בשנית, המדינה תצטרך לתת את הדין".

ההודעה שרצה בווטסאפ וברשת החברתית

כך נכתב בהודעה הכוזבת שרצה בימים האחרונים בתפוצה רחבה מאוד במדיות החברתיות: "קשה מאוד היה לראות ולשמוע את אמיר אופנהיימר, בעליו של קפה פינגוין בנהריה, מספר השבוע שלרגל משבר הקורונה הוא עומד כנראה לסגור את הקפה-מסעדה אחרי 80 שנות קיומה הרצוף.
"אמיר הוא הנין של מייסד קפה פינגוין, הוגו אופנהיימר, מראשוני העיר, שביחד עם בנו ארנסט (הסבא של אמיר) הקימו את המסעדה בשנת 1940. פינגוין זה לא רק קפה ומסעדה משובחת, שהייתה לא רק מרכז חברתי בנהריה ובגליל המערבי, אלא גם אחד מסמלי הייקיות בישראל במשך שנים".
התגובות להודעה לא איחרו לבוא, והיו ביניהן גם תגובות מכפישות.

הריאיון בקשת 12

אופנהיימר אמר באותו הראיון: "רק אם אתה יורד ב-60 אחוז מההכנסות שלך לעומת השנה הקודמת, אתה תיכנס לתוך הקטגוריה של קבלת התשלום מהמדינה. ואנחנו לא בפנים. אנחנו נמצאים במצב שההכנסות ירדו בצורה משמעותית, כשאנחנו צריכים להביא כסף מהבית. אנחנו שוקלים לסגור את המקום מה שלא עשינו 80 שנה". אופנהיימר התכוון לסגירה זמנית של המקום, אך לא לסגירה מוחלטת.

המסעדה ששרדה הכל, תשרוד גם את הקורונה. פינגוין בשנת 1940 | צילום: באדיבות אמיר אופנהיימר
המסעדה ששרדה הכל, תשרוד גם את הקורונה. פינגוין בשנת 1940 | צילום: באדיבות אמיר אופנהיימר

קצת היסטוריה

אין אחד בנהריה ובגליל המערבי שלא מכיר את משפחת אופנהיימר ואת מסעדת פינגוין, הנחשבת למוסד נהרייני ולאחד מסמלי העיר.
המסעדה הוקמה על ידי הוגו אופנהיימר ובנו ארנסט לפני 80 שנה, בימים בהם כלל לא היו מסעדות בגליל המערבי. זו הייתה ראשית ההתיישבות באזור, ומי שחשב לצאת לבילוי במסעדה, היה מגיע רק ללב העיר, לפינגוין.
את המסעדה מנהל כיום, אמיר אופנהיימר, הנין והנכד של המייסדים. ניהול מסעדה על ידי הדור הרביעי הוא בהחלט דבר יוצא דופן וחריג בנוף המסעדות הישראלי.

אמיר אופנהיימר מזמין את כולם למסעדה העומדת בכל התנאים של התו הסגול.

 

אהבתם את הכתבה?

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות