fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במהלך השבת: אלפי מתנדבים במבצע ניקיון זפת בחופי הים (תיעוד)

כך נראה הבוקר בחופים ברחבי הארץ: אלפי מתנדבים מכל רחבי הארץ הגיעו לחופי הים במישור החוף בעקבות האירוע החמור של הזפת הטרייה שהצטברה בשפת הים.
אלפי מתנדבים מנקים את חופי הים | צילום: ענוה לובש
מתנדבים מהגליל המערבי וממישור החוף יצאו היום (שבת) לסייע במאמצים לניקיון החופים שזוהמו בזפת. האירוע המיוחד התקיים ביוזמת ועדת איכות הסביבה וקהילת 'אנשי הים התיכון' שביקשו בימים האחרונים מאזרחים ומנבחרי ציבור לסייע בפעולות הניקיון וכינו את האירוע "אסון אקולוגי". עם זאת, רשות הטבע והגנים ביקשה להימנע מהגעה לחופים, בטענה כי הניקיון דורש מיגון.
ניקיון זפת הבוקר בחוף סוקולוב נהריה | צילום: פוקוס צלמים - יעקב רביבו
ניקיון זפת הבוקר בחוף סוקולוב נהריה | צילום: פוקוס צלמים – יעקב רביבו

מבצע ניקיון זה הגיע לאחר שבימים האחרונים כפי שדיווחנו לכם השבוע, נסחפו אל חופי הים גושי זפת בכמויות גדולות, מראש הנקרה ועד אשקלון. מה שנחשב כאירוע זיהום זפת הגדול ביותר בארץ מאז ומתמיד.

האירוע התקיים בתיאום עם המועצה המקומית מטה אשר ובראשה משה דוידוביץ' ונציגי המשרד להגנת הסביבה שנכחו בחופי שבי ציון ולקחו חלק בהסברה וחשיבה משותפת.

משה דוידוביץ' עם המתנדבים בחוף שבי ציון | צילום: דוברות מטה אשר

כמו כן נכח חבר הכנסת הסביבתי, יוראי להב הרצנו, שנדרש לטפל בבעיית היעדר מקום להטמין את כמויות הזפת שנאספו והרשויות נערכו להציב מכולות ייעודיות לעניין עד שהמשרד לאיכות הסביבה ימצא פתרון להטמנתו בצורה נכונה. האירוע משמש כמעין פיילוט אזורי וכבר הוסקו מסקנות שייושמו בהמשך. במקביל נערך גם ניקיון על ידי פעילי הסביבה בחוף הבננה ביץ' באכזיב.

בהמשך השבוע מתוכננים ניקיונות נוספים בחופי מטה אשר יחד עם מתנדבים ובחופי נהריה ועכו בהובלת הרשויות המקומיות ורשות הטבע והגנים. נראה כי האירוע יימשך וילווה אותנו לאורך כל החודש או אפילו החודשים הקרובים.

עדיין אין מידע ברור למקור הזיהום אך הוא ככל הנראה נגרם ממכלית שרוקנה את תכולתה. יש צילום לווין מלפני מספר שבועות של כתם נפט. כ- 50 ק"מ דרומית מערבית לאשדוד. כמו כן נראה שיתכנו עוד נחיתות זפת בימים הקרובים לאור כתם שנצפה מול חיפה.

מאות שקיות אשפה מלאות בזפת | צילום: עמותת אקואושן ומועצה האזורית חוף הכרמל

יובל אלון, שמרכז את קהילת ים אכזיב של 'אנשי הים התיכון' קורא למתנדבים תושבי האזור לבוא ולתמוך במאמץ. מידע בנושא יתפרסם בהמשך ברשתות החברתיות ובפייסבוק של "שומרי החוף והים גליל מערבי ".

כמו כן לדברי יובל, יש צורך בתיאום טוב יותר של הרשויות בהיבט הארצי והוא קורא לרשות המשרד להגנת הסביבה עם רשויות החוף, רשות הטבע והגנים, ארגון 'אקואושין' ורשת קהילות אנשי הים התיכון.

האירוע בשבי ציון ובשאר החופים הוכיח את הנכונות, הכוח והיעילות של הציבור וצריך ללמוד לעבוד איתו.

צפו ביובל אלון הבוקר בשבי ציון:

 

* חל איסור להתרחץ בחופים עד הודעה חדשה

 

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות