fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אנחנו לא מסתכלים על העבר כעל טעות"

מאמר חדש של ד"ר זנט כהן מהמכללה האקדמית צפת וד"ר יצחק דהן מאוניברסיטת חיפה, המבוסס על מחקר שביצעו, שם במרכז את החוזרים בתשובה המתגוררים במעלות תרשיחא ובוחן את הגורמים המעצבים את זהותם הדתית. המאמר פורסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי Nova Religio
ד"ר ז'נט כהן וד"ר יצחק דהן | צילום: עצמי (באדיבות המצולמים)

מהם הגורמים המעצבים את זהותם הדתית של קהילת חוזרים בתשובה? מחקר משותף של ד"ר ז'נט כהן מהחוג למדעי ההתנהגות וד"ר יצחק דהן מהמחלקה למדיניות ציבורית באוניברסיטת חיפה, על חברי קהילת "שדה צופים"  החוזרים בתשובה והמתגוררים בעיר הצפונית מעלות תרשיחא.

המאמר שכתבו השניים על המחקר תחת הכותרת "אנחנו לא מסתכלים על העבר כעל טעות", התפרסם בכתב העת  Nova Religio בהוצאת University of California Press.

"אורח חייהם מורה על אופי ייחודי שאיננו נופל לתשבץ הסוציולוגי המוכר", הסבירה ד"ר כהן, "מצד אחד חרדים, מצד שני מתונים המבקשים ללמד את בניהם ובנותיהם דרך ארץ ומחייבים לימודי ליבה, ומצד שלישי יש להם זיקה מסוימת כלפי הזרם המרכזי בחברה הישראלית מכוח הרקע המשותף".

לדברי ד"ר כהן, על פי הממצאים, סוציולוגיה וגיאוגרפיה בשילוב קונטקסט מקומי וסוכן אנושי מעצבים את זהותם. "בלט במיוחד פועלם של מנהיגי הקהילה אשר מפרשים את סביבתם ומגבשים זהות דתית קהילתית ועצמאית, לא חילונית ולא חרדית. זהות זו הושתתה על דיאלוג פרשני, בין-קבוצתי ופנים-קבוצתי, המתכתב עם הביוגרפיה הקולקטיבית והפרטית של המנהיגים, וכן על פרשנות ייחודית של טקסטים דתיים שבתורה ביססה נרטיב וזהות אלטרנטיבית".

למאמר המלא >>לחצו כאן <<

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות