fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלימות בגן הבוטני בנהריה

גיל צפריר הפעיל החברתי, חבר ועדת איכות הסביבה של העיריה ואחד מהמתנדבים שסולקו מהגן הבוטני בנהריה, הגיש הבוקר תלונה במשטרה, על תקיפתו ע"י איציק בן עמרם מנהל הגן
אישור הגשת תלונה במשטרת נהריה צילום: גיל צפריר

הפעיל החברתי וחבר ועדת איכות הסביבה של העיריה גיל צפריר, נהג לבקר מדי פעם בגן הבוטני ואף להתנדב במקום, לפני כחודש מנהל הגן איציק בן עמרם הפסיק את התנדבותו והתנדבותה של נורית סגל במקום, בטענה: "היות ואתם באתם להתנדב רק בנושא החיות ולהפריע לי לעבוד, לנושא הזה אני לא צריך אתכם", לדבריו סיכם את הנושא עם ראש העירייה רונן מרלי.

הבוקר הגיע צפריר לגן כמנהגו מדי פעם מספר דקות לפני השעה תשע, שהיא שעת הפתיחה הרשמית של הגן, שער הגן היה פתוח וצפריר נכנס לגן. לטענתו עם כניסתו למקום, התנפל עליו בן עמרם בקללות, וניסה להוציאו מהגן תוך שימוש באלימות פיזית.

צפריר סרב לצאת וטען שראש מנהל שפ"ע בעיריית נהריה יעקב כהן, האחראי הישיר על תפעול הגן, אישר לו להכנס לגן בחופשיות וללא צורך באישור נוסף.

בן עמרם הזמין למקום את משטרת ישראל,  שהגיעה בשעה 9.30, כדי להוציא את צפריר מהמקום ובסופו של דבר צפריר יצא לאחר שמנהל הגן הצהיר בפני השוטרים, שהמקום סגור לכולם.

ממידע הנמצא בידי, בעלי החיים המצויים בגן סובלים מתפקוד לקוי של העובדים, עובדה הגורמת לטיפול לקוי ותמותה גבוהה של בעלי החיים במקום.

לאחר שיצא מהגן, ניגש גיל צפריר למשטרת נהריה והגיש נגד בן עמרם תלונה על תקיפה.

פניתי לקבל תגובה ממר בן עמרם שסרב לשוחח איתי והפנה אותי לדובר העירייה, שעד עליית הידיעה לאתר טרם הגיב, היה ויגיעו תגובות מעיריית נהריה, נעדכן.

גילוי נאות: בין גיל צפריר לכותב הכתבה, קיימת היכרות קודמת על רקע אהבתם לבעלי החיים ולפעילותם בנושא.

 

מעיריית נהריה נמסר בתגובה:
״ראשית העובדות – תושב העיר הגיע לגן הבוטני טרם פתיחת המקום ונכנס ללא רשות ובניגוד להנחיות עם אופניים חשמליים. מנהל הגן ביקש ממנו לצאת ומשסירב בתוקף, הזעיק המנהל את המשטרה, שהוציאה את התושב ואת אופניו מהמתחם. על אף האפשרות שניתנה לו, מנהל הגן נמנע מלהגיש תלונה כנגד התושב אשר בחר במקביל, להגיש תלונה על תקיפתו לכאורה, על ידי עובד העירייה. צר לנו שהעובדות לא נבדקו במלואן טרם הפרסום וצר לנו אף יותר, כי כותב הכתבה, שהעיד על היכרותו האישית עם התושב, בוחר ולא בפעם הראשונה, לשרבב באופן תמוה את שמו של ראש העיר לכתבה מסיבות של ניגוח אישי ותו לא. לצערנו, לעיתים היד קלה על המקלדת וניסיון להשיג כותרת לרגע, הפך לנורמה״.

להלן התייחסותי לתגובת העיריה, העובדות פורסמו כגרסת גיל צפריר מגיש התלונה, פניתי לעיריה בבקשת תגובה בטרם עליית הכתבה לאתר כדי לאזן הגרסאות ולא נעניתי אלא לאחר מספר שעות כשהכתבה כבר פורסמה.

כפי שציינתי בגילוי הנאות אמנם קיימת הכרות מוקדמת ביני לבין גיל צפריר מגיש התלונה, אולם פרט זה לא השפיע על האובייקטיביות שלי.

לגבי "שרבוב" כביכול של ראש העיריה לכתבה, נסמכתי על הקלטת שיחה בין גיל צפריר לבין איציק בן עמרם מנהל הגן הבוטני, בה נשמע בן עמרם אומר במפורש שקיבל הנחיה מרונן מרלי ראש העיריה לא להכניס את גיל צפריר לגן, להזכירכם חבר ועדת איכות הסביבה של עיריית נהריה לגן הבוטני.

כמובן שאין לי בעיה כלשהיא עם ראש העירייה ואינני "משרבב" את שמו לשווא.

 

הגן הבוטני נהריה צילום: פיקוויקי מאגר תמונות שיתופי לשימוש חופשי

 

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו

והישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות