fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איזה מרכול בנהריה דואג לבריאותכם

יצאנו לשטח לבדוק איזה מרכול בנהריה שומר על הנחיות משרד הבריאות

לאור פרסומי משרד הבריאות המדווחים שלאחר בתי הכנסת, המרכולים הם האתרים שבהם נדבקים מרבית החולים המאומתים בקורונה, יצאתי לבדוק איזה מרכול בנהריה "שופרסל דיל", "רמי לוי שיווק השיקמה" ו"שוק פייסל הגדול" -שלושת המרכולים הגדולים באזור נהריה – דואג לבריאות לקוחותיו.

הנחיות משרד הבריאות להפעלת המרכולים, מדברות על מדידת חום בכניסה ועל יחס של ארבעה לקוחות לכל קופה רושמת פעילה והקפדה ככל הניתן על מרחק של שני מטר בין הלקוחות.

46 לקוחות יחד בשופרסל דיל

המרכול הראשון שביקרתי בו היה "שופרסל דיל" ברחוב לוחמי הגטאות, בכניסה לא מודדים חום לנכנסים, ליד השומר שולחנון עם מטליות לחות, בקבוק אלכוג'ל קטן ומעט כפפות חד פעמיות במידה אחת בלבד.

בחנות פעלו 6 קופות רושמות רגילות וקיימות 6 קופות נוספות לשירות עצמי, בשעת ביקורי שהו במקום 46 לקוחות, אם לוקחים בחשבון את קופות השירות העצמי, החנות עמדה במגבלת הלקוחות,

אין מדבקות ו/או שלטים המזכירים על שמירת מרחק של 2 מטרים בין הלקוחות.

66 לקוחות יחד ברמי לוי

המשכתי ל"רמי לוי – שיווק השקמה" באזור התעשייה הצפוני. בכניסה מודדים חום לנכנסים, לרגלי השומר מונחת אריזת מטליות שלא נראה שמישהו משתמש בה ואין כפפות חד פעמיות ללקוחות.

בחנות אין שילוט המזכיר את ההנחיה על שמירת מרחק של 2 מטר בין לקוח ללקוח, בשעה ששהיתי במרכול פעלו בו 8 קופות ושהו בו 66 לקוחות, כפול מהנחיית משרד הבריאות, כמובן שהמרכול אינו עומד בהנחיית משרד הבריאות.

מודדים חום ב"פייסל הגדול"

לבסוף הגעתי ל"שוק פייסל הגדול" בכניסה הדרומית לנהריה, המרכול הגדול והרחב ביותר מבין שלושת המרכולים.

בכניסה עומדת מכונה לחיטוי ידיים ובסמוך לה מגבונים לחים ומספר קופסאות עם כפפות חד פעמיות בכל המידות. ב

המשך עומדות 2 עובדות המודדות חום לכל הלקוחות הנכנסים ומווסתות במידת הצורך את כניסת הלקוחות מול מספר הלקוחות היוצאים.

בחנות מפוזרים שלטים רבים המזכירים את הנחיית משרד הבריאות על שמירת מרחק של 2 מטר בין לקוח ללקוח ומדי 10 דקות נשמעת במערכת הכריזה הודעה בעברית ובערבית, המזכירה שיש לשמור על מרחק של 2 מ' בין לקוח ללקוח. בשעת ביקורי פעלו במקום 20 קופות ושהו בחנות 76 לקוחות, משמע עמדו בהנחיות משרד הבריאות ביחס למספר הלקוחות בחנות.

אם נסכם את ביקורי בשלושת המרכולים: "שוק פייסל הגדול" הוא הגדול והמרווח ביניהם ובסופו של יום גם המקפיד ביותר על ביצוע הנחיות משרד הבריאות.

אני מקווה שכל המרכולים ינצלו את האמור בכתבה ויקפידו על ביצוע הנחיות משרד הבריאות במלואן.

כניסה לשופר סל דיל, צילום: קובי הרצשטרק

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות