fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אח במרכז הרפואי לגליל נדבק בקורונה, 60 עובדים הוצאו לבידוד

לטענת בית החולים האח פעל בהתאם להוראות המיגון, והמקרה דווח מידית למשרד הבריאות
מתחם הקורונה במרכז הרפואי לגליל | צילום: רוני אלברט
מתחם הקורונה המבודד צילום: רוני אלברט

אח במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה – מיון), נדבק בנגיף הקורונה.

עם היוודע תוצאות הבדיקה, ביצעה הנהלת המרכז הרפואי תחקיר אפדימיולוגי מפורט, שבמסגרתו תוחקרו קרוב ל-200 אנשי צוות שעבדו אתו או בקרבתו, וביניהם צוות רפואי וסיעודי, כוח עזר, טכנאי רנטגן ומשנעים, אנשי אבטחה ומשק.

בעקבות התחקיר, ובהתאם לנהלים, הוצאו לבידוד כ-60 עובדים מהמרכז הרפואי, מתוכם כ-40 עובדים מהמלר"ד.

נוסף על כך, ניטלו דגימות מעובדים רלוונטיים, וכעת ממתינים לתוצאותיהם.

מהמרכז הרפואי לגליל מבקשים להבהיר כי האח שנדבק פעל בהתאם להוראות המיגון: הוא עבד עם כיסוי עיניים, מסכה, חלוק, כפפות וכו'. זו הסיבה שבגללה אין חשש למטופלים שבאו איתו במגע, וכי המקרה דווח מיידית למשרד הבריאות תוך שהם פועלים על פי הנחיות המשרד.

החשש הכבד כעת, הוא הידבקות בקרב הצוותים הרפואיים, וכשהתסריטים על התפשטות הנגיף מדברים על עשרות אלפי חולים, לא ברור כיצד בית החולים יעמוד בקצב המטופלים, כשרבים מאנשי הצוות מבודדים.

בנוסף, אמש נחשף ע"י כתב ידיעות הצפון, אדי גל, כי בפנימית א' במרכז הרפואי אושפז במשך יומיים חולה קורונה, עם מחלות רקע רבות,  כשהוא בא במגע עם צוות המחלקה והמאושפזים בה. רק כעבור יומיים התעורר החשד לנגיף ובוצעה בדיקה, בה נמצא החולה חיובי והועבר לבידוד במחלקה הייעודית.

ידוע כי אח ורופאה שהיו צמודים לחולה, נמצאים כעת בבידוד, ומהמרכז הרפואי לגליל טרם נמסרה תגובה לגבי תוצאות הבדיקה שנערכה להם.

מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום: "המרכז הרפואי לגליל נערך מבעוד מועד לתרחישים מסוג זה, מרגע היוודע על התרחשותם בבתי חולים אחרים, וכעת יוצאות אל הפועל תוכניות התגבור שנבנו לשם תרחישים אלו, במטרה לאייש ולתגבר את חדר המיון בהתאם לצרכיו".

 

קראו עוד בחדשות נהריה והסביבה! לחץ כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות