fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איזו מן שלווה

סובלים מהשמנת יתר? סוכרת? לחץ דם גבוה? חוות הבריאות "מצפה אלומות" בקיבוץ אלומות שבגליל התחתון מציעה לכם ללמוד להיות הרופאים של עצמכם כי רק אתם יודעים מה הכי טוב בשביל הגוף שלכם. כאן תוכלו לקחת פסק זמן אמיתי מטרדות היום יום ולהתחיל לשנות את חייכם באמת
ג'רי מינץ (צילום: פורטל כרמיאלי)
ג'רי מינץ (צילום: פורטל כרמיאלי)

ביקור בחוות הבריאות "מצפה אלומות" בצפון הארץ לא ישאיר אתכם אדישים לאורח חייכם. המשפט "מה שאתה – זה מה שאתה אוכל" מקבל משמעות חדשה לגמרי כששומעים על מקרים רבים של אנשים שטופלו בחווה ונרפאו מסוכרת, סרטן, לחץ דם ובעיקר השמנת יתר.

הרוח החיה מאחורי חוות הבריאות הוא הבעלים שלה, ג'רי מינץ, פעם איש שמן שהחליט להקדיש את חייו לעזרה לאחרים אחרי שינוי פנימי ותודעתי שהוא בעצמו עבר. מינץ מאמין בכל ליבו כי המפתח להצלחה טמון בתוכנו. "כל החיים אנשים נלחמים במשקל, עושים דיאטות ולא מגיעים לתוצאה הרצויה. השמנה היא שילוב בין מתחים מנטליים וחוליים פיזיים. בחוות אלומות אנחנו עוזרים לאנשים להשאיר את הפרעות האכילה האלה מאחוריהם ובאמת להיות מאושרים".

ג'רי מינץ (צילום: פורטל כרמיאלי)
ג'רי מינץ (צילום: פורטל כרמיאלי)

קחו אחריות על חייכם אנו חיים בעידן של שינויים. המרדף אחרי עצמנו, הרצון להצליח, להרוויח כסף ולחיות ברווחה ובמקביל להיות שם בשביל המשפחה והילדים – כל אלה מתמצים למרתון יומיומי, וכשאנחנו במרתון קשה להקפיד על המזון שנכנס לפה. מסתבר שאפשר גם אחרת, כל אחד יכול לפרוץ את הגבולות של עצמו ולכל אחד מתאימה הדרך שלו. יש שמאמצים את טרנד הטבעונות, אחרים קמים בבוקר ומתחילים להתאמן לקראת תחרות "איש הברזל". היצע הטיפולים אדיר והמטרה אצל כולם זהה: להיות בריאים ומאושרים.

טעמים שלא הכרתם. מצפה אלומות  (צילום: פורטל כרמיאלי)
טעמים שלא הכרתם. מצפה אלומות (צילום: פורטל כרמיאלי)

חוות מצפה אלומות שהוקמה לפני כעשור בקיבוץ אלומות שבגליל התחתון, מרחק של שעה וחצי בלבד ממרכז הארץ, היא פינה של שלווה אמיתית ממרוץ החיים. אי אפשר שלא להירגע למראה הנוף הפסטורלי של הכנרת, עמק הירדן והרי גולן שנשקף מכל פינה בחווה. מדובר בחוות בריאות והתחדשות שמציעה לאורחיה פסקזמן אמיתי מטרדות היום יום, בשילוב תוכנית של תזונה נכונה ובריאה המושתתת

על פילוסופיה של ריפוי טבעית אותה הגה ד"ר אן ויגמור. המוטו של השיטה: "היה אתה הרופא של עצמך" וכן "יהיו מזונותיך תרופותיך" (היפוקרטס). במילים פשוטות: האחריות לריפוי מוטלת על האדם עצמו ותלויה משמעותית בתזונה שלו.בעשר השנים האחרונות עברו בחוות מצפה אלומות כ-22 אלף אורחים מכל חלקי האוכלוסייה- ממורה שפרשה לגמלאות ומחפשת שינוי עד מנכ"ל שמייחל לפסק זמן מהחיים. מבני 50 שסובלים מהידרדרות הבריאות ועד צעירה משוחררת מהצבא שסובלת ממשקל יתר ורוצה לשנות את המראה החיצוני. לכולם יש כאן מקום, כל אחד מסיבותיו הוא.

מינץ, תושב פורייה עילית, בן 66, אב לשתי בנות וסבא לשבעה נכדים, הוא דוגמה מהלכת שאפשר לחיות אחרת. מינץ עלה מקנדה לפני כארבעה עשורים במשקל של כ-100 ק"ג. אחרי שירותו הצבאי עבר לאורח חיים בריא ותזונה נכונה ורזה כ-40 ק"ג. זה לא מנע ממנו להמשיך לחיות את המרוץ כיזם נדל"ן שחי על קו תל אביב-ארה"ב. השינוי הגיע לפני כעשר שנים. מינץ החליט לעצור את המרדף אחרי כסף וקריירה ולהגשים חלום לעזור לאנשים לשנות את חייהם. כך נולדה חוות

"מצפה אלומות", חוות הבריאות הראשונה בישראל שדומות לה רואים בעיקר באירופה. בהרצאותיו לאורחי המקום, מינץ מגולל את סיפור חייו, מספר על כמיהתו כילד לקבל חיבוק חם מהוריו ועל מכאובי הילדות וסגירת המעגל שהיתה משמעותית להמשך חייו. "כל כאב מוביל לסוגים שונים של התמכרות והדרך הקלה ביותר היא למצוא נחמה באוכל", אומר מינץ. כדי להמחיש את ההתמכרות לאוכל משתמש מינץ בדוגמה שכולנו מכירים מחיי היום יום. בילוי משפחתי במסעדת בשרים. מהרגע שמתיישבים על הכיסא ועד הרגע שמגיעה המנה העיקרית, מתרחש תהליך זלילה בלתי נמנע של סלטים, פיתות, לחם וכדומה, וכשמגיעים לעיקרית -הבשר – הגוף אינו יכול להכיל עוד פירור.

במילים אחרות: תחושת השובע נותנת תחושה טובה. אלא שנשאלת השאלה: לכמה זמן מרגישים טוב אחרי שהגוף מתפוצץ מאוכל. לא הרבה זמן. מינץ מסביר: "אוכל זה סוג של סם. אחרי שנהנים ממנו צריך להסתכל במראה ואז החיוך יורד. אפשר להיכנס לאותה מסעדה ולהזמין מנת דג עם סלט גדול וקצת טחינה. תחושת השובע תהיה דומה כי הכל עניין של מידה. אנחנו מאמינים שכשאדם אוכל יותר ירקות ופירות הוא מרגיש יותר טוב. אוכל מן החי צריך להיות רק 10 אחוזים מהתפריט ולא 80 אחוז כפי שנהוג אצל הסובלים מעודף משקל. כל מי שנמצא בעודף משקל סובל מסוג של טראומה, התת מודע מנסה להתגבר על המכאובים דרך האוכל".

בחוות מצפה אלומות עוזרים לאנשים למצוא את האושר הפנימי והחיצוני. "הבנתי שיש שיטה להיות מאושר וזה מה שאנחנו עושים במצפה אלומות. כל מי שיש לו עודף משקל לא מרגיש טוב, גם אם הוא מחייך, מבפנים הוא אוכל את עצמו. אין אדם שמן שהוא מאושר. אפשר להגיע לחיים מאוזנים ולהחזיר את החיוך לחיים באמצעות תזונה נכונה. ולא מדובר במעבר קיצוני ממצב אחד לשני. המחשבה בראש יוצרת מציאות, זהו סוג של תהליך התבגרות".

מיץ עשב חיטה על הבוקר. מצפה אלומות  (צילום: פורטל כרמיאלי)
מיץ עשב חיטה על הבוקר. מצפה אלומות (צילום: פורטל כרמיאלי)

טוב לב וחמלה

החווה מציעה סוגי אירוח שונים: משלושה ימים ועד חודש, שמשאירים את השגרה הרחק מאחור. המחירים לא בשמיים ומתאימים לכל כיס. התהליך כולל שינוי תזונה מהותי: החלפת מוצרי חלב במוצרים מחלב שקדים וצריכת סלטים מירקות אורגניים, מיצים טבעיים, עשבי תיבול וכמובן מיץ עשב חיטה לניקוי הגוף מרעלים. על פי מינץ, חלק מהרעלים הם תרופות שאנו מכניסים לגופנו מדי יום במטרה לשפר את בריאותנו, אלא שבלא מעט מקרים התוצאות הפוכות. את התה של הבוקר תוכלו ללגום במרפסת שצופה אל נוף מרהיב לכנרת, ובזמנכם הפנוי תוכלו לשמוע הרצאות ולקחת חלק בסדנאות יוגה, טאי צ'י ואמנות.

לאחר מספר ימים ספורים נעלמות התהיות שרבים חווים בהתחלת הדרך: מה יקרה בסיומו של התהליך? האם החיים ישתנו או שאחזור לשגרת חיי הקודמת? מינץ אומר כי אחרי שבוע בחוות מצפה אלומות הטעם בפה משתנה והמשיכה לפחמימות יורדת. "בפעם הראשונה בחייהם אנשים מרגישים באמת טוב. יחד עימי עובדים 45 אנשי מקצוע, תזונאים, שפים, אנשי רוח ואמנות", מספר מינץ, "הצלחנו לבנות קהילה שהאידיאל שלה הוא קשר ישיר בין גוף ונפש, החיים שלנו מבוססים על טוב לב וחמלה". מינץ מספר כי 40 אחוז מהאנשים שטופלו בחוות הבריאות עברו תהליך של שינוי. "רובם גם חוזרים לכאן שוב או שומרים איתי על קשר. כל מי שעובר כאן תהליך, החיים שלו לא חוזרים להיות אותו הדבר".

התבוננות פנימית מול נוף הכנרת. מצפה אלומות (צילום: פורטל כרמיאלי)
התבוננות פנימית מול נוף הכנרת. מצפה אלומות (צילום: פורטל כרמיאלי)

"זה יכול לקרות גם לכם"
ג'רי מינץ מספר על מקרה של ילד בן תשע שהגיע למצפה אלומות כשהוא סובל מגידול סרטני והרופאים לא נתנו להוריו הרבה תקווה. "לאחר שלושה שבועות בחווה, הגידול שלו הצטמק ב-35 אחוז", מספר מינץ, "באמצעות השיטה הייחודית שלנו הצלחנו לעזור לילד מלאך הזה. היו כאן אנשים שסבלו מסוכרת מסוג 2 ואחרי ארבעה ימים אצלנו הפסיקו להזריק אינסולין. גם אנשים שסבלו מלחץ דם ונטלו כדורים, בריאותם השתפרה פלאים".

ולא, אם תשאלו את מינץ אין כאן הוקוס פוקוס. "המעבר לאוכל אורגני ושינוי פנימי של הרגלים כואבים שהובילו להתמכרויות למאכלים או סוגי משקאות הם אלו שעושים את העבודה. כשמתחילים את השינוי באוכל נפתח מקום בלב ותוך שלושה שבועות אפשר להשיל מהמשקל כ-15 ק"ג. אחרי מספר שבועות לא יחסר לכם קרואסון, קפה או לחם. זה לא חלום, זו מציאות, והיא יכולה להיות גם שלכם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות