fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

40,000 שקלים לתושבת בית שאן שפוטרה בהיותה בהיריון

ברת הניקיון תשלם לעובדת 35,000 שקלים ואילו העירייה תשא בהוצאות בסך 5,000 שקלים. לאחר מתן פסק הדין תוכל העובדת לפנות לביטוח הלאומי על מנת לקבל את זכויותיה הנוספות.
פוטרה בחודש השביעי להריונה (צילום אילוסטרציה)
פוטרה בחודש השביעי להריונה (צילום אילוסטרציה)

תושבת בית שאן, שהועסקה על ידי עיריית בית שאן לטובת שירותי ניקיון במוסדות חינוך בעיר, הגישה תביעה כנגד חברת ניקיון וטענה כי פוטרה בחודש השביעי להריונה מכוון שהעירייה הפסיקה את ההתקשרות עם חברת הניקיון בה עבדה. האישה יוצגה על ידי עו"ד משה גרמה מעפולה.

פוטרה בחודש השביעי להריונה (צילום אילוסטרציה)
פוטרה בחודש השביעי להריונה (צילום אילוסטרציה)

במסגרת פשרה שקיבלה תוקף של פסק דין בבית הדין האזורי לעבודה יפצו הנתבעות את התובעת ב- 40,000 שקלים, חברת הניקיון תשלם לעובדת 35,000 שקלים ואילו העירייה תישא בהוצאות בסך 5,000 שקלים. לאחר מתן פסק הדין תוכל העובדת לפנות לביטוח הלאומי על מנת לקבל את זכויותיה הנוספות על הפיצוי שקיבלה מהנתבעות.

לפי התביעה בחודש אפריל אשתקד פיטרו הנתבעות את התובעת שהייתה בחודש השביעי להריונה, לתובעת לא נמסר מכתב פיטורין והם נעשו בעל פה.

מנגד טענה חברת הניקיון כי הוצע לתובעת תפקיד אחר בחברה והיא סירבה לקבל ולכן היא למעשה לא פוטרה ואינה זכאית לפיצוי.

עו"ד משה גרמה (צילום עצמי)
עו"ד משה גרמה (צילום עצמי)

התובעת טענה כי הפיטורין נעשו ללא היתר כמתחייב בחוק, פניותיה של התובעת לנתבעות שהתלוננה על כך שהופסקה עבודתה בחודש השביעי להריונה, עם סיכוי אפסי למציאת מקום עבודה חדש בחודש השביעי לא הועילו.

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, המליץ לצדדים לפנות להליך גישור בתוך בית הדין. במסגרת הליך הגישור הגיעו כאמור הצדדים לפשרה לפיה המעסיקה הישירה של התובעת תשלם לה 35,000 שקלים ואילו עיריית בית שאן תשא בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקלים וזאת מבלי להודות בטענות התביעה. בנוסף לכך העובדת תוכל כעת לפנות לביטוח הלאומי בכדי לקבל את הזכויות שנשללו ממנה מכוון שלא צברה את התקופה המזכה בדמי לידה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות