fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

20 אחוזים מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין

מבצע ביקורת שנערך על ידי אנשי יחידת ניהול ספרים בנצרת ובסביבה, העלה ממצאים חמורים. במסגרת המבצע נערכו 92 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, בנצרת, בנצרת עילית,
הרכבים עוקלו (צילום: נירית שפאץ)
הרכבים עוקלו (צילום: נירית שפאץ)

מבצע ביקורת שנערך על ידי אנשי יחידת ניהול ספרים בנצרת ובסביבה, העלה כי כ-20% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין. במסגרת המבצע נערכו 92 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, בנצרת, בנצרת עילית, בסכנין, בשפרעם, במשהד ועוד.

בחנות פרחים בנצרת נערכה קניית ביקורת מספר ימים לפני המבצע. כאשר הגיעו המבקרים אל החנות ביום המבצע הם גילו הכנסות לא רשומות בהיקף של כ- 3,500 ₪. בעל החנות הסביר "ביום שאתם קניתם לא אני הייתי פה וגם לא ידעתי שצריך לרשום צ'קים וכרטיסי אשראי". בחנות נעליים מצאו המבקרים כי כל הכספים ששולמו ביום הביקורת לא נרשמו. בעל העסק הסביר "שכחתי את הפנקסים בבית". ובחנות למוצרי חשמל בשפרעם בה לא נרשמה קניית ביקורת שמעו המבקרים את ההסבר הבא "בן דודי החליף אותי והוא לא יודע לכתוב".

 הרכבים עוקלו (צילום: נירית שפאץ)
הרכבים עוקלו (צילום: נירית שפאץ)

לצד מבצע הביקורת ערך משרד מס הכנסה נצרת פעילות אכיפה במסגרתה עוקלו 4 כלי רכב של חייבי מס ונחקרו סרבני הגשת דוחות והצהרות הון, כמו-כן, נחקרו כ-70 עצמאים ובעלי חברות שלא העבירו כספי ניכויים ומקדמות, ובעקבות חקירתם הם שילמו את חובם בסך של כ- 5.5 מיליון ₪.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות