fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעיניים אחרות

רגע לפני שנת העסקים החדשה, ג'ומי פרטוש, הבעלים של חברת "אדר בעמקים" והיזם העומד מאחורי שכונת "המושבה" - מהפרויקטים המדוברים והמבטיחים בצפון, פותח דלת לעקרונות שהופכים יזמות נדל"נית לעסק מצליח
יזם מזן אחר. ז'ומי פרטוש צילום: צור משה

מדובר בתופעה. בעיצומה של תקופה המאופיינת בהאטה ברכישת דירות בישראל, נולד פרויקט אחד והוכיח שאפשר גם אחרת – "המושבה" במגדל העמק, שכונה המהווה את יריית הפתיחה של הסכם תכנית הגג בין העיר למשרד הבינוי והשיכון, מסיימת את 2018 עם נתוני מכירות של כ-300 דירות מתוך 474 תוך חמישה חודשים.

יזם מזן אחר. ז'ומי פרטוש צילום: צור משה
יזם מזן אחר. ז'ומי פרטוש צילום: צור משה

מאחורי הקמת השכונה החדשה, עומד ג'ומי פרטוש, הבעלים של "אדר בעמקים", חברת יזמות נדל"ן צעירה, הפועלת ומקדמת כיום כ-650 יחידות דיור ומיזמים נוספים בתחום המסחר והמשרדים בערי הצפון. יצאנו לבדוק מול היזם, מה צריך עסק בכלל ועסק נדל"ן בפרט כדי להצליח גם בשנת 2019, וחזרנו עם תובנות.

"אני כלל לא מגיע מעולם הנדל"ן", מספר ג'ומי בענווה, "ביחס ליזמים אחרים אני נחשב חדש בענף ואני שמח על כך. כשאתה מגיע מעולמות תוכן יזמיים בתחומים אחרים כמו קמעונאות, חקלאות ועוד, יש לך את האפשרות לאגם ידע, לתכלל אותו, לשאוב השראה מכל מה שלמדת בעסקים וליצוק את הלמידה, את הניסיון ואת הידע הללו, כיסודות לעשייה חדשה, במקרה זה נדלנ"ית".

ואכן, הצעיר שהתחיל למכור רהיטים בגיל 25, הפך לאיש עסקים מצליח בצרפת ארץ הולדתו, וחזר לארץ להקים מיזמים מגוונים בעולם הקמעונאות, ביניהם גם משק לייצור שמן זית. ג'ומי נכנס רק לפני שנים בודדות לעולם יזמות הנדל"ן, כאשר מעבר לפוטנציאל העסקי, עמד לנגד עיניו הרצון לעזור למשפחות ולצעירים להקים בית בישראל. "אני אוטודידקט", הוא מסביר, "הידע שרכשתי בכל עולם שבו פעלתי מקורו בעבודה קשה, מתוך עשייה בשטח. זו בעיניי הלמידה הנכונה ביותר".

את הניסיון צבר תוך כדי תנועה, או כמו שג'ומי מיטיב להגדיר – "שחקן חדש רואה הכל בעיניים פקוחות לרווחה – גם את הטעויות הנפוצות של קודמיך וגם את ההזדמנויות הגדולות. כך למשל, בניגוד ליזמים אחרים, ראיתי את נושא הדיור למשתכן כהזדמנות אדירה".

כנראה שלהיות "דף חלק", יכול להיות יתרון כשמדובר בדהירה בקצב כזה בעולם פעילות חדש. וההוכחה? 250 דירות נמכרו במסגרת דירות למשתכן, לצד 50 שנמכרו לשוק החופשי בפרויקט "המושבה", ללא בידול במוצר או בגישה ללקוח. "עסק חכם זה עסק שזוכר שכולם לקוחות. מבחינתנו ההפרדה בין הקהלים הייתה ברמת החוזה בלבד. חלק הביאו צ'ק מהבית, חלק הביאו צ'ק מהמדינה. זה עניין טכני, כולם לקוחות שווים, כולם ראויים למוצר איכותי, במפרטים הגבוהים ביותר" וג'ומי מסכם: "זו נקודת המפתח והדבר הראשון במעלה בדרך להצלחה ביזמות נדל"נית".

"למה עקרון 'הלקוחות השווים'? כי אני מאמין שאנושיות, היא קו מנחה לניהול כל עסק באשר הוא", ממשיך פרטוש בתובנות, "עסקים שנכשלים הם כאלו שאיבדו את העוגן האנושי, את היכולת להיות אמפטי, לדבר בגובה העיניים ולהקשיב באמת לצוות שלך וללקוחות שלך. אנושיות מבחינתי מתבטאת בהוגנות, באמינות ובאספקה אחד לאחד של המוצר אותו הבטחת. בטח כשמדובר ברכישה הכי חשובה שאדם עושה בחייו-בית".

"יש ערך מוסף בהקשבה אמיתית ללקוחות", מוסיף ג'ומי, "מבינים שהלקוחות דומים אבל מכירים בחלומות השונים שלהם וכאן החכמה היא כמו בכל עולם עסקי לייצר חוויית קניה מא' ועד ת' בהתאמה ללקוח שמולנו. להבין מה עובר בבטן של הרוכשים, החל מלהתחיל בהבנה מה שלומם, מה מניע אותם. מתוך התובנות האלו אפשר לבצע תכנון ומכירה בפועל. החזון הזה עמד כיסוד איתן ב"המושבה". יצרנו פרויקט שמאפשר פתרון אזורי לתמהיל מגוון של קהל יעד -מזוגות צעירים מהעיר דרך בנים ממשיכים מעמק יזרעאל שלא יכולים להרשות לעצמם להקים בית במושב או בקיבוץ, משפחות צומחות ועד למצמצמי דיור שהילדים שלהם עזבו את הקן".

וכשמדברים לצורך של הלקוח, גם המוצר הופך לרלוונטי. "תמהיל הדירות ב"המושבה" מגוון ויצירתי כחליפה לפסיפס האנושי המגוון. ניתן למצוא בפרויקט דירות 3,4,5 חדרים, פנטהאוזים ודירות בפורמט הייחודי "גם וגן"-עם מרפסות וגינה אחורית פרטית, כל התקרות גבוהות והמרפסות גדולות במיוחד", מסביר פרטוש ומחדד: "למרות המגוון, עדיין הקפדנו שהבניינים יהיו בנייני בוטיק בעלי 3-4 קומות בלבד, עם 8-10 דיירים בכל בניין ומפרט בסטנדרט גבוה לנוחיות מירבית".

"לא די במוצר שאנחנו כיזמים מביאים להיצע", ממשיך ג'ומי, "צריך לוודא רלוונטיות  ב- 360 מעלות גם מבחינת הערך התכנוני הפנימי שלו כפרויקט וגם מבחינת המעטפת הסביבתית שלו בכל הפרמטרים- המיקום ,הקהילה, התשתיות ואפשרויות התעסוקה ואנחנו שמחים שאת המעטפת שלנו מאפשרת מגדל העמק- עיר עם 3 אזורי תעסוקה תוססים, קהילה מגוונת של אנשים איכותיים, מבני ציבור ושירותי קהילה נוחים, תשתיות שכבר נבנות בשטח כדי הדיירים לא יגורו באתר בנייה ומיקום אטרקטיבי ונגיש ביותר לכל צירי התחבורה המרכזיים".

אין סוף לפרטים ולמשימות הקשורות בהקמת פרויקט נדל"ני ועדיין ,ביזמות על פי פרטוש מנכ"ל חייב להיות בפרטים הקטנים: "מנהל חייב לטבול את הידיים בשטח. גם אם הוא הבעלים" אומר בנחרצות, " אני מקפיד להיות בשטח ,לראות את התקדמות הפרויקט, לפגוש זוגות מתעניינים ורוכשים, להבין לעומק כל ניואנס של התלבטות, כל פרט בתוכניות. אני רואה בכל למידה הזדמנות לשכלל ולשדרג את העסק שלנו".

פרטוש הוא איש של אנשים. היה לו ברור שכדי להצליח בעולם החדש יחסית של היזמות בנדל"ן עליו להקיף עצמו באנשים הנכונים. "בחרתי את הטובים ביותר, החל ממהנדסים ,מנהלי כספים ושיווק, צוות שירות ונאמנות לקוחות ועד לאנשי הביצוע, סיכמנו יחד שאנחנו כמו סיירת מטכ"ל עם יעדים ברורים לכיבושי הצלחה. כך למשל שמנו לעצמנו משימה לאכלס את הפרויקט תוך 24 חודשים".

מה מכל התובנות הוא המפתח להצלחה עסקית?

"להיות איפה שהאהבה שלך נמצאת, לעשות עסקים במקום שאתה אוהב. עליתי לארץ בגיל 9 מצרפת, כאן בצפון שחקתי כדורגל, גדלתי התחנכתי, חזרתי לצרפת אחרי השירות הצבאי לעסקים, וכמו שהבטחתי לאימא שלי חזרתי להתחתן כאן בארץ. הלב שלי בישראל, הבית שלי בצפון.  אני כל כך מתרגש כאשר המאמן שלי מהילדות, ואנשים שקשורים בנוף ילדותי הם חלק מלקוחותיי היום. אז איך ואיפה מצליח? לדעתי בדיוק איפה שהנשמה שלך נמצאת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות