fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

13 אלף איש לא טועים

ד"ר טאהא מסאלחה הוא האיש שעומד מאחורי סיפור ההצלחה של מכללת העתיד בעפולה * הוא רואה בעבודתו סוג של שליחות. "מבחינתי זה לפתור בעיה חברתית"
ד"ר טאהא מסאלחה (צילום עצמי)
ד"ר טאהא מסאלחה (צילום עצמי)

המוטו של האיש שעומד מאחורי סיפור ההצלחה של מכללת העתיד בעפולה, ד"ר טאהא מסאלחה, הוא שלימודים והתמקצעות הופכים אנשים לטובים יותר, למחויבים יותר ומונעים מהם להגיע למקומות לא רצויים. ד"ר מסאלחה הקים את מכללת העתיד ברחוב מנחם אוסישקין בעפולה בשנת 1998. "הגעתי לעפולה כי לא מצאתי מקום מתאים בנצרת, ראיתי שעפולה היא מקום מרכזי, בירת העמק, מקום אזורי נגיש לכולם והחלטתי לתקוע כאן יתד", הוא מסביר איך הכל התחיל.

ד"ר מסאלחה, כמעט בן 70, תושב הכפר דבורייה, הוא דוקטור לפיזיקה, איש חינוך בכל רמ"ח אבריו. "אני איש חינוך שידי תמיד מושטת לחינוך", הוא אומר לנו תוך כדי סיור להכרת הקומפלקס המדהים שהקים ומכיל כ- 20 כיתות לימוד, המאובזרות ברמה הכי גבוהה, "עשיתי כמה דברים בחיים שלי, עבדתי בפיקוח על הוראת הפיזיקה, עבדתי למעלה מ- 20 שנה בטכניון כמרצה ליוויתי את פרויקט "מחר 98" של משרד החינוך ועוד. "כשפתחתי את המכללה לא היה חסר לי דבר בחיים", הוא מעיד על עצמו.

ד"ר מסאלחה מסביר למה החליט לפתוח את המכללה: "מעל 60 אחוזים ממסיימי התיכון במגזר היהודי והערבי, אין להם לאן ללכת ללמוד, להתמקצע, לקבל הכשרה מקצועית ומוצאים אצלי פתרון, מגיעים אלי ורוכשים מקצוע לחיים". הוא רואה בעבודתו סוג של שליחות. "מבחינתי זה לפתור בעיה חברתית. אני איש חינוך ולא איש שבא לעשות ביזנס, חינוך נטו מנחה אותי, כסף זה חשוב, אבל האדם עצמו יותר חשוב. היו לא מעט תלמידים שלא הייתה להם יכולת כלכלית ללמוד, קיבלתי אותם ועשיתי להם סדור מתאים, העיקר שילמדו, שירכשו מקצוע לחיים".

ד"ר מסאלחה מספר שלמעלה מ- 80 אחוזים מהבוגרים שלו עובדים במקצוע אותו רכשו במהלך לימודיהם במכללת העתיד. "אני הולך ברחוב, נתקל בהמון אנשים שפונים אלי ומזכירים לי שלמדו אצלי במכללה. זה מחמם את הלב", הוא אומר ומגלה שיש לו מטריה אקדמית בדמות המכללה האקדמית הערבית לחינוך בחיפה, המלווה ומפקחת על הלימודים וגם נותנים לבוגרים תעודה מטעמם.

-ד"ר, מה הסוד של מכללת העתיד?

"אדם שרוצה להתמקצע צריך סביבה לימודית תומכת ואת זה יש כאן. אולי זה לא הטופ, אבל אנחנו משתדלים, מנסים ומשקיעים, במטרה לתת לתלמיד את הטוב ביותר".

להערכתו, במרוצת הנשים למדו אצלו במכללת העתיד כ- 13 אלף תלמידים, שקיבלו כאן הכשרה מקצועית שעזרה להם להסתדר בחיים. בין הקורסים אותם ניתן ללמוד במכללת העתיד: לימודי מזכירות, הנהלת חשבונות, בניין ותשתיות, סייעות ומטפלות, לבורנט לביה"ס, חשמלאים וטכנאים, לימודי שפות, מקצועות היופי, תחבורה עיוני ומעשי, תכניות עזר לבגרות ועוד ועוד ועוד

רחוב מנחם אוסישקין 1 עפולה. טל'-046405580

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות