fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"תלמידים עם צרכים מיוחדים נותרו ללא שיבוץ מתאים למסגרות וללא סייעת מלווה"

רגע לפני פתיחת שנה"ל, נציגת ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים בוועדות ההשמה, חנה לוי אטלי, מכפר תבור מתריעה במכתב דחוף לממונה על החינוך המיוחד במשרד החינוך "ילדים עם צרכים מיוחדים אינם סוג ב' וזכאים ליחס הולם כמו כל תלמיד בישראל"
חנה לוי אטלי (צילום עצמי)
חנה לוי אטלי (צילום עצמי)

חברת המועצה מכפר תבור, חנה לוי אטלי, נציגת ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים בוועדות השמה במחוז הצפון, הוצפה השבוע בפניות רבות מצד הורים, אשר לילדיהם טרם נמצאה מסגרת חינוכית מתאימה בשנת הלימודים הקרובה. במקרים רבים נתקלים ההורים בבעיות בירוקרטיות קשות של חוסר שיבוץ סייעת ושיבוץ במסגרות מרוחקות ממקום מגוריהם, על רקע מצוקה קשה של מקום במסגרות תומכות ומתאימות לילדים עם  צרכים מיוחדים ברחבי הצפון.

לוי אטלי, אשר פועלת רבות לקידום וטיפול בנושא ציינה: "המצוקה קשה,ישנו מחסור בכיתות ובבתי ספר שמותאמים לצרכי הילדים הללו . לאורך של השנה שבתי והתרעתי כי לא ייתכן שרגע לפני פתיחת שנת הלימודים ישנם הורים שלא יודעים לאן ישובץ בנם בשנה הבאה. זה דבר שחוזר על עצמו שנה אחרי שנה, ובכל פתיחה של שנת לימודים אנחנו מוצאים את עצמנו מול שוקת שבורה, כשלמאות ילדים עם צרכים מיוחדים אין שיבוצים למסגרות החינוך, אין להם הסעות למסגרות האלו ואין להם פתרונות. אם היו מאות ילדים במערכת החינוך הרגיל שאין להם ב־1 בספטמבר כיתה, או שיש כיתה שאין בה מורה, לא היו פותחים את שנת הלימודים. היו שורפים צמיגים בכניסה למשרד החינוך. אבל אנחנו אוכלוסייה שקופה, מוחלשת ולא נספרת, ושנה אחרי שנה אנחנו מוצאים את עצמנו באותו המקום".

חנה לוי אטלי (צילום עצמי)
חנה לוי אטלי (צילום עצמי)

המנהל לחינוך התיישבותי של משרד החינוך הפועל בפריפריה קיימת מצוקה קשה במסגרות תקשורת. כל התלמידים מחמש רשויות ברחבי הצפון מופנים לשני בתי ספר בלבד, האחד גאון הירדן שבנווה איתן והשני בכפר בלום. שני בתי ספר אלה לא יכולים להכיל ולקלוט את כל הילדים הזקוקים לכתות תקשורת. בגליל תחתון קיימות שתי כתות תקשורת בלבד , האחת בבי"ס עלי גבעה והשנייה בכדורי יסודי, אולם לשתי כתות אלה אין מסגרות המשך ברחבי המועצה.

בעקבות המצוקה הקשה והפניות הרבות פנתה לוי אטלי במכתב דחוף לרחל אברמזון, הממונה על החינוך המיוחד במשרד החינוך וציינה: "ברור שאין שני בתי ספר אלה יכולים להכיל ולקלוט את כל הילדים הזקוקים לכתות תקשורת. בגליל תחתון קיימות שתי כתות תקשורת, האחת בבי"ס עלי גבעה והשנייה בכדורי יסודי. לשתי כתות אלה אין מסגרות המשך ברחבי המועצה, המסגרות המוצעות הן גאון הירדן וכפר בלום שכפי שאת מבינה אינו יכול להכיל את כולם. אני תוהה יחד איתך – מדוע שיפזרו אותם לכל עבר?".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות