fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תופעה: גם הערבים אוכלים מצות בחג הפסח

מסתבר שאצל הערבים המצות הולכות וצוברות פופולריות ומשנה לשנה מספר הערבים רוכשים מצות הולך וגובר. בתחילת השבוע על מחסור במצות "בגלל הערבים שקנו חבילות רבות".
מצות (צילום עצמי)
מצות (צילום עצמי)

מסתבר שלא רק היהודים אוכלים מצות בפסח. אצל היהודים אסור לאכול חמץ ולכן הם אוכלים מצות, אבל מסתבר שאצל הערבים המצות הולכות וצוברות פופולריות ומשנה לשנה מספר הערבים רוכשים מצות הולך וגובר. בתחילת השבוע על מחסור במצות "בגלל הערבים שקנו חבילות רבות". בכיר באחד הסופרמרקטים בעמק אמר: "אכן היה מחסור זמני, מיהרנו לחדש את המלאי".

ווליד, תושב כפר מוקיבלה שבמועצה האזורית גלבוע אומר: "הילדים מחכים כל שנה לפסח, הם אוהבים מצות, אומרים לנו לקנות. זה לא רק במשפחה שלי אלא במשפחות רבות. הם אוהבים לאכול מצה עם שוקולד, ממש כמו במשפחות היהודיות ואני לא רואה בזה שום דבר רע".

מצות (צילום עצמי)
מצות (צילום עצמי)

ווליד אפילו גילה סקופ קטן: "יש לי משפחה בירדן, הם רואים את המצות בטלוויזיה וסקרנים, הם מבקשים שאשלח להם מצות ואני שולח להם. הם מאוד נהנים מהטעם, כל שנה לפני פסח הם מזכירים לי לשלוח מצות".

סמדר, תושבת מגדל העמק, עשתה קניות לחג ונדהמה לראות את התופעה. "ראיתי משפחות ערביות קונות מצות בכמויות. לא האמנתי למראה עיני עד שראיתי זאת במו עיני. שאלתי אותם מה להם ולמצות, הם אמרו שכבר שנים הם רגילים לאכול מצות בפסח, לא בגלל שהם דתיים או משהו כזה, משפט בגלל שזה טעים להם"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות