fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש הזה?

בצלאל כהן ז"ל מרמת ישי, ממקימי היישוב, הלך לעולמו. רבים ליוו אותו בדרכו האחרונה וסיפרו על אדם משכמו ומעלה, צנוע, שהקים את התשתיות בישוב הקטן והמתפתח.ידידיו ובני משפחתו מספרים כי למרות חזותו הקשוחה, היה בעל לב ענק, שרצה להעניק מניסיונו
בצלאל כהן ז"ל מרמת ישי
בצלאל כהן ז"ל (צילום עצמי)

לאחר מחלה קשה הלך לעולמו בצלאל כהן ז"ל, בן 81, מוותיקי וממפתחי רמת ישי. קהל רב ליווה אותו למנוחות, בהם משפחתו הענפה והשורשית, ידידיו, מכריו ורבים מבני רמת ישי הוותיקים. בצלאל כהן הותיר אחריו אישה, חמישה ילדים, 16 נכדים ו- 3 נינים כואבים ומתגעגעים. הוא נולד בחיפה ב- 1933 וגדל כבן זקונים לאביו יחזקאל ששון הכהן ואמו אסתר לבית קסטל. מצד האב היה בצלאל דור שביעי בארץ ומצד אמו היה דור 24 בארץ. ידידיו הרבים מעידים כי היה איש ערכי וישר דרך, איש עקרונות, שפעל כל חייו מתוך ראיית טובת הכלל ופעמים רבות על חשבון חייו הפרטיים. אדם צנוע ועניו, שלא ביקש לעצמו כתרים ותארים והיה כל כולו לטובת הציבור אותו שירת.

תחנות בחייו של בצלאל היו שירות בחיל חימוש. לאחר מכן שירות בצי הסוחר, התיישב בניר ח"ן, כחבר בגרעין החיפאי שנענה לקריאתו של בן גוריון ליישב את הנגב, שם הכיר את ציפי לה נישא לאחר היכרות קצרה. מאוחר יותר שימש כמזכיר וועד בעיירה מעלות של שנות ה- 60 תוך שהוא מתמודד עם קליטת עליה. בין אלה שנקלטו על ידו היה שלמה בוחבוט, לימים ראש העיר מעלות, שהקפיד לשמור על קשר עם בצלאל במשך השנים, ואף הגיע לנחם את המשפחה במהלך השבעה. את המשך פעילותו הציבורית עשה כמזכיר מפא"י בפרדס חנה, משם עבר לרמת ישי.

עיקר פועלו של בצלאל ברמת ישי היה מסוף שנות ה- 60 ועד שנות ה- 80, עת כיהן כמזכיר וגזבר המועצה המקומית ולמעשה היה הרוח החיה ביישוב הקטן והמתפתח. כאיש נמרץ שאפתן המחפש אתגרים ויכול להם, קידם בצלאל מגוון רחב של תחומים ברמת ישי, ביניהם קידום מערכת החינוך ובמקביל תכנון התפתחות הישוב, סלילת הכבישים, טיפול במערכות המים והביוב, ובניית מקלטים. כך למעשה הניח את התשתיות השונות לקראת צמיחתה של רמת ישי לממדיה היום.

בנוסף לכל הפעילות החשובה והרשמית, הוא טיפל בכל תחום בחיי הקהילה המתפתחת, וכך מצא את עצמו מטפל בסכסוכי שכנים ומשפחתיים, השכנת שלום ופישור בין ניצים, איתור נעדרים ועוד. יכולת קליטת השפות שלו אפשרה לו לתקשר עם האוכלוסייה הוותיקה והמבוגרת של אותם ימים, עולים וניצולים שהשפה הייתה קשה להם. ביטוי למגוון רחב זה של פעילות נתנו המנחמים הרבים שפקדו את המשפחה בימי השבעה, שסיפרו על הירתמותו לעזרתם בתחומים שונים. ניכר היה בדבריהם שהם מוקירים תודה והערכה רבה על שהיה להם על מי לסמוך ועם מי להתייעץ בכל נושא בשעת צורך.

כרב"ש הישוב של אותם ימים, הוביל את הערכות הישוב במלחמת יום הכיפור, באופן שקול ורגוע תוך שהוא נותן מענה לכל צורך באופן מידי, החל מטיפול בתקלות במקלטים, דרך סיוע למשפחות בצרכי היום יום לשמירת שיגרה בזמן מלחמה וכלה בייצוג הישוב בפני גורמי הצבא והמשטרה.

בשנת 1974 נתבקש על ידי מפקד המשמר האזרחי, ניצב מולה כהן ז"ל, להקים את המשמר האזרחי ברמת ישי. ללא היסוס הוא נרתם למשימה זו והקים בסיוע תושבים נוספים בסיס לתפארת, שמנה מאות מתנדבים. על ההווי של תקופה זו מספרים הוותיקים, שהיו יוצאים לשמירה מתוך גאווה והרגשת שליחות, מילאו את משימתם על הצד הטוב ביותר וידעו תמיד שיש מי שנותן להם את הנשק והוראות השמירה, ובמקביל דואג שיהיו מיומנים, יקבלו הדרכה, אימונים ואת כל הדרוש למילוי משימתם, הם פשוט לא יכלו לאכזב אותו ונדבקו בהתלהבותו.

מעבר לכל העשייה הציבורית והשארת החותם בישוב, בצלאל היה איש משפחה, בעל אוהב ואב דואג לילדיו בקנאות. בני משפחתו מספרים כי עשה ככל יכולתו לקירוב לבבות במשפחה המורחבת. בצלאל כהן היה איש אשר למרות חזותו הקשוחה, היה בעל לב ענק, שרצה להעניק מניסיונו וידיעותיו הרבות לכל החפץ בכך.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות