fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שמו בישראל: ישראל

מבין ארבע תלמידות הריוניות שלומדות באולפן לעולים חדשים בנצרת עילית, נולד השבוע התינוק הראשון לזוג פנחס ומיה זגרפוב
שמעון גפסו וישראל הקטן
שמעון גפסו וישראל הקטן (צילום פרטי)
שמעון גפסו וישראל הקטן
שמעון גפסו וישראל הקטן (צילום פרטי)

בכיתת האולפן במרכז לבון בנצרת עילית, לומדים 15 תלמידים, מתוכן עשר נשים צעירות. במהלך לימודיהן נתבשרו שלוש תלמידות על היותן בהריון, מה שהפך את שמה של הכיתה ל"הריונית" והוליד בדיחה שנפוצה בקרב התלמידים והמורים על כיסאות בעלי סגולה מיוחדת שגורמים לנשים להיכנס להריון. "המורה לעברית החליטה שהכי קל ללמד אותנו מושגים בעברית על תינוקות והריון, כולם קלטו מיד את מילים כמו לידה קלה, הנקה, טיפת חלב, בדיקות הריון וההבדל בין ברית מילה לבריתה", סיפרה אחת התלמידות.

הלימודים באולפן נמשכים כחצי שנה ובמהלכם לומדים העולים מושגים בסיסיים בלשון ובשפה העברית. בשבוע שעבר, שבוע לפני סיום הלימודים באולפן, כרעה התלמידה מיה זגרפוב ללדת. מיה שהגיעה לארץ לפני עשרה חודשים בלבד וכבר בחודש הראשון הספיקה להינשא לבחיר ליבה פנחס שמתגורר בנצרת עילית, הייתה מאושרת. היא ילדה בן יפהפה, שהחליט להגיח לאוויר העולם בדיוק בזמן. "רציתי להספיק לסיים את הלימודים ולקבל את התעודה. הבן שלי ידע מתי לצאת וכנראה שגם הוא רצה להיות בטקס הסיום", סיפרה מיה בהתרגשות.

ביום שלישי השבוע נפגשו תלמידי האולפן לשיעור המסכם בקורס. לתלמידי הקורס נוספו שני אורחים מכובדים: התינוק בן השבוע של התלמידה מיה וגם ראש העיר שמעון גפסו, שהפתיע ובא לברך. גפסו ביקש לדעת את שמו של הרך הנולד והתשובה גרמה לו להתרגשות רבה. "קראנו לו ישראל", אמרו ההורים המאושרים "התינוק שלנו נולד בישראל ועשינו אותו בזמן שהגענו לארץ בתוך כל האהבה הגדולה שאנחנו מרגישים כלפי מדינת ישראל".

גפסו ביקש לאחוז בתינוק ולחבק אותו. "ישראל זה שם מקסים", אמר להורים "שם שאין יפה ממנו בכל העולם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות