fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רות לא לבד

40 עולים חדשים בנצרת עילית, אשר יהדותם הייתה מוטלת בספק, עברו בשנה האחרונה תהליך גיור אורותודוכסי * הרב קריספיל: " לא פשוט לקבל על עצמך לשנות את אורח החיים ולהפוך ליהודי שומר מצוות"
מלווה את תהליכי הגיורים. אילנה רז (צילום עצמי)
מלווה את תהליכי הגיורים. אילנה רז (צילום עצמי)

בנצרת עילית פועל המרכז הלאומי ת לזהות וגיור, בשיתוף עם הגרעין התורני "אורות עילית" ובליווי הרב נועם שלום – קריספיל.

 

מלווה את תהליכי הגיורים. אילנה רז (צילום עצמי)
מלווה את תהליכי הגיורים. אילנה רז (צילום עצמי)

מדי תקופה נפתחות כיתות הכנה לגיור עבור עולים חדשים אשר יהדותם מוטלת בספק. "במסגרת הלימודים עוברים המתגיירים קורס של בהיקף של 400 שעות כולל היכרות מעמיקה עם התנ"ך, המנהגים, ההלכה וההיסטוריה של העם היהודי", מספרת אילנה רז, רכזת הכנה לגיור.

במסגרת הלימודים, כל תלמיד זוכה לליווי צמוד של משפחה מלווה מקהילת הגרעין התורני, אשר מארחת אותו לסעודות שבת וחג ומכניסה אותו לרוח היהודית. כאמור, בשנה האחרונה, מאז חג שבועות אשתקד, עברו את התהליך 40 בוגרים וקיבלו על עצמם לקיים אורח חיים דתי במעמד בית הדין הרבני בחיפה. לקראת חג השבועות התכנסו הגיורים יחד עם חברי הגרעין התורני בבית "אורות עילית", שם התקיים אירוע חגיגי תחת הכותרת "מקבלים תורה באהבה".

הגיורים השתתפו במעגלי לימוד על מגילת רות אשר תורגמה עבורם לשפה הרוסית ולמדו על הגיורת המפורסמת רות המואביה. תהליך הגיור מצית סיפורי אהבה, שנרקמים בכיתות הלימודים וחלקם התמסדו בנישואים כדת משה וישראל. לצד ההיכרויות החדשות של זוגות צעירים נערכים גם טקסי נישואים שניים של זוגות אשר נישואיהם הראשונים, לפני הגיור, אינם תקפים מבחינת היהדות . אילנה רז מספרת על תשעה זוגות, שנישאו בשנית בקול ששון ושמחה.

"אנחנו מתייחסים לכל חתונה כאילו הייתה בפעם הראשונה ולא מוותרים על השמחה כי זאת מצווה גדולה. חלק מהחתונות מתקיימות בישיבת ההסדר וזה מאוד מרגש לראות את הזוגות , חלקם כבר מבוגרים מאוד, מתחלים את הפרק החדש בחייהם בלבן", אומר הרב אופיר קריספיל ואשתו הרבנית כנרת, המלווים את הזוגות ומהווים עבורם משענת בכל שאלה ועניין. "זה לא פשוט לקבל על עצמך לשנות את אורח החיים ולהפוך ליהודי שומר מצוות. מדובר בתהליך שדורש ליווי ותמיכה ואנחנו בגרעין התורני משתדלים להעניק אותם ועושים זאת האבה. לא במקרה מזרע רות המואביה יצא דוד המלך. לגיורים יש זכות גדולה מאוד".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות