fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש צעיר בנצרת עילית

לראשונה בנצרת עילית, קבוצה גדולה של צעירים בשנות העשרים לחייהם, יוצאת מהאדישות ומובילה מיזם חברתי שנועד להעצים את תחושת השייכות לעיר * 23 חברי הקבוצה שמגדירים את עצמם "אקטיביסטים", קיימו מפגש ראשון עם עשרות צעירים שהביעו תמיכה והצהירו על כוונתם להיות שותפים במיזם * ראש העיר נפגש איתם לשיחה אופטימית
הצעירים בפגישה עם ראש העיר רונן פלוט (צילום ישראל פרץ)
הצעירים בפגישה עם ראש העיר רונן פלוט (צילום ישראל פרץ)

נצרת עילית אומנם עוברת בשלוש השנים האחרונות מתיחת פנים רצינית, אבל הלוק החדש עדיין לא הופך אותה צעירה יותר. כמו בכל ערי הפריפריה, צעירים בשנות ה- 20 לחייהם, מתקשים למצוא בעיר כתובת קבועה ובדרך כלל עזיבתם הזמנית  אם זה לצורך לימודים או עבודה,  מובילה לניתוק שאין ממנה דרך חזרה.

העירייה הגדירה את הצעירים יעד עירוני, אך למרות ההשקעה הגדולה, ברור ששינוי אמתי חייב להתחיל מהשטח, מהצעירים עצמם. "נקראנו לדגל, אנחנו כאן", הכריזו השבוע 23 צעירים כמעט כולם סטודנטים במכללת עמק יזרעאל.

הצעירים בפגישה עם ראש העיר רונן פלוט (צילום ישראל פרץ)
הצעירים בפגישה עם ראש העיר רונן פלוט (צילום ישראל פרץ)

ראש העיר רונן פלוט פינה את הלו"ז לפגישה ספונטנית. "גם אני כאן", אמר להם "בוא נדבר תכלס, ספרו לי מי אתם".

"אנחנו קהילת סטודנטים "תוצרת הארץ" -פרויקט מלגאי מבית התאחדות הסטודנטים בשיתוף המכללה האקדמית עמק יזרעאל – שמתאים לאג'נדה שלך כמו כפפה ליד", פתח סתיו אטקס, בן 25 סטודנט לסיעוד.

פלוט: "חשוב לי לשמוע מה אתם אומרים, מה מטריד אתכם ומה צריך לעשות על מנת שתישארו בעיר".

נציגי "תוצרת הארץ" הציגו את עצמם: גיל גיסיס, 25, פסיכולוגיה וחינוך, ויולטה זסלבסקי 29, ביולוגיה, יוליה רייקניך, 24, תקשורת חזותית, שושן גז, 27, עבודה סוציאלית, סתיו אטקס סיעוד, ארתור קושניצוב, 24,  פסיכולוגיה וחינוך, וזיו אלימלך משפטים.

כולכם מתגוררים בנצרת עילית? שאל פלוט ונענה בחיוב. "אנחנו רואים את הדברים הטובים שאתה עושה בעיר ורוצים להישאר בה".

פלוט: "זה מצוין, אם כך מה המטרה?".

נעה זליגמן מנהלת התכנית: "המטרה היא לגבש גרעין ראשון של קהילה צעירה מקרב תושבי העיר שילך ויתרחב עם הזמן ויביא אתו קבוצות נוספות וכך תוקם קהילה גדולה ואקטיביסטית של צעירים בנצרת עילית".

פלוט: יוזמה מבורכת, אבל בלי סיסמאות. מה תכלס עושים?

גיל גיסיס: "בתחום התרבות למשל, יוזמים פעילויות פנאי, בידור וחברה שמתאימות לצעירים".

פלוט: מה מתאים לצעירים?

גיל: "צעירים אוהבים לצאת לפאבים, מועדונים, בתי קולנוע" …

פלוט: "לפני  30 שנה בשביל לפתוח מסעדה היה צריך התערבות של החברה הכלכלית, היום יש לפחות 30 מסעדות ובתי קפה בנצרת עילית".

אטקס: "זה נכון, אבל צעירים מחפשים קודם כל להיות בחברת צעירים, מכוח האנרציה הם יגיעו".

פלוט: "אוקי, אבל גם אם העירייה תיקח הלוואה ותקים ארבעה פאבים, הרי זה לא מה שיספק אתכם, תמצאו סיבה אחרת". שושן גז: "זה נכון, אבל גם אם נמצא סיבה אחרת , עדיין הטיפול בבעיה צריך להיות לעומק. אני מתכוון לתחושת השייכות של הצעירים לעיר וכמובן היכולת של העיר לספק להם מקום עבודה איכותי".

פלוט: "אנחנו מקימים קריית הייטק עם למעלה מ- 20 חברות ומפעלים מתקדמים בפארק ציפורית".

ארתור: "לא כולם נמצאים בהייטק"…

פלוט: עם  יד על הלב תסבירו לי מה אתם מוצאים בתל אביב? אני לא חושב שבמרכז הזהב נשפך מהידיים. יוקר המחיה בלתי נסבל, השכירות בשמיים".

ארתור: "ההיצע של מקומות העבודה במרכז לא ניתן בכלל להשוואה  לעומת הצפון ואפילו לא לחיפה".

פלוט: אם הייתם במקומי, מה הייתם עושים?

נועה : "אתה עושה נכון כשאתה לוקח לטיפולך את שני התחומים האקוטיים לצעירים תעסוקה ודיור. יחד עם זאת, על מנת שהמלאכה תושלם אנשים צריכים להרגיש שייכים למקום, אין תחליף לקשר הבינאישי, החברות הקהילה. את זה יוצרים במפגשים בינאישיים, בבילוי, בחיזוק חווית הבית".

פלוט: "אני מסכים איתך ב- 100%. אנחנו משקיעים המון ביצירת קהילה חזקה של צעירים שהולכת וגדלה, זהו תהליך שהכניסה שלכם אליו רק תאיץ ותקדם אותו".

נעה: "אנחנו אופטימיים ואנחנו לא לבד. מטעם העירייה מלווה את המיזם, עוזר המנכלי"ת כליל כנעני, יחד עם מרכז הצעירים בניהולה של לודמילה שקולניקוב וחבר המועצה דוד שינאן, שמשמש כמחזיק תיק התרבות. יש לנו מעטפת תומכת.

פלוט: "ויש לכם אותי, אני כאן בשבילכם זמין בכל שעה".

ארתור: "רוח המפקד בהחלט נותנת לנו את הדרייב כך שהפעם בהחלט יש סיכוי שנצליח".

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות