fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צוות הפגייה ב"העמק" פיתח שיטה חדשה להאכלת פגים

מדובר בשיטה המזרזת את הגמילה מצינורית ההאכלה לטובת האכלה דרך הפה, ומקצרת את הדרך לשחרור המיוחל הביתה מהפגייה
צוות הפגייה בפעולה (צילום דוברות העמק)
צוות הפגייה בפעולה (צילום דוברות העמק)

זו השנה השלישית ברציפות שהפגייה במרכז רפואי העמק מדורגת בין הפגיות הטובות בישראל, כך על פי פרסום של משרד הבריאות. במסגרת השיפורים התמידיים שמתבצעים בפגייה הוכנסה בשנה האחרונה שיטה חדשה להאכלת פגים, כדי שיוכלו להשתחרר הביתה במועד.
אחד הקשיים הנפוצים בקרב פגים היא הגמילה מצינורית ההאכלה, הזונדה וביסוס ההאכלה דרך הפה. לעתים קרובות פג נשאר באשפוז בפגייה, למרות שהגיע לגיל ולמשקל הרצויים, רק מפני שעדיין קיים אצלו קושי באכילה יעילה ונכונה דרך הפה.

צוות הפגייה בפעולה (צילום דוברות העמק)
צוות הפגייה בפעולה (צילום דוברות העמק)

פגים הם תינוקות הנולדים לפני השבוע ה-37 להריון. לדברי ד"ר קלרי פלסר-פיש, מנהלת הפגייה במרכז רפואי העמק, משמעות הפגות הינה חוסר בשלות של כלל מערכות הגוף. באחרונה הוכנסה בפגייה שיטת האכלה חדשה, שמעניקה לפגים ולהוריהם, דרך בטוחה ונוחה יותר להתמודדות עם הנקה והאכלה מבקבוק.
שיטת ההאכלה הצדית הוכנסה לפגייה במרכז רפואי העמק על ידי גליה אבירם, פיזיותרפיסטית התפתחותית רבת ניסיון, שעובדת בפגיית העמק מזה 30 שנה. במסגרת הטיפול ההתפתחותי התומך, היא מסייעת להורים לפגים שמתקשים באכילה מבקבוק. השיטה החדשה היא תוצאה של ניסיון אישי רב שנים וידע שרכשה בחו"ל.
"לפני מספר שנים, נשלחתי עם שתי אחיות מהפגייה להולנד ושם נחשפתי בקצרה לשיטה ההאכלה שונה מזו הנהוגה אצלנו. כשחזרנו ארצה, החלטתי ליישם את שיטת ההאכלה בפגייה שלנו. עשיתי מעט התאמות ושיפורים, וההאכלה הצדית יצאה לדרך. התוצאות הראו שהשיטה עובדת היטב, וישנו שיפור ניכר בכל פרמטר רלוונטי לתהליך לימוד ההאכלה דרך הפה. בשיטת ההאכלה הצדית מונח הפג על רגלי ההורה, באופן שמאפשר קשר עין ומעקב של ההורה על תגובות הפג. תנוחה זו מאפשרת מגע רך ותומך בגבו ובראשו והיא נוחה מאד להורה ולפג, מעודדת אכילה רצופה ולמעשה מחקה את תנוחת ההנקה. בנוסף, בגישה זו המדדים של הפג יציבים יותר – יש הפחתה ניכרת בתנודות בדופק וברמת החמצן שלו. מדובר בשיטה יעילה וקלה ליישום גם לצוות וגם להורים שרוכשים ביטחון ביכולת שלהם להאכיל את התינוק הקטן ובכך מקצרים את משך האשפוז.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות