fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרויקט מקורי ינציח את זכרה של מסעודי ממן ז"ל

במסגרת הפרויקט של הנכדה  יעל כהן, תקבל היולדת את כל הדרוש לה לתקופה הראשונה שלאחר הלידה, כולל אוכל, קניות, שרותי בייביסיטר ואפילו ניקיונות בבית
מסעודי ממן ז"ל (צילום עצמי)
מסעודי ממן ז"ל (צילום עצמי)

יעל כהן החליטה להנציח את זכרה של סבתא שלה בדרך מיוחדת ומקורית. יעל, בתו של חבר מועצת העיר נוף הגליל לשעבר, אברהם ממן, הקימה את פרויקט מסעודי לעזרה לנשים יולדות.

מסודי ממן עלתה לארץ עם בעלה ממרוקו, אי שם בתחילת שנות ה- 60. היא ובעלה פתחו את המכולת הראשונה ביישוב הקטן, שהייתה ברחוב קישון ופעלה במשך שנים רבות. בני הזוג ממן נהגו לתת בסתר תרומות לנזקקים ובעיקר מוצרי מזון. "כשאישה הייתה מגיעה למכולת, עושה קניות ואומרת שאין לה כסף, אימא ואבא היו ממלאים לה את הסלים ושולחים אותה לדרכה. בחיים הם לא דיברו על כסף", מספר הבן יעקב ממן.

במסגרת הפרויקט של יעל כהן, תקבל היולדת את כל הדרוש לה לתקופה הראשונה שלאחר הלידה, כולל אוכל, קניות, שרותי בייביסיטר ואפילו ניקיונות בבית ועוד, בעזרת תרומות של אנשים טובים ובעזרת מתנדבים ומתנדבות. "סבתא אהבה מאוד ילדים ואהבה לעזור תמיד לזולת. לא לחינם הייתה בעבר אם השנה ובעייני אשת חייל אמיתית", אומרת הנכדה ומי שעומדת מאחורי הפרויקט, יעל כהן.

מסעודי ממן עם הבת יהודית (צילום עצמי)
מסעודי ממן עם הבת יהודית (צילום עצמי)

יעל כהן הוסיפה ואמרה: "בנוסף אנו רוצים להכניס פרויקט זה למסגרת מחויבות אישית באולפנות או לעודד בנות ביסודי להצטרף".

פרט מצמרר: יעל ממן ילדה בדיוק ביום בו מסעודה ממן נפטרה. "זה היה מצמרר. שמחה מהולה בהמון עצב", מספר אברהם ממן. מסעודי ממן נפטרה בגיל 86 והותירה אחריה 11 ילדים, 60 נכדים ו- 85 נינים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות