fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פעמיים כי טוב

רופאי בית חולים העמק הצילו פעמיים בתוך 4 חודשים את חייו של פעוט ששאף גופים זרים
ד"ר שרית פלג (צילום דובורת העמק)
ד"ר שרית פלג (צילום דובורת העמק)

למיון הילדים במרכז רפואי העמק הובהל באחרונה פעוט בן 4 שבלע סמל של מכונית עשוי מתכת. צוות מיון הילדים הזעיק את ד"ר שרית פלג, מנהלת היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים ונוער, ולמרבה הפתעתה, זיהתה את המטופל הצעיר, משום שרק 4 חודשים קודם לכן טיפלה בו ושלפה מהוושט מטבע של 10 אגורות.

ד"ר שרית פלג (צילום דובורת העמק)
ד"ר שרית פלג (צילום דובורת העמק)

לדברי ד"ר פלג, במקרה הראשון, מכיוון שהמטבע נתקע בוושט, היה צורך בפעולה דחופה להצלת חייו שכללה הרדמה והבהלתו לחדר ניתוח, שם שלפה את המטבע באמצעות צינור מיוחד שבקצהו מצלמה זעירה ופינצטה מיוחדת שאיתה ניתן לשלוף חפצים שנתקעים בוושט או במערכת העיכול העליונה. במקרה השני, סיפר הפעוט להוריו ולצוות הרפואי כי בלע מגנט ובצילום שנערך לו נראה חפץ בצורת האות האנגליתH ולכן עלה החשש שהפעוט בלע יותר ממגנט אחד. "בליעת כמה מגנטים זהו מצב מסכן חיים שעלול לגרום לחורים במעיים כתוצאה מהיצמדות המגנטים מצידיו השונים של המעי", מסבירה ד"ר פלג. מכיוון שהליך נוסף של גסטרו דורש לבצע הרדמה נוספת לפעוט, הוחלט לאשפז את הפעוט ולעקוב אחריו ולאפשר לחפץ הזר לצאת באופן טבעי במערכת העיכול, אולם לאחר כמה ימי מעקב שבהם נותר החפץ במקומו במערכת העיכול, לא נותר מנוס אלא להבהילו שוב לחדר הניתוח להליך דומה לזה שבוצע לו לפני 4 חודשים.
"במקרה של הפעוט הזה הסוף היה טוב והגופים הזרים הוצאו ללא נזקים, אולם חשוב להבין כי מדי יום מגיעים אלינו ילדים הבולעים סוללות, סיכות, מטבעות, מגנטים וחומרים מסוכנים. חלק מהחפצים מסוכנים מאוד ודורשים הוצאה מידית. סיכות ומגנטים עלולים לגרום לחורים מסכני חיים במעיים, וסוללות מפרישות חומרים מסוכנים. ההמלצה שלנו להורים היא להשגיח כל העת על פעוטות, להקפיד להסביר להם לא להכניס חפצים לפה ולדאוג לבית בטוח וסביבה בטוחה גם אצל קרובי המשפחה", מסכמת ד"ר פלג.
בברכה,

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות