fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פעם שיחקו במגרש מע"צ המיתולוגי

מגרש מע"צ הוא המגרש שנכנס להיסטוריה של מועדון הכדורגל הפועל נוף הגליל, ששיחקה עליו בשנים הראשונות להקמת העיר
משחק כדורגל במגרש מע"צ ב- 1958 (צילום ארכיון)
משחק כדורגל במגרש מע"צ ב- 1958 (צילום ארכיון)

הקבוצה הראשונה של המועדון החלה את דרכה במגרש מע"צ המיתולוגי. המגרש היה בפאתי קריית נצרת, על גבול העיר הערבית נצרת וזכה לכינוי משום שלאחר שהקבוצה עזבה את המגרש, באמצע שנות ב- 60, הוקמו עליו משרדי מע"צ, השוכנים שם עד עצם היום הזה..

שחקנים ששיחקו באותם זמנים מספרים כי במגרש מע"צ לא היו יציעים "אנשים הביאו כיסאות מהבית", לא היו חדרי הלבשה "היינו מתלבשים במועצת הפועלים שהייתה מעל המגרש והיינו יורדים ברגל", מרחק של כ- 300 מטר בקו אווירי, עם ירידה תלולה בדרך למגרש ועלייה קשה בסיום המשחקים, אבל הייתה המון אהבה לכדורגל.

הקבוצה המקומית נקראה אז הפועל קריית נצרת, שהיה אז שמה של העיר. לימים שונה שמה להפועל נצרת עילית ולפני שנתיים הפכה להפועל נוף הגליל.

היה זה מגרש כדורגל אופייני לשנות ה- 60: מעט דשא, המון אדמה קשה, כמעט ולא היה דשא, חבלים הפרידו בין קווי האורך לקהל, אבל הייתה אז תשוקה אמיתית לכדורגל.

רק חבל הפריד בין הקהל לשחקנים

את הקבוצה ששיחקה במגרש מע"צ הרכיבו אנשים שהגיעו ממדינות שונות, בקושי דיברו עברית הגיעו עם המון אהבה למשחק, שהרי כדורגל הוא שפה בינלאומית. ותיקי האוהדים מספרים שלא פעם, כשהקהל כעס על השופט או על הקבוצה היריבה, הם לא היססו להיכנס לתוך תחומי המגרש במטרה לפגוע בו, שהרי רק חבל הפריד ביניהם…

באותן שנים הקבוצה שיחקה בליגה ג' וזכתה להמון אהדה ביישוב. רק עם המעבר לאצטדיון ע"ש ג'ורג' מיני החלה הקבוצה לטפס במעלה הליגות.

מדי פעם מנחם אריאב ז"ל, שהיה האיש החזק בקבוצה, היה מצ'פר אותם בארוחה חגיגית. אף אחד לא התלונן, אף אחד לא דיבר על שביתות, תקופה אחרת.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות