fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פוטרה בהיריון ותפוצה ב 90,000 שקלים

בית הדין הארצי לעבודה דחה ערעור של מפעל מעמק המעיינות, שפיטר עובדת מבית שאן בעת הריונה וחייב אותו בנוסף לפסק הדין לשאת בהוצאות נוספות של העובדת בסך 7,500 שקל
יצג את המפוטרת. עו"ד גרמה(צילום עצמי)
יצג את המפוטרת. עו"ד גרמה(צילום עצמי)

א' (השם המלא שמור במערכת), תושבת בית שאן, בשנות ה- 30 לחייה, עבדה כפועלת ייצור במפעל ידוע בעמק המעיינות, בשכר מינימום ובהיקף של 85% משרה. כחודש וחצי לאחר תחילת עבודתה במפעל, פוטרה על ידי המעסיק ללא שימוע ומבלי שנמסרה לה סיבת הפיטורים ומכתב פיטורים. כאשר על פי ממצאי פסק הדין של בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, היא כבר הייתה בהיריון.
לאחר פיטוריה התקשרה א' למנהל העבודה שלה במפעל וטענה כי בשל היריונה אסור היה לפטרה. היא ביקשה מהמנהל לחזור לעבודה, אולם הוא סירב לבקשתה ואמר לה בציניות כי בפעם הבאה שתהיה בהיריון לא יפטר אותה.

א', המיוצגת על ידי עורכי הדין משה גרמה וחיים טמייט מעפולה, שיגרה למעסיק מכתב בו שבה והלינה על פיטוריה, שנעשו לטענתה בשל הריונה ודרשה לחזור לעבודה. המעסיק לא השיב למכתבה והעובדת הגיע למשרדי המפעל על מנת לקבל את שכרה וכן לקבל מכתב פיטורין, המעסיק החתים את העובדת על מסמך כי קיבלה את כל המגיע לה עבור עבודתה, אך לא מילא את בקשתה לחזור לעבודה.

יצג את המפוטרת. עו"ד גרמה(צילום עצמי)
יצג את המפוטרת. עו"ד גרמה(צילום עצמי)

בית הדין האזורי לעבודה, שדן בעניינה של העובדת המפוטרת, חייב את המעסיק לשלם לה 43,360 שקל בגין נזק ממוני ובנוסף 30,000 שקל פיצוי בגין נזק לא ממוני. בית הדין המחוזי בנצרת חייב את המפעל לשלם לעובדת גם שכ"ט עו"ד והוצאות בסך 9,280. על פסק הדין הזה ערער המעסיק לבית הדין הארצי לעבודה ובמסגרת פסק דין מנומק, בהרכב של 3 שופטים, דחה את הערעור של המעסיק וקבע "לאחר שנתנו דעתנו לכלל טענות הצדדים בעל פה ובכתב, לפסק דינו של בית הדין האזורי ולתשתית הראייתית שנפרס בפניו, הגענו למסקנה כי דין הערעור להידחות וכי יש לאשר את פסק דינו של בית הדין האזורי".
בנוסף לדחיית הערעור, החליט בית הדין הארצי לחייב את המעסיק לשלם לעובדת גם את ההוצאות בגין הערעור בסך 7,500 שקל, לטובת כך חילט את הערבות שהפקיד המעסיק בקופת בית המשפט לפני הערעור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות