fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עפולה לא עוצרת בחוק המע"מ: 108 דירות נמכרו ברבעון הראשון

יותר מפי שתיים מקצב המכירות הרבעוני בשנה האחרונה.
רובע יזרעאל עפולה (צילום: יח"צ)
רובע יזרעאל עפולה (צילום: יח"צ)

על פי נתוני הלמ"ס, במהלך הרבעון הראשון נמכרו בעפולה 108 דירות (בבנייה פרטית), יותר מפי שתיים מקצב מכירת הדירות בעיר במהלך השנה האחרונה כ-51 דירות ברבעון בממוצע.
הזינוק במכירת הדירות בעפולה היה דווקא על רקע חוסר הוודאות שהגיעה עם ההכרזה על תוכניות הממשלה (מע"מ ומחיר מטרה). בחלק מהערים היתה אפילו ירידה במכירת דירות ברבעון. כך למשל בראשון לציון נמכרו 106 דירות בלבד ברבעון הראשון לעומת 177 דירות ברבעון בממוצע ב-2013.

קצב של מכירת 108 דירות ברבעון מעמיד את עפולה במקום ה-14 במכירת דירות בארץ – מעבר לערים גדולות כגון ראשל"צ, הרצליה, חיפה, בני ברק, בת ים, יבנה, נס ציונה, באר שבע ואחרות. לשם השוואה, בשנת 2013 כולה נמכרו בעפולה 206 דירות, זאת לאחר מכירת 175 דירות ב-2012, ו-127 דירות ב-2011.

רובע יזרעאל עפולה (צילום: גיל בורקין)
רובע יזרעאל עפולה (צילום: גיל בורקין)

עפולה נערכת להכפלת כמות התושבים

אחרי עשור שבו כמות התושבים בעפולה נותר על כ-40 אלף תושבים, העיר נערכת לצמיחה מואצת במסגרתה היא תכפיל את כמות תושביה בתוך מספר שנים. רובע יזרעאל בעפולה החל באכלוס לפני 3 שנים. מדובר בשכונה חדשה של 4600 יחידות דיור, הגובלת בכביש 65 וסמוכה לתחנת הרכבת החדשה המוקמת בימים אלו. השכונה נהנית מפארק יפה ומרווח, אמפי, מתקני ספורט ועוד. בסמוך לשכונה קניון ביג, ובית חולים העמק. בעתיד צפוי לקום בסמוך לשכונה פארק היי-טק.

דורון נמרוד, מנכ"ל חברת רם אדרת, הבונה ברובע יזרעאל בעפולה, אומר כי "אנחנו רואים תנועה ערה מהרגיל במשרדי המכירות כבר מספר חודשים, בין היתר גם של מצמצי דיור מאזור המרכז. בשבועות האחרונים מגיעים לעפולה גם הרבה מתעניינים שממתינים לאישור הסופי של חוק המע"מ, ולכן כשזה יכנס לתוקף אנחנו צופים כי הביקושים לדירות בשכונה ימשיכו להיות חזקים גם בהמשך השנה".

שי רוטמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת אהוד רוטמן השקעות ובנייה, הבונה ברובע יזרעאל בעפולה, אומר כי "כביש 6 ורכבת העמק הופכים בימים אלו את עפולה לאופציה השפויה ביותר לזוגות צעירים המבקשים לרכוש דירת 4 חדרים במחיר סביר של החל מ-850 אלף שקלים, מבלי להיחנק עם משכנתא גדולה מדי. בנוסף לכך, כבר כיום עוד לפני שהוקמו כל בנייני השכונה, אין בשכונה תחושה של אתר בניה מכיוון שכל התשתיות – כבישים, מדרכות, פארק ועוד – הוקמו מראש, וזה חשוב מאד לרוכשים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות