fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משה שפיצר סגר מעגל אחרי 68 שנים

חמה של שרת המשפטים הוזמן לטקס פתיחת תערוכה חדשה במטהאוזן שבאוסטריה, שם גילה מה עלה בגורלו של אביו הנרי ז"ל
משה שפיצר ובני משפחתו
סגר מעגל אחרי 89 שנה. משה שפיצר ובני משפחתו (צילום: עצמי)

משה שפיצר מעפולה, אביו של נפתלי שפיצר וחמה של שרת המשפטים ציפי לבני, הוזמן לטקס פתיחת תערוכה חדשה במטהאוזן שבאוסטריה, שהתקיים ב-5 למאי יום שחרור המחנה בו שהה במהלך מלחמת העולם השנייה, לפני 68 שנים.

שפיצר האב, סגר מעגל מרגש והגיע לתערוכה מלווה בשניים מילדיו, בחתנו, בחמשת נכדיו ובכלתו שרת המשפטים ציפי לבני. למרות התמיכה לה זכה מבני משפחתו המפגש המחודש עם המחנה, עם תלאות המלחמה הסבל, ההשפלה עבודות הכפייה והאבדן שבו ועלו בו מחדש, ושפיצר התקשה להסתיר את התרגשותו הרבה.

שפיצר, מוותיקי עפולה, בעת שהוזמן לעלות לבמה כשקהל בן אלף איש מחאו לו כפיים, ובעת שהניח בקופסת הזמן את תמונת משפחתו השלמה האחרונה שצולמה לפני שהמשפחה נלקחה לגטו. משאלת לבו טרם הנסיעה הייתה לשאוב מידע על אביו, ממנו נפרד ביום שחרור המחנה. האב התשוש נלקח לטיפול רפואי, משה ביקש להתלוות אליו, אך הגרמנים לא אפשרו לו, ומבלי שידעו זה היה המפגש האחרון בין השניים.

במוזיאון החדש שנחנך מצאו בני המשפחה את ספר הנספים עב הקרס ובו שם אביו של משה ומועד פטירתו. האב הנרי (נפתלי) שפיצר נפטר חמישה ימים לאחר שחרור המחנה. האב שהגיע עד למועד סיום המלחמה לא שרד אותה. אי הוודאות והידיעה אותה נשא משה 68 שנים באו לקיצם.

משה שפיצר ובני משפחתו
לא נפרד מאביו. משה שפיצר ובני משפחתו באוסטריה (צילום: עצמי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות