fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכשור שיקום בטכנולוגיית אנטי כבידה הגיע אל בית חולים העמק

מדובר במכשיר ייחודי הפועל באמצעות טכנולוגיה שפותחה בסוכנות החלל נאס"א. מנהל יחידת השיקום, ד"ר אלכסנדר פרידמן: "מכשיר האנטי-כבידה מאפשר לזרז את תהליך השיקום האורתופדי"
ד"ר פרידמן, עינת אזולאי ומטופלת בשיקום (צילום: דוברות העמק)
ד"ר פרידמן, עינת אזולאי ומטופלת בשיקום (צילום: דוברות העמק)

מכשור שיקום חדיש ומתקדם נרכש באחרונה למחלקת השיקום בבית חולים העמק בעפולה. מדובר במכשיר ייחודי בכל אזור הצפון, הפועל באמצעות טכנולוגיה שפותחה בסוכנות החלל נאס"א.

מנהל יחידת השיקום, ד"ר אלכסנדר פרידמן: "מכשיר האנטי-כבידה מאפשר לזרז את תהליך השיקום האורתופדי במקרים בהם המטופל אינו יכול לשאת את משקל גופו על הרגל הפגועה, לאחר פגיעה מתאונה, מנפילה או לאחר ניתוח. באמצעות מכשיר האנטי כבידה ניתן להפחית כ- 80% מנשיאת משקל הגוף".

מנהלת הפיזיותרפיה בשיקום עינת אזולאי: "לאחר שאנו מסייעים למטופל להיכנס אל תוך תא מכשיר האנטי כבידה, אנו ממלאים את המכשיר באוויר שמסייע למטופל לשאת את משקל גופו בקלות רבה יותר בעזרת הטכנולוגיה החדישה. כך, ההליכה בהליכון היא הליכה רגילה, ללא התנגדות או לחץ על הרקמות ומאפשרת ויסות מדויק של העומס המופעל על הגפיים התחתונות ועל הגב התחתון".

למכשיר מחובר מסך טלוויזיה המאפשר למטופל לראות את תנועת רגליו במשך כל האימון. "בעזרת המכשיר החדש, הפיזיותרפיסט שעובד עם חולי השיקום יכול לקבוע במדויק את מידת נשיאת המשקל של המטופל ולהתאימה לפי יכולותיו וצרכיו הרפואיים המשתנים והמשתפרים לאורך מהלך השיקום", מסבירה מנהלת יחידת הפיזיותרפיה עפרה ארבל.

"מכשיר האנטי כבידה הוא אחד המכשירים הכי המתקדמים שקיימים כיום בענף השיקום במרכזי הבריאות המובילים, ואנו שמחים על כך שכאן במרכז רפואי העמק אנו מאפשרים לחולי השיקום לעבור תהליך שיקום במצויינות רפואית שנתמכת על טכנולוגיות חדישות ומובילות בעולם", מסכם ד"ר פרידמן.

ד"ר פרידמן, עינת אזולאי ומטופלת בשיקום (צילום: דוברות העמק)
ד"ר פרידמן, עינת אזולאי ומטופלת בשיקום (צילום: דוברות העמק)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות