fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מותה של אגדה

אילון לייטנר ז"ל, אחד השחקנים הגדולים שצמחו בעמק, הלך השבוע לעולמו. מכבי חיפה רצתה אותו בשיאו, אבל בעפולה עשו שמיניות באוויר כדי שיישאר. איפה ישנם עוד אנשים
אילון לייטנר ז"ל (צילום: פרטי)

בסוף השבוע שעבר הלכה לעולמה אגדת כדורגל מקומית, אחד מטובי השחקנים שצמחו בעמק, אילון לייטנר ז"ל מעפולה, ששיחק בהפועל עפולה בשנות ה- 60 וה- 70. מאות הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון בשישי שעבר, כולל ראש העירייה, אבי אלקבץ, למרות שבאותה השעה פחות או יותר החל דרבי העמקים המסקרן בין הפועל עפולה לאסי גלבוע. חבר הנהלת עפולה, עמי אזולאי, הניח זר פרחים על קברו מטעם הקבוצה.

אילון לייטנר ז"ל (צילום: פרטי)

לייטנר החל לשחק בתחילת שנות ה- 60 ופרש באמצע שנות ה- 70. הוא עשה את כל המסלול המקובל מקבוצת הילדים של הפועל עפולה ועד לבוגרים. בשיאו, מכבי חיפה הגדולה רצתה את הבלם המצטיין, אבל בעפולה עמדו על הרגליים האחוריות ומנעו ממנו להתקדם בקריירה.

לייטנר, בן 69 במותו, הספיק לשחק בסיום הקריירה גם בהפועל מגדל העמק ובהפועל טבריה, ששיחקו אז בליגה א' שהייתה הליגה השנייה בכדורגל הישראלי. אחר כך עוד אימן מספר קבוצות בכפרים בעמק, ופרש סופית מכדורגל, אבל המשיך ללוות את הכדורגל המקומי, להתעניין, להיות מעודכן. מספרים שהיה לו ידע עצום. "הוא היה איש שפשוט אהב כדורגל", מספרים בעפולה.

לייטנר שירת בחיל האוויר, עבד בחברת חשמל במשך 40 שנים, כמו כל מפא"יניק ששיחק בקבוצת הפועל באותם הימים. לייטנר הותיר אחריו אשה, שלושה בנים, בת אחת ו- 10 נכדים. שניים מבניו, ניר וזיו, נדבקו ממנו בחיידק הכדורגל. הם אומנם לא היו שחקנים פעילים, אבל אהבו מאוד את המשחק. "אבא אהב כדורגל, חי ונשם אותו", אומר הבן טל, "הוא דיקלם בעל פה תוצאות של משחקים, כולל משחקים מלפני 30 שנים".

הבנתם שאתם בניו של אגדת כדורגל בעמק?
"בבית היו המון גביעים בהם זכה, אבא היה מסתובב במגרשים, אבל הוא היה איש צנוע. לא אחד שאוהב לדבר על עצמו. כשהייתי מסתובב בעפולה אנשים היו מספרים לי איזה שחקן הוא היה. הוא מעולם לא דיבר על עצמו. רק כשהיה בגיל מבוגר הוא התחיל לדבר על זה, כמובן שהיינו צריכים לחלוב אותו כדי שיספר לנו יותר פרטים. במהלך השבעה נכנסו אלינו הביתה אנשים שסיפרו לנו סיפורים שמעולם לא שמענו על אבא".

הכתבה המורחבת על אילון לייטנר ז"ל תפורסם ביום שישי  ב"ידיעון עפולה"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות