fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המצבות נעקרו מעוצמת הרוחות

מזג האוויר החורפי הסב נזק רב למצבות בבית העלמין בעפולה. תושב העיר: "היינו בהלם אני מקווה שכל מי שצריך ייתן יד לשיקום המצבות, כי האנשים ראויים לכבוד". בשכונת גבעת המורה סיפרו: "נברשת הסלון הפכה לברז, נותרנו ללא חשמל"
מצבות בבית עלמין (צילום עצמי)
מצבות בבית עלמין (צילום עצמי)

מזג האוויר החורפי ששרר השבוע בכל רחבי הארץ, פגע גם באזור העמקים ובעיקר בעפולה, דבר שגרם להצפת כבישים וכן בתים ושכונות. "אין מה לעשות, העיר לא בנויה למזג אוויר כזה. אין כאן תשתיות", אמר תושב ותיק, המתגורר בעיר במשך 32 שנה.

תושב העיר, אבי מזרחי, סיפר כי במהלך האזכרה השנתית לסבו בבית העלמין העירוני, נעקרו עצים מהרוח העזה שנשבה, דבר שגרם לעקירתם של קברים רבים. "אני ובני משפחתי היינו בהלם. זה היה מחזה מזעזע. אני מקווה שכל מי שצריך ייתן יד לשיקום המצבות, כי האנשים האלה ראויים לכבוד".

קברים ניזוקו בבית העלמין בעפולה (צילום: אבי מזרחי)

ההצפות אף אילצו את תושבי הרחובות קינמון ויהושע חנקין בעפולה להסתגר בביתן, מאחר וברחבת בניין מגוריהם, כיסה מפלס מי הביוב שעלה על גדותיו את המדרגות עד לקומה הראשונה של הבניינים.

בתחילת החודש הצטרפה עפולה לתאגיד המים "מי נע" שאחראי על לתשתית הביוב. יו"ר הדירקטוריון של החברה, יוסף שפושניק, מסר כי מפאת תשתיות הביוב הישנים מאד, נוצרו הצפות ושהחברה עושה הכל כדי לתת מענה.
גם ראש העירייה אבי אלקבץ, נזעק על ידי תושבים רבים לחילוצם מההצפות והפעיל את עובדי התברואה, בניהולו של דוד זריהן להורדת מפלס המים בבתים. זריהן, סייע תחילה לעשרות קשישים וחולים בחילוצם, על ידי הצבת משטחי עץ גבוהים, ובאמצעות משאבות לשאיבת המים.

בשכונת גבעת המורה, סבלו התושבים מהצפות מים בתקרות, עקב העדר זיפות, אולם בעקבות הסערה, שיגר מנכ"ל חברת עמידר, אליעזר טולדנו צוותים לתיקון הרעפים והדבקת הסדקים בתקרות. תושבת גבעת המורה, סיפרה: "עקב גשמי הזעף, קירות הבתים ספגו מים רבים, ולכן נוצרו קצרי-חשמל. נברשת הסלון הפכה לברז, נותרנו ללא חשמל".

הכתבה תפורסם גם ביום שישי בעיתון ידיעון עפולה 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות