fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סרוסי אימפריה

כפיר סרוסי, כלכלן מקומי, אחראי למהפך בסניף הליכוד בעפולה ויתמודד על מקום במועצת העיר הבאה * סרוסי נולד וגדל בעפולה, בן למשפחה מוכרת וגדולה בעיר, נשוי לאיבון ואב ל-6 ילדים * "אני אוהב את עפולה", הוא מצהיר
כפיר סרוסי (צילום עצמי)
כפיר סרוסי (צילום עצמי)

הבחירות באוויר והרוחות ברשויות המקומיות בארץ רועשות וגועשות. בעפולה, בירת העמק, הרוחות גועשות במיוחד. יש האומרים ששני המתמודדים המרכזיים, יצחק מירון, ראש העיר מחד ואבי אלקבץ ראש העיר לשעבר מאידך, ייאבקו מאבק צמוד עד להכרעה. תוצאות הבחירות האלה ייקבעו בעיקר בזכות יכולותיהם של שני המתמודדים ליצור סביבם קואליציה חזקה של הסיעות השונות בעיר. המהלכים בעניין כבר החלו ומספר התחברויות כבר קרו. ועפולה? גועשת.

כפיר סרוסי (צילום עצמי)
כפיר סרוסי (צילום עצמי)

העיר עפולה ידועה לאורך השנים כעיר ״ליכודניקית״, אך למרות זאת, זה כבר שנים, מאז עובדיה עלי וצדוק נאווי, שלא קם כאן ראש עיר מטעם הסיעה. סיעת הליכוד בעפולה עברה השנה מהפך כאשר כפיר סרוסי, כלכלן מקומי, גבר בבחירות לראשות הסניף על היו״ר בשנים האחרונות שלמה מליחי, הפסד שגרם למליחי לנטוש את הליכוד ולפתוח מפלגה עצמאית בראשה הוא עומד היום.

סרוסי, על אף כניסתו למים העמוקים והרותחים במיוחד בעיר, חתם בסוף אוגוסט האחרון על הסכם שיתוף פעולה בינו לבין ראש העיר המכהן, לתדהמת רבים מתושבי העיר יש לומר. כריתת ברית משותפת בין מפלגת ימין לאיש שמאל לכאורה, שבבסיסה הסכמה חד משמעית בנושאים רבים ושונים. חשוב מכל, הושגה ביניהם הסכמה בנושא המרכזי המעסיק את תושבי העיר, שמירה על צביונה היהודי של העיר עפולה.

כפיר סרוסי נולד וגדל בעפולה, בן למשפחה מוכרת וגדולה בעיר, נשוי לאיבון ואב ל-6 ילדים, 4 בנות ו-2 בנים. ״אני אוהב את עפולה ולכן החלטתי להישאר בעיר, להקים בה את משפחתי ואת עסקיי״. את לימודי התואר הראשון בכלכלה סיים סרוסי בהצטיינות יתרה ולאחר מכן גם תואר שני בכלכלה באוניברסיטת חיפה, במסגרתו כתב עבודת תזה המאפשרת המשך לתואר דוקטורט בכלכלה אותו הוא מתכנן להשלים בעתיד.

כיום, מתפרנס כפיר כשותף בסוכנות לביטוח המתמחה בטיפול בפיננסים בטיפול בגיל השלישי ובייעוץ פנסיוני לקראת פרישה, הוא בעל רישיון מקצועי להשקעות מטעם הרשות לניירות ערך ופנסיוני מטעם משרד האוצר. בנוסף, מזה 16 שנה משמש כבעלים של חברת ייעוץ כלכלי לחברות וארגונים ומול משרד הכלכלה.  ״עולם הכספים והפיננסים מוכר לי מכל הזוויות, במהלך השנים צברתי ידע מקצועי עצום גם כסמנכ"ל כספים של תאגידים גדולים בעלי היקף פעילות כספי משמעותי וגם כדירקטור של חברת ביטוח ממשלתית״, הוא מסביר.

-מתי ולמה החלטת להתמודד על ראשות הליכוד בעפולה?

"התפקדתי לליכוד עוד כשהייתי בן 18, הליכוד זאת המפלגה עליה גדלנו בבית. תמיד היה ברור לי שאני רוצה להיות חלק ממקבלי ההחלטות וככל שהשנים עברו והליכוד כבש את השלטון ללא עוררין, הבנתי שרק אם אתברג בתפקיד מטעם הליכוד בעפולה, אצליח לקדם דברים שחשובים לי ולדעתי גם להרבה אחרים. אם אתה רוצה להשפיע על הדרך, על סדרי העדיפויות ולממש חזון, תתמודד, תנצח ותגיע למעמד שממנו תוכל להתוות דרך".

-מה מניע אותך להיכנס לפוליטיקה המקומית?

"הרצון לשפר את רווחתם של תושבי העיר, אני יכול. למשימה הזאת אביא את כל כישוריי וניסיוני ככלכלן וכאיש כספים. אני רוצה להיות במגרש של מקבלי ההחלטות. הפוליטיקה המקומית תמיד עניינה אותי וכעת כשאני מייצג את מפלגת השלטון בעיר אפשר לומר שיהיה לי הרבה יותר קל לקדם נושאים חשובים לעיר".

-מה המשמעות לעיר כמו עפולה שהליכוד נמצא היום נמצא בשלטון?

"תנועת הליכוד שמחזיקה היום בשלטון היא פלטפורמה אדירה שבאמצעותה אפשר לקדם אינטרסים חשובים לעיר עפולה ולתושביה. יש לי קשרים טובים עם כל השרים וחברי הכנסת הבכירים מהליכוד ולא רק מעכשיו. אשמח שתינתן לנו הצעירים ההזדמנות להוביל ולשנות את פני העיר".

 -מה הסיבה שמפלגת הליכוד בעפולה לא מצליחה להעמיד מועמד ראוי כבר מספר שנים לראשות העיר?

"זה לא סוד שבליכוד בעפולה אין אחדות כבר שנים. כל אחד משך לכיוון אחר, הייתה כאן פלגנות גדולה שכל אחד רצה להיות בראש. אני, בניגוד לשאר, ניסיתי מיד כשנבחרתי ללכד את כולם. תבין, אם מחברים את כל נציגי הליכוד במפלגות השונות במועצת העיר מגיעים לחמישה או שישה מנדטים. בליכוד בעפולה, אחד ועוד אחד הם לא שניים הם הרבה יותר. זה הכוח של הליכוד, יש פוטנציאל עצום שיכול להעמיד כאן מועמד מוביל לראשות העיר".

-דווקא בשנים בהן הליכוד בשלטון ללא עוררין מתקשה הליכוד בעפולה להצליח, מדוע?

"עפולה היא עיר "ליכודית", העובדה שזה לא משתקף במישור העירוני מאוד מתסכלת. כך לדוגמא, בבחירות הארציות עפולה היא אחת מ-3 הערים שהביאו את התוצאה הטובה ביותר לליכוד, יחד עם אור עקיבא ואריאל, בשתי הערים הנ"ל היום והרבה שנים אחורה ראש העיר הוא מטעם סיעת הליכוד. אני  קורא מכאן לכל תומכי הליכוד לעזור, לתמוך ולחזק את סיעת הליכוד למועצת העיר על מנת להביא את הערכים והאידיאולוגיה של הליכוד בדגש על הפן הלאומי-כלכלי-חברתי ועל מנת שנוכל כבר במערכת הבחירות הבאה להגיש מועמדות של אחד מאנשי הליכוד לראשות העיר".

הסיפור המלא בעיתון ידיעון עפולה והעמקים

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות