בעירייה מסבירים כי  לגן ״חצב״ הממלכתי (שאינו דתי) נרשמו לשנה״ל הבאה רק 5 ילדים, בעוד שלגן "בני ציון" (דתי) בשכונת רבין נרשמו 60 ילדים וגן "שושנה" (דתי) אף הוא בשכונת רבין נרשמו 70 ילדים. "פועל יוצא מכך הוא – שמוכרחים לנייד ילדים שנרשמו לגן דתי לגן אחר. אך טבעי, שגן שנרשמו לו רק 5 ילדים ייסגר. נכון, זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, אבל ההורים הם המחליטים היכן לרשום את ילדיהם  ולא העירייה. יותר ויותר הורים  מעדיפים לרשום את הילדים לגנים דתיים וסיבותיהם עימם. אין לנו אפשרות לאלץ הורים שרוצים גן דתי להירשם לא שאינו דתי וגם להיפך", אומרים בעירייה.
ראש העיר, רפי בן שטרית: "מי שטוען, שאני או אגף החינוך בעירייה מעודד או תומך רק בגנים דתיים או סוגר גנים ממלכתיים, כדי לפתוח גן ממ״ד – פשוט משקר. מסית. מדיח. ופועל ממניעים פוליטיים ולא ענייניים.
אני לא צריך  להוכיח את דאגתי הכנה למוסדות החינוך שאינם דתיים, ראה השקעה אדירה  בבית הספר תומר, ואת ההשקעה האדירה בבית ספר גלבוע !! שני בתי ספר שבהם הושקעו הכי הבה תקציבים מאז נבחרתי. ושניהם ממלכתיים. לפני שמכפישים משמיצים ומשקרים כדאי לדעת את העובדות. החינוך בראש. תמיד. כל ילדי בית שאן שווים ואין שום העדפה של זרם כזה או אחר".